Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Zalando, Nelly med flera?
- Detta ämne har 12 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 8 månader sedan av SandL.
-
FörfattareInlägg
-
26 februari, 2015 kl. 02:12 #177617NellyPeterDeltagare
Det är klart att det är lättare att komma in om man är ett stort och känt varumärke än ett litet, nystartat märke. Men av erfarenhet vet jag att Nelly hela tiden letar efter nya, unika och spännande varumärken.
För att lyckas komma in handlar det om att presentera det mycket bra. Gärna med stort självförtroende. Det är så klart även bra att ha någon typ av ingång på Nelly. Någon som känner någon som känner någon….. :rolleyes:
26 februari, 2015 kl. 06:35 #177618C.LarssonDeltagareHaha den var bra
27 februari, 2015 kl. 17:30 #177636SandLDeltagareHej,
Jag har offererat och sålt olika varumärken och produkter till stora koncerner/kedjor, främst fysiska butiker. Jag tror inte dessa aktörer tänker så mycket annorlunda än E-butiker. Steg ett är alltid mail samt telefonkontakt samtidigt, både en och tre gånger. Tänk på att de kanske får hundra mail och samtal i månaden av leverantörer. Om du får ett nja då kör du direkt på steg två, med att följa deras offermallar (om de har någon) eller via andra digitala mallar där du ger dom den information de kräver för en utvärdering. Ofta vill de ha varuprov. Därefter är det bara att ligga på igen, viktigt att de inte glömmer bort dig. Som flera säger i denna tråd så är det tyvärr allt för oftast och endast starka eller extremt hypade varumärken som är attraktiva, de vill inte ha hyllvärmare. Produkten ska sälja sig själv. Men vadå, varför tveka, får du in en av hundra offerter så ska du vara lycklig. Till slut kan det ske. och varför börja smått! Lycka till. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.