Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vilket mejl support program?
- Detta ämne har 50 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
28 mars, 2012 kl. 14:18 #140768bloggusDeltagare
Jag skulle gillat det mer om man kunde få alla mejlen under ”ett och samma företag”.
Men ju mer jag tänker på det så är det nog ändå bra som dom har det
Så länge det samlas i en och samma meny så är den uppdelningen ju mycket bättre. Du ser exakt vilket butik som genererar vad …. Som ”chef” kan du då kanske se alla företag och ha koll, men en anställd kanske ser (begränsas av dig) endast support från en butik och ansvarar bara för den. Möjligheterna blir då mycket bra att ha översikt över butikerna.
Ja, tror annars att Zend är mycket större och mer populär som hyrlösning och många hyrlösningar borde kunna lösa problemet med olika domäner.
Skall jag vara ärligt så var min rekommendation av Vision just för egen installation, då just för egen installation och flera domäner så är marknaden ganska tunn i mitt tycke. Inte mycket att välja på. Visst finns Vision som hyrlösning också, men där kan jag inte någon om hur bra det är …
Daniel kör Kayako förmodligen som egen installerat system kan jag tänka mig. I Kayako skulle man nog skapa särskillda avdelningar för individuella butiker istä’llet fär att komma runt detta, men man kan nog inte sätta unika adresser för olika avdelningar. Där ligger kruxet tror jag.
28 mars, 2012 kl. 14:21 #140769Jimmy OstromDeltagareOkej då är jag med.
Men med Zend måste man upp på deras fetaste lösning i med fler mejl adresser vad jag fattat?
Zendesk Enterprise Help Desk Software
@bloggus 39543 wrote:
Så länge det samlas i en och samma meny så är den uppdelningen ju mycket bättre. Du ser exakt vilket butik som genererar vad …. Som ”chef” kan du då kanske se alla företag och ha koll, men en anställd kanske ser (begränsas av dig) endast support från en butik och ansvarar bara för den. Möjligheterna blir då mycket bra att ha översikt över butikerna.
Ja, tror annars att Zend är mycket större och mer populär som hyrlösning och många hyrlösningar borde kunna lösa problemet med olika domäner.
Skall jag vara ärligt så var min rekommendation av Vision just för egen installation, då just för egen installation och flera domäner så är marknaden ganska tunn i mitt tycke. Inte mycket att välja på. Daniel kör Kayako förmodligen som egen installerat system kan jag tänka mig. I Kayako skulle man nog skapa särskillda avdelningar för individuella butiker istä’llet fär att komma runt detta, men man kan nog inte sätta unika adresser för olika avdelningar. Där ligger kruxet tror jag.
28 mars, 2012 kl. 14:32 #140771bloggusDeltagare@Jimmy Öström 39544 wrote:
Okej då är jag med.
Men med Zend måste man upp på deras fetaste lösning i med fler mejl adresser vad jag fattat?
Fullt möjligt. Har dålig koll på hyrlösningar. Men innan andra förslår lösningar så skall de i alla fall veta att du vill ha typ ”multi-branding”, som Zend kallar det.
28 mars, 2012 kl. 14:38 #140773iesusDeltagare@Solsken 39542 wrote:
Lånar lite grann…
Är det så att när man använder IMAP så flyttas det man flyttar lokalt även på servern? Vi är 2 som har varsin dator med samma mailkonton i varsin thunderbird, skulle den andra se vad jag flyttat hos mig då i sin thunderbird? Kör POP3 nu.. är pop3 gammalt som gatan kanskeIMAp flyttar mailen på servern, du ser bara rubriker tills du har klickat på mailet.
Det gör att du kan ha många klienter mot samma konto och se samma sak på de olika skärmarna. (eller både i mobilen och på datorn )Thunderbird och outlook med flera kan man också använda flaggor/stjärnor för att markera mail, även dessa syns vidare på nästa klient.
pop3 är inte att rekomendera för någon.
