Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vilket mejl support program?
- Detta ämne har 50 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
30 mars, 2012 kl. 14:12 #141005PalMikDeltagare
Mitt intryck är att Zendesk är väldigt bra, men även vi skulle behöva deras enterprise lösning och vi är ett par stycken som gör lite support då och då så det skulle bli helt omotiverat dyrt. Tidigare har vi kört open ticket som är gratis.
Det slutade med att vi körde på desk.com som jag tycker lite liknar zendesk, de erbjuder även att betala ”per timma” vilket är ovärderligt för mig då jag ändå vill att alla ska ha tillgång till supportsystemet utan att för den sakens skull betala 99usd extra i månaden för ytterligare en user.
Sen ägs ju desk.com av salesforce numera så man ska nog va beredd på prisökningar närmsta åren … så som med alla clous lösningar måste man ha koll på hur man flyttar smidigt.
31 mars, 2012 kl. 06:47 #141050PLandgrenDeltagareUtvärderar desk.com just nu och blev ganska imponerad över hur lätt det var att komma igång. Gränssnittet kändes proffsigt och det var positivt att kunna ha en användare utan kostnad.
Frågan är om man kan tänka sig att ha sina mallar på engelska eller inte. Som jag uppfattar det så tar de betalt $19 per månad om man vill lägga upp sin egen mall. Kan det verkligen vara enda sättet att översätta språket på? I så fall vet jag inte om det är så prisvärt alternativ längre…
Hur fungerar det i Zendesk?
31 mars, 2012 kl. 12:54 #141069Jimmy OstromDeltagareNu har jag testat en massa olika program och för min del känns Email Center Pro – Email Management for Customer Service enklast och bäst.
1 april, 2012 kl. 06:34 #141107evomediaDeltagareGäller att prova alla innan man hittar en som passar men det tar sån tid:P
För alla one man bands där ute finns även Help Desk Software for Customer Support | Online Help Desk – Freshdesk
dom erbjuder (om jag förstått rätt) sin tjänst gratis om man bara är en användare oavsett om du väljer minsta eller största paketet=)
Free Support Software | Online Help Desk Tool | Best Support S/W for small businesses – Freshdesk2 april, 2012 kl. 05:46 #141167stefan@3bits.seDeltagare@PLandgren 39850 wrote:
Utvärderar desk.com just nu och blev ganska imponerad över hur lätt det var att komma igång. Gränssnittet kändes proffsigt och det var positivt att kunna ha en användare utan kostnad.
Frågan är om man kan tänka sig att ha sina mallar på engelska eller inte. Som jag uppfattar det så tar de betalt $19 per månad om man vill lägga upp sin egen mall. Kan det verkligen vara enda sättet att översätta språket på? I så fall vet jag inte om det är så prisvärt alternativ längre…
Hur fungerar det i Zendesk?
I Zendesk kan man välja vilket språk man vill ha så finns alla mallar översatta i systemet. Det är också möjlig att anpassa alla mallar för mail som man vill.
5 april, 2012 kl. 18:48 #141595PLandgrenDeltagareZendesk fungerade bra att översätta mallar osv. Dessutom riktigt prisvärt med $20 per år för upp till 3 agenter. Osannolikt billigt egentligen.
Vi har nu både desk.com och Zendesk fungerande samtidigt och jag måste säga att jag gillar desk.com skarpt. Enkelt och utan krångel. I princip lika lätt för en normal användare som att hantera vanliga mail… man måste inte nödvändigtvis lära sig skillnaden mellan new, open, pending och closed osv.
Det blir nog så att vi betalar de där $20 dollar i månaden för vi gillar lösningen skarpt.
5 april, 2012 kl. 18:52 #141596Anton ADeltagare@PLandgren 40444 wrote:
Zendesk fungerade bra att översätta mallar osv. Dessutom riktigt prisvärt med $20 per år för upp till 3 agenter. Osannolikt billigt egentligen.
Vi har nu både desk.com och Zendesk fungerande samtidigt och jag måste säga att jag gillar desk.com skarpt. Enkelt och utan krångel. I princip lika lätt för en normal användare som att hantera vanliga mail… man måste inte nödvändigtvis lära sig skillnaden mellan new, open, pending och closed osv.
Det blir nog så att vi betalar de där $20 dollar i månaden för vi gillar lösningen skarpt.
Hur är översättningen hos desk.com?
6 april, 2012 kl. 06:39 #141603MagnusDeltagareJag kör gmail och det fungerar hyfsat.
Nackdelen är om någon läser mejlet men inte svarar och lämnar det ”läst”.
Än så länge är det bara 1st person i taget som svarar på mejl.Har inte riktigt funderat på hur man ska arbeta om det är flera som ska svara på mejl samtidigt då kan jag tänka mig att det blir bökigt.
Ett problem är att en del ”snabbsvarar” klipper bara av mejlet då ser man inte sammanhanget. Hur gör ni då?
Börjar ni söka efter mejl efter mejladressen och läsa förgående mejl eller frågar ni om igen?6 april, 2012 kl. 10:02 #141613AndreasDeltagareKör Freshdesk,
De är förmånliga, har utmärkt support och de har redan bakat in flertal funktioner jag har efterfrågat.
Detta system har underlättat vår mailsupport oerhört. I synnerhet när vi är 4 olika pers som hanterar den.
6 april, 2012 kl. 10:06 #141614Jimmy OstromDeltagareMen detta funkar väl bara för ett företag? Eller kan man ha massor med olika företagsmejl, så som tex: Pelle@blekingebilradio.se och jimmy@gand.se och niklas@storabyxor.se?
@Andreas 40462 wrote:
Kör Freshdesk,
De är förmånliga, har utmärkt support och de har redan bakat in flertal funktioner jag har efterfrågat.
Detta system har underlättat vår mailsupport oerhört. I synnerhet när vi är 4 olika pers som hanterar den.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.