Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › www.rea.se – ny feedbackförfrågan
- Detta ämne har 15 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
10 november, 2011 kl. 21:52 #130106Hans LagerDeltagare
@Kodmyran 27713 wrote:
även jag fick mail av rea och kände mig inte positivt inställd eftersom det inte gick att avregistrera sig.
Hej Kodmyran!
Jag ber dig läsa samma svar som jag gett till Nicklas om vad Ni bägge uppfattat som spam!
Tråkigt att vi fick en dålig start ihop, men vi lär oss…
10 november, 2011 kl. 23:40 #130115JohanKDeltagareJa det är la inte värre än när man får en massa reklam från massa olika företag (Adresserad) i lådan som man inte bett om kan jag tycka.
Att ha en email gör att man får post som man kanske inte alltid bett om..
10 november, 2011 kl. 23:42 #130116hakedqDeltagare”Vi tar åt oss av kritiken och funderar på hur vi skall göra i framtiden.” är ju en intressant kommentar ang. något som skulle vara en engångsföreteelse…
Textstyckena på sajten skulle må bra av lite mer line-height för att bli mer lättlästa.
I övrigt tycker jag det verkar vara en ganska trevlig tjänst även om deals-marknaden är oerhört mättad, åtminstone bra för oss företagare om det nu är gratis att lägga upp sina rea-produkter. Har testat att lägga upp några rea-annonser, får se om det ger något..
11 november, 2011 kl. 08:08 #130127NicklasDeltagare@Hans Lager 27719 wrote:
Hej Nicklas!
Jag beklagar att vårt utskick till dig med information om en möjlighet att synas hos oss som en extra kanal inte har mottagits så som vi hade hoppats på.
Det är irriterande att få den här typen av obeställd reklam.
Som tex. denna tråd hade nog gett bättre verkan i mina ögon om jag inte hade fått spam av er innan.
Lycka till med din sida.11 november, 2011 kl. 09:13 #130131Alno TradingDeltagare@Hans Lager 27719 wrote:
Det alternativ som kvarstod, och det som vi valde blev det som enligt konsumentverket håller sig inom vad som är tillåtet, så länge man inte skickar till privatpersoner och enskilda firmor utan riktar till aktiebolag, stiftelser och andra juridiska personer. Utskicket gick från min arbetsmejl som det då gick att svara till om man nu ville.
Vi tar åt oss av kritiken och funderar på hur vi skall göra i framtiden.
Mvh
HansJag har enskild firma och jag fick också mailet!?!
11 november, 2011 kl. 10:28 #130132ParvelitoDeltagare@Hans Lager 27696 wrote:
Att vi då kan erbjuda en gratis kanal att synas i måste väl vara en bra möjlighet för de butiker som tilltalas. Det pågår ju nu en diskussion i forumet om att blocket är för dyra för att köpa en annonsplats hos, men där är ju okey att sälja till ordinarie priser…
Ja, det är tack och lov OK att på Blocket ha normala priser även om deras projekt tillsammans med Prisjakt är på väg att urholka också den sajten. Precis som du tycker att handlaren kan ge ett bättre pris om man inte betalar provision så kan handlaren ge ett bättre pris om man också får chansen att sälja normalt prissatta varor till kunden. Det ständiga fokuset på endast rea-varor gör ingen glad.
Här håller jag inte med dig eller så missförstår jag dig. Varför måste dealen vara väldigt bra för att slanta 20 kronor? Som konsument viktar man väl erbjudandet i sig, och passar det både plånbok och behov så är väl 20 kronor en smal sak?
Minns du SmartClub som satsade flera miljarder på varuhus öppna för endast medlemmar, med prylar till låga priser i Sverige för tiotalet år sedan? Sedan dess har ingen försökt, annat än i rena Ebberöds bank-projekt. Inte ens när man i butikerna hänger ett häfte rabattkuponger alldeles intill varan så är det mer än knappt hälften som använder det. Anledningen är att det komplicerar köpet, det tar tid, man måste sätta sig in i saken och de där kronorna som står där är inte värt det. Skall jag i en webshop först köpa krediter som ger mig chansen att köpa något till bra pris så är det en lång och krokig väg fram till köpet. Rabatten måste vara mycket mer än de kronor det kostar att köpa krediten som ger mig rätten att köpa något, annars kan man ju låta bli.
Vi har inga budrobotar om det var det som skulle göra saken roligare, men som medlem så kan man prisbevaka alla klockor via sin mejl till ett pris som kan tänka sig vara intressant.
Jag tror mycket på ”one-visit-shopping”. Man ser något man vill ha, köper det och sedan är man nöjd. Risken med bevakningsmail är ju att man inte läser det särskilt snabbt eftersom man då sitter i möte, arbetar, läser saga för barnen eller tränar på gymmet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.