*edit*
Observera också att om du läser ett mail på mobilen, så markeras det som läst på datorn.*28 mars, 2012 kl. 14:49 #140775iesusDeltagare@iesus 39548 wrote:
IMAp flyttar mailen på servern, du ser bara rubriker tills du har klickat på mailet.
Det gör att du kan ha många klienter mot samma konto och se samma sak på de olika skärmarna. (eller både i mobilen och på datorn )Thunderbird och outlook med flera kan man också använda flaggor/stjärnor för att markera mail, även dessa syns vidare på nästa klient.
pop3 är inte att rekomendera för någon.
*edit*
Observera också att om du läser ett mail på mobilen, så markeras det som läst på datorn.*Det fina med thunderbird är att du har stöd för addons som tex. quicktexts och noteringar osv, så du kan sätta upp ett rejält effektivt system med hjälp av tb. du kan också sätta regler på hur vilka och varför mail flyttas runt automagiskt, så slipper du få nyhetsbrev och annat skräp i inboxen, RE:meddelanden går direkt till rätt persons under-”inbox” osv ^^
28 mars, 2012 kl. 17:42 #140783SolskenDeltagare@iesus 39548 wrote:
IMAp flyttar mailen på servern, du ser bara rubriker tills du har klickat på mailet.
Det gör att du kan ha många klienter mot samma konto och se samma sak på de olika skärmarna. (eller både i mobilen och på datorn )Thunderbird och outlook med flera kan man också använda flaggor/stjärnor för att markera mail, även dessa syns vidare på nästa klient.
pop3 är inte att rekomendera för någon.
*edit*
Observera också att om du läser ett mail på mobilen, så markeras det som läst på datorn.*Hamnar på min att göra lista direkt Tack för förklaringen! Använder lite olika instick i tb som är jättebra, tex Quicktext för att snabbt svara på standardfrågor
28 mars, 2012 kl. 18:05 #140785Anton ADeltagare@Jimmy Öström 39529 wrote:
Just nu tittar jag på följande:
Help Desk Software | Support Ticket System | Zendesk.com
Vision Helpdesk | Satellite Multi-Domain Helpdesk | Web Based Help Desk Software| Online Support Ticketing Tracking
Email Center Pro – Email Management for Customer ServiceÄnnu mera tips tar jag gärna emot!
Jag kommer förmodligen att köra på Zendesk
30 mars, 2012 kl. 11:52 #140981stefan@3bits.seDeltagareVi använder själva Zendesk för vår support och vi har en större kund som också använder detta system. Det fungerar strålande och håller vad det lovar. Jag tror du har rätt i att du måste upp i den största lösningen för att kunna branda detta per varumärke. Du kan även fixa till så att ni kan ta emot ärenden med mailadresser i ER domän, samma sak gäller för webbåtkomsten för kunderna som skickar in ärenden. Tänk på att du bara behöver betala för de som ska vara agenter i systemet och kunna hantera inkommande ärenden.
30 mars, 2012 kl. 11:57 #140982Anton ADeltagare@stefan@3bits.se 39778 wrote:
Vi använder själva Zendesk för vår support och vi har en större kund som också använder detta system. Det fungerar strålande och håller vad det lovar. Jag tror du har rätt i att du måste upp i den största lösningen för att kunna branda detta per varumärke. Du kan även fixa till så att ni kan ta emot ärenden med mailadresser i ER domän, samma sak gäller för webbåtkomsten för kunderna som skickar in ärenden. Tänk på att du bara behöver betala för de som ska vara agenter i systemet och kunna hantera inkommande ärenden.
Hur är det med den svenska översättningen?
30 mars, 2012 kl. 12:25 #140988stefan@3bits.seDeltagare@skinza.se 39779 wrote:
Hur är det med den svenska översättningen?
Jag har inte hört att det är några problem med detta nu för tiden. Vi kör för visso på engelska, men vår kund som har detta kör på olika språk. Vill man har flera språk i samma system krävs Plus eller Enterprise.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.