Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Visma koppling mot Transportörer.
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av Fredrik warmark.
-
FörfattareInlägg
-
5 juli, 2010 kl. 15:06 #94716Fredrik warmarkDeltagare
Hej tänkte tipsa om koppling för det som kör Visma eller Winbas med en Webshop idag.
Vi har utvecklat en transportbrygga mellan Visma och de transportörer som DHL, Svhenker, Posten m.m.
Fördelarna med att använda en brygga mellan sitt order- och transportsystem är flera:•Ni spar tid
◦Leveransadress mm behöver bara skrivas en gång
◦Sökning av gods går snabbare eftersom sändningsnummer står på ordern i affärssystemet
•Ni ger bättre kundservice
◦E-post och SMS-avisering med sändningsinformation kan skickas till er kund när godset går iväg
◦Minskad risk för felskrivning av leveransadress osv. eftersom uppgifterna hämtas från order och kund i affärssystemetDet är några av alla fördelar med programmet.
Läs mer på:
TransportbyggaÅterkom gärna med feeadback på vår lösning.
MVH
FredrikIT-Stöd Skaraborg AB
Kungsgatan 14 Skövde
0500-789300
IT-Stöd Skaraborg AB6 juli, 2010 kl. 12:10 #108324Henrik_GDeltagareJag gillar idén men hittils har alla liknande lösningar vi tittat på varit allt för begränsade så att tidsbesparingen gått helt om intet.
Läste på er hemsida men lyckades inte hitta svar på följande:
Hur kan systemet avgöra när försändelsen ska gå som brev, paket eller pall?
Hur avgör systemet hur många kollin försändelsen består av?
Hur hanteras Efterkrav automatiskt?9 juli, 2010 kl. 12:14 #112560Fredrik warmarkDeltagare@Henrik_G 8009 wrote:
Jag gillar idén men hittils har alla liknande lösningar vi tittat på varit allt för begränsade så att tidsbesparingen gått helt om intet.
Läste på er hemsida men lyckades inte hitta svar på följande:
Hur kan systemet avgöra när försändelsen ska gå som brev, paket eller pall?
Hur avgör systemet hur många kollin försändelsen består av?
Hur hanteras Efterkrav automatiskt?Tack för vissat intresse här kommer lite mer detaljerad info på dina frågor.
Hur kan systemet avgöra när försändelsen ska gå som brev, paket eller pall?
Man lägger upp mallar på olika transportsätt exempelvis att det skall skickas till ombud.Hur avgör systemet hur många kollin försändelsen består av?
Detta är som behövs göras manuellt. Visma kan få ut totalvikten på alla produkter men den vet inte hur personen på lagret pakar. antingen kan det vara ett stortpaket eller så packar man i två små. Men genom ombud så räknas det alltid som ett om man inte gör några förändringar.Hur hanteras Efterkrav automatiskt?
I Visma Administration skickas data med automatiskt om man har ett betalningsvillkor som är inställt som postförskott.Jag hoppas detta svara på dina frågor?
I visma kan man även skrivain koliinformation men vismas API klara idag inte av att man läser ur den informationen fåör då kan man få med allt om kollit, vikt typ, volym m.m. Det är något vi rapporterat och fåt gensvar om att det skall lösas under hösten.
Vår mål är att ha en så enkel lösning som möjligt så återkom gärna med mer reflektioner.
MVH
Fredrik -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.