Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vilket mejl support program?
- Detta ämne har 50 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
6 april, 2012 kl. 10:34 #141616AndreasDeltagare
Hej!
Flertal mail kan man ha, minns dock ej exakt hur man löser det.
Själv kör jag endast med en mailadress, en sålänge.
Beror även på vilken butiksnivå du väljer.
6 april, 2012 kl. 12:30 #141626PLandgrenDeltagare@skinza.se 40445 wrote:
Hur är översättningen hos desk.com?
Om du menar översättningen av utgående mail så löser man det enkelt i html-mallar.
Om du i stället menar admin-gränssnittet så är det inte översatt (vad jag har sett). Däremot namnger man enkelt själv de olika ’filter’ (ungefär som mappar) man vill ha, vilket gör det lätta att hitta vad man söker. Vi saknar inte möjligheten att ha admindelarna på svenska…6 april, 2012 kl. 13:06 #141627Jimmy OstromDeltagareTack Andreas!
Det blir detta programmet känns det som istället. Kommer köra på deras största lösning.
Jag har kört email center pro ett tag nu och det finns lite att önska och jag tycker deras supportavdelning är lite trög:eek:
@Andreas 40462 wrote:
Kör Freshdesk,
De är förmånliga, har utmärkt support och de har redan bakat in flertal funktioner jag har efterfrågat.
Detta system har underlättat vår mailsupport oerhört. I synnerhet när vi är 4 olika pers som hanterar den.
6 april, 2012 kl. 13:17 #141628AndreasDeltagareEtt tips!
https://support.freshdesk.com/categories/2/forums/6
Där kan du själv ge förslag på framtida funktionalitet. Största problemet är väl att kunna förklara så att andra förstår.
Företaget blev faktiskt utnämnt ifjol till Indonesiens bästa start-up företag.
7 april, 2012 kl. 10:40 #141644Anton ADeltagare@PLandgren 40478 wrote:
Om du menar översättningen av utgående mail så löser man det enkelt i html-mallar.
Om du i stället menar admin-gränssnittet så är det inte översatt (vad jag har sett). Däremot namnger man enkelt själv de olika ’filter’ (ungefär som mappar) man vill ha, vilket gör det lätta att hitta vad man söker. Vi saknar inte möjligheten att ha admindelarna på svenska…Är det mycket som ska översättas för de utgående mailen osv?
Admindelen kan vara på engelska
8 april, 2012 kl. 08:51 #141670PLandgrenDeltagare@skinza.se 40499 wrote:
Är det mycket som ska översättas för de utgående mailen osv?
Admindelen kan vara på engelska
Jag tyckte inte det var speciellt många rader. Det blev liksom gjort medan man testade sig fram hur lösningen fungerade.
Man får ju 30 dagars gratis trial så det är bara att testa.
8 april, 2012 kl. 16:41 #141682Anton ADeltagare@Jimmy Öström 40480 wrote:
Tack Andreas!
Det blir detta programmet känns det som istället. Kommer köra på deras största lösning.
Jag har kört email center pro ett tag nu och det finns lite att önska och jag tycker deras supportavdelning är lite trög:eek:
Får man fråga varför det blev just Freshdesk?
8 april, 2012 kl. 16:43 #141683Anton ADeltagare@PLandgren 40527 wrote:
Jag tyckte inte det var speciellt många rader. Det blev liksom gjort medan man testade sig fram hur lösningen fungerade.
Man får ju 30 dagars gratis trial så det är bara att testa.
Sedan eftersom jag är ensam om att sköta all support blir desk.com gratis för alltid för mig
Dock så känns det som en liten process att komma igång med det hela och få allt att fungera.
Jag står och väljer mellan Zendesk och Desk.com.
Desk.com är gratis för den första ”agenten” medan Zendesks billigaste ”plan” kostar 20 dollar om året (en struntsumma jag vet).
Sedan har Zendesk någon kampanj där de erbjuder småföretagare ett konto gratis i 12 månader.Beslutsångest…
Edit: Freshdesk är också gratis för första ”agenten”.
9 april, 2012 kl. 09:23 #141715Jimmy OstromDeltagareDet blev det inte av två anledningar.
Man kan inte mejla utan att starta en ”ticket”:eek:
Man kan inte ha olika signaturer beroende på vilket företag man svarar från/genom. Man kan bara ha fasta signaturer på personer.
För mig är jag tillbaka på Email Center Pro – Email Management for Customer Service som mer och mer känns rätt för mig, tyvärr några små buggar med t.ex. svarstiden men tyvärr tar den med tiden man svarar utöver öppettiderna vilket då blir fel såklart.
Så för mig är än så länge Email Center Pro – Email Management for Customer Service bäst!
@skinza.se 40542 wrote:
Får man fråga varför det blev just Freshdesk?
9 april, 2012 kl. 09:28 #141716Jimmy OstromDeltagareZendesk är helt borta för mig, jag måste upp i deras 99 dollars alternativ och vi är idag 3st som ska ta supporten, flera framöver så det blir rent för dyrt för oss.
@skinza.se 40543 wrote:
Sedan eftersom jag är ensam om att sköta all support blir desk.com gratis för alltid för mig
Dock så känns det som en liten process att komma igång med det hela och få allt att fungera.
Jag står och väljer mellan Zendesk och Desk.com.
Desk.com är gratis för den första ”agenten” medan Zendesks billigaste ”plan” kostar 20 dollar om året (en struntsumma jag vet).
Sedan har Zendesk någon kampanj där de erbjuder småföretagare ett konto gratis i 12 månader.Beslutsångest…
Edit: Freshdesk är också gratis för första ”agenten”.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.