Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vilket mejl support program?
- Detta ämne har 50 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
28 mars, 2012 kl. 13:42 #140755Jimmy OstromDeltagare
Det är så vi har det idag, det är inte detta som är problemet.
Att kunna hantera 50 mejl eller mer om dagen kräver lite finess där man då enkelt kan se när man svarat och om man svarat osv.
@mickevvs 39525 wrote:
Men varför inte bara vidarebefodra alla mejl till 1 och samma adress? Som vi, vi får e-post meddelande från 5 olika e-post adresser till en och samma (Som i dagsläget bara 1 anställd har). Skulle det inte kunna gå att knyta denna till systemet? och sedan då att alla andra är i systemet som förklarat innan?
Bara en liten funderare
/Micke
28 mars, 2012 kl. 13:43 #140756Jimmy OstromDeltagareJust nu tittar jag på följande:
Help Desk Software | Support Ticket System | Zendesk.com
Vision Helpdesk | Satellite Multi-Domain Helpdesk | Web Based Help Desk Software| Online Support Ticketing Tracking
Email Center Pro – Email Management for Customer ServiceÄnnu mera tips tar jag gärna emot!
28 mars, 2012 kl. 13:56 #140758bloggusDeltagare@mickevvs 39525 wrote:
Men varför inte bara vidarebefodra alla mejl till 1 och samma adress? Som vi, vi får e-post meddelande från 5 olika e-post adresser till en och samma (Som i dagsläget bara 1 anställd har). Skulle det inte kunna gå att knyta denna till systemet? och sedan då att alla andra är i systemet som förklarat innan?
Bara en liten funderare
/Micke
Ja, det kanske inte ser så snyggt ut när svaret för Butik 1 kommer från [email]support@butik_2.se[/email] . Kan se lite konstigt ut för kunden.
28 mars, 2012 kl. 13:57 #140759bloggusDeltagareFörst och främst kanske du skall bestämma dig om du vill installera det själv eller om du vill köra det som hyrt system – det underlättar kanske en del för att ta ett beslut.
28 mars, 2012 kl. 14:01 #140761Jimmy OstromDeltagareJag ska inte installera något själv, kan noll om detta.
Jag vill ha en hyrlösning!
Men angående thevisionworld så har man olika företag vad jag fattat, men här vill man (eller vi i alla fall) ha alla mejl kommande till samma mejl fält så man inte ska behöva gå in i varje företga för sig.
Men det är kanske bara att gilla läget och ha det så?
@bloggus 39532 wrote:
Först och främst kanske du skall bestämma dig om du vill installera det själv eller om du vill köra det som hyrt system – det underlättar kanske en del för att ta ett beslut.
28 mars, 2012 kl. 14:07 #140762bloggusDeltagare@Jimmy Öström 39534 wrote:
Jag ska inte installera något själv, kan noll om detta.
Jag vill ha en hyrlösning!
Men angående thevisionworld så har man olika företag vad jag fattat, men här vill man (eller vi i alla fall) ha alla mejl kommande till samma mejl fält så man inte ska behöva gå in i varje företga för sig.
Men det är kanske bara att gilla läget och ha det så?
Nej, jag tror att om personalen tillhör alla företag/domäner så när man loggar in så ser han/hon allt.
Titta på deras demo och logga in som andrew .
Nu vet jag inte om Vision är bra system som hyrlösning, men oavsett vilket system du väljer så vill man ju ha uppdelningen på det viset. Då kan man ju även få statistik och ser hur mycket support dina butiker genererar separat.
28 mars, 2012 kl. 14:07 #140763iesusDeltagare@Jimmy Öström 39493 wrote:
Jag vet att det finns lite sprida trådar om olika program, men jag vill nu samla detta i en tråd.
Jag använder idag G-mejl och detta funkar helt okej.
Men jag är nu ensam om supporten på Blekinge Bilradio och har snart nått bristgränsen på vad jag klarar av i support på en dag och snart har vi fem hemsidor till så jag måste ta hjälp av anställda inom firman snart med supporten.
Vi pratar idag om ca 30-40 tunga mejl om dagen men inom någon månad kommer vi säkert ha över 100 mejl om dagen varav 50 stycken är ”tyngre” mejl.
Hur ska jag enklast lösa så flera anställda inom företagen kan svara på support mejl?Man måste på ett enkelt sätt se att någon svarar på ett mejl eller har svarat på ett mejl.
Vilket program rekommenderar du?
En gratis ganska enkel fullösning om du kör typ outlook/thunderbird etc så delar ni helt enkelt upp mailen mellan supportpersonalen ni har ett IMAP konto och helt enkelt flyttar mailen till en undermapp per person innan ni börjar svara.
tar en tredjedel och stoppar in i undermapp1 nästa del i undermapp2 osv
sedan svarar man i varsin undermapp och flyttar därefter mailen till ”svarat på”.28 mars, 2012 kl. 14:10 #140764Jimmy OstromDeltagareJa detta har jag gjort.
Jag skulle gillat det mer om man kunde få alla mejlen under ”ett och samma företag”.
Men ju mer jag tänker på det så är det nog ändå bra som dom har det:o
Jag har mejlat dom på indiska, för det var väl det dom pratade och jag är super bra på indiska:eek::cool::p;)
Denna lösningen känns bra.
Men är detta en ”moln” lösning eller vad det kallas för? Jag vill inte installera en massa skit i våra datorer:o
@bloggus 39535 wrote:
Nej, jag tror att om personalen tillhör alla företag/domäner så när man loggar in så ser han/hon allt.
Titta på deras demo och logga in som andrew .
28 mars, 2012 kl. 14:12 #140766Jimmy