Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › www.teddypost.se – Feedback Eftersökes
Etiketter: leksaker online, nallar, presentbutik
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 10 månader sedan av CarlG.
-
FörfattareInlägg
-
18 december, 2016 kl. 22:59 #103909Erik-handlareDeltagare
Hej! Rolig sektion av forumet, gillar att både ge och få feedback. Har byggt en ny sida som jag lanserade för 2 veckor sedan. Om någon har förslag på hur man kan göra den bättre så uppskattas det. Speciellt idéer som kan öka konverteringen uppskattas. Sortiment håller på att byggas ut, så den delen är på G.
Tacksam för feedback. Butiken säljer broderade produkter och man kan skicka presenter direkt till andra. Det som säljer bäst är att skicka en nalle. Sidan är: https://www.teddypost.se
18 december, 2016 kl. 23:22 #182979EkraftDeltagare1: Den är riktigt långsam.
2: Varför inga priser på förstasidan?
3: Fraktfritt vid 250kr och sedan ha produkter för 249kr är sådant som jag i min roll som kund tycker är samma sak som att trycka upp en taggig kaktus på ett ställe där solen sällan skiner. Lägg hellre till på priset och kör fraktfritt rakt av istället för en så låg irriterande gräns.
4: 350.00 kr ser mycket mer ut än 349kr. Att stryka bort decimalerna brukar vara psykologiskt rätt.
5: Hur ser en cellofaninslagning ut? Varför kostar den 19kr? Slå in allt i en snygg förpackning och ta betalt för det.
6: Kontrasten på texten. Begriper inte varför det skall vara i gråa nyanser på vit bakgrund när det finns svart. Vi gamla gubbar som inte ser likt en falk längre vill ha kontraster när vi läser. Sedan såg jag några orangefärgade rubriker på grå bakgrund. Nästan omöjligt att läsa när rubrikerna kontrasterar mindre än övrigt text. Det är som att hälla grovsalt där kaktusen åkte in…
7: Jag tror att man på vissa infosidor vinner på att göra texten mer formell, lite mer genomtänkt och inte lika pladdrig. För övrigt heter det standarder, inte standards. Man radbryter inte ett telefonnummer, och skall man numrera alternativ till kontakt bör man ha räknat igenom dem innan.
Affärsidéen ser ändå klart vettig ut. Jag hoppas det går bra för er i framtiden.
18 december, 2016 kl. 23:39 #182980Erik-handlareDeltagareTack för feedbacken!
1) Jag håller på att snabba upp den, förminska bilderna och cachen. Ska också betala mer för servern
2) Det är priser på förstasidan, men i liten font. Kanske för liten font, men det är en tanke bakom det. Smart eller inte, kan diskuteras
3) Måste ha 250 kr som minimum, annars blir alla småordrar inte lönsamma. Man kan ju i och för sig höja det, men tror inte det gynnar konverteringarna. Priser som 249 kan man dock sänka eller höja, håller med om det.
4) Japp, borde sänka 1 kr där!
5) Cellofan är snyggt! Det kommer fler förpackningsalternativ snart
6) Svart blir tydligare ja, men vet inte om det hjälper designen
7) Ska kolla på det!
7 januari, 2017 kl. 23:54 #183055CarlGDeltagareFörst och främst, cool idé samt stilig hemsida överlag. Får man fråga vilket system ni har i backend? WooCommerce?
Några småsaker som jag noterat:
* Jag hade stavat ”köpvillkor” inte ”köpevillkor”
* Jag tycker det skär i ögonen när du använder versaler i varje ord i menyn tex ”Kontakta Oss”, ”Skicka En Nalle” etc. Kanske bara är jag, men stör mig då det inte är korrekt semantik.
* Att sökfunktionen tar upp hela skärmen gillar jag inte. Skulle föredra ett klassiskt sökfält!Annars fångade Ekraft många bra synpunkter!
8 januari, 2017 kl. 22:42 #154942Erik-handlareDeltagareJa, det stämmer, den är byggd på Woocommerce.
Bra idéer CarlG, jag ska justera efter dina förslag. Sökfunktionen är lite mer komplicerad att ändra, men de andra förslagen ska fixas.
9 januari, 2017 kl. 08:43 #154943LasomDeltagareJag tycker förstasidan ser väldigt stilren ut. Ser också att du rättat vissa av sakerna som ovanstående har kommenterat, vilket är bra. Snyggt Se nu till att få bra SEO också.
10 januari, 2017 kl. 16:39 #149182LundstromDeltagareRiktigt snygg sida & grym affärsidé! Är populärt med dessa ”egen text” och ”eget namn” produkter vad jag förstått. Märks att https://www.teddypost.se/ är en seriös satsning och att ni har lagt ner mycket tid.
1. Framgår inte direkt vad frakten är på ”icke-brodyr” produkter. Föreslår att ni bakar in frakten i dessa så att ni kan vara extra tydliga i ert erbjudande och skriva ”Fri frakt på allt!” Ha dock gärna kvar markering med ”Broderi ingår” på produkterna.
2. På produktsidan och speciellt för broderiprodukterna är det ganska långt att scrolla ner till ”lägg i varukorg”. Förstår att upplägget till viss del kräver detta men tror ändå det går att designmässigt tajta ihop utan att förlora värde. Dessutom kan ni istället ha någon av merförsäljningsprodukterna exempelvis godiset erbjudas som ett tillval i kassan istället?
Lycka till!
10 januari, 2017 kl. 23:26 #148961Erik-handlareDeltagareTack för din feedback! Ja, har funderat på att baka in det, men det fungerar inte riktigt för de billigaste produkterna. Men men, jag ska ta mig en funderare till kring det.
Ja, det blir en del skrollande på produktsidan. Jag ska ta bort lite bilder och försöka göra den mer kompakt framöver!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.