Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Zebra GK420d, etiketter och kalibrering
- Detta ämne har 12 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 9 månader sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
10 december, 2013 kl. 20:54 #171040KockenDeltagare
Har för mig att du ska hålla in ”knappen” tills lampan blinkar tre gånger sedan släpper du upp och då kalibreras skrivaren efter etikettlängden.
Men jag kan komma i håg tokigt.28 januari, 2016 kl. 14:51 #180620TheFritzDeltagareLånar tråden lite. Jag har precis köpt GK420d, men jag lyckas inte få ut rätt på etiketterna. Ser bara en liten del av etiketten som är kraftigt förstorad. Hur jag än ändrar blir det fel tycker jag. Använder mig av mac och har testat mest med DHL multishipping. När jag testade varubrev så vart storleken rätt, men bara översta 7cm på etiketten, resten tomt.
Tacksam för hjälp.
EDIT: Nu vart storleken helt plötsligt rätt, men etiketterna från DHL är grumliga som attans. Tveksam om det ens går att scanna dom? Etiketten man ser en del av från Posten är klar, så det måste ju vara någon inställning?
Med vänlig hälsning, Fredrik
30 januari, 2016 kl. 20:42 #180632FredrikGustDeltagareHar du kollat i dhl multishipping att inställningen där är etikett i stället för a4?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.