Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Webshop som har inloggning för återförsäljare
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 6 månader sedan av sanmic.
-
FörfattareInlägg
-
23 juni, 2014 kl. 07:06 #101858koocachooDeltagare
Jag har surfat runt och blir inte klok på vilket webshop jag ska satsa på.
Den ska vara enkel.
Vill inte betala hur mycket som helst (klarar av att installera på egen server om så skulle vara).
Vill ha funktionen att återförsäljare ska kunna logga in och få deras priser i shoppen som inte syns för vanliga kunder.
Hittar bara dyra alternativ där man får betala flera hundra per månad, eller egen installation men då kostar modulera flera hundra för varje modul jag vill ha.
Eller så har jag letat för mycket att jag till slut inte ser något!
Hjälp!!
23 juni, 2014 kl. 08:12 #175102Henrik_GDeltagareStarweb har den typen av funktion. De har dessutom billiga instegslösningar men om din gräns är under 100kr/mån så får du nog sätta upp ett eget system.
23 juni, 2014 kl. 10:38 #175103Anton ADeltagareWikinggruppen har den funktionen utan extra kostnad tror jag.
Edit: vill du max betala ett par hundra för hela systemet får du nog kolla på open source
23 juni, 2014 kl. 10:39 #175104koocachooDeltagareMin gräns är inte under 100:-/. Just nu betalar jag 200:-/mån för en shop som är dålig på allt. Men att betala flertal hundra per månad är jag inte beredd på att göra. Har kikat på starweb men man måste betala extra för just återförsäljare. Hittar 2 olika priser 120 och 295:-/månaden extra utöver månadskostnaden. Så känns som det blir för dyrt då det minst blir 415:-/mån.
Finns det något alternativ för butik som jag kan bygga själv som har alternativet där återförsäljare kan logga in? Har byggt butiker tidigare så det är inga problem. Tänker som tex prestashop, open cart eller om det finns något bättre.
23 juni, 2014 kl. 11:09 #175106KarlssonDeltagareTextalk pluspaket har kundinloggning där du kan bygga upp olika kundgrupper med olika priser för varje grupp, perfekt när man har återförsäljare till sin butik, även stöd för att skicka ut olika nyhetsbrev till de specifika kundgrupperna.
490 SEK / månad + moms.
Bindningstid 1 år.Väldigt prisvärt anser jag för både små och medelstora företag.
Tycker du detta är blir för ”dyrt” för dig med några hundralappar i månaden föreslår jag att du trycker upp kataloger för dina återförsäljare där dom kan mejla eller ringa in sin order till att börja med..
23 juni, 2014 kl. 12:28 #175108koocachooDeltagareMina återförsäljare är utomlands och i dagsläget mejlar dom mig men vore perfekt att dom själva kan se frakten och summan direkt.
Open source får det bli men finns det någon som är bra på detta?
23 juni, 2014 kl. 16:16 #175111FredrikGustDeltagareÄrligen talat så kan en konfigurerad och klar lösning baserad på open source bli betydligt dyrare än en lösning för några hundralappar som man hyr. Man behöver i regel köpa några tillägg och kanske lite konsulttjänster för att komma igång om man inte själv fixar allt.
En IT-konsult kostar i alla fall 800kr/h och det tar minst en halv dag att sätta upp en lösning med återförsäljarinloggning med allt runt omkring. Man bör dessutom se till att kunna hålla programvaran uppdaterad för att täppa till ev säkerhetshål. Det blir lätt minst lika dyrt som Textalk m.fl. för en minimal lösning.
23 juni, 2014 kl. 17:56 #175113sanmicDeltagareOm du känner att du kan göra en del saker själv så tycker jag valet är självklart på open source.
Kostnader blir det hur man än vrider och vänder, men vi kör helt efter principen att skära ner så mkt det bara går på fasta kostnader.
Betalar hellre 10000:- en gång än 200:-/mån i ”hur-många-månader-som-helst-eller-hur-många-det-nu-blir”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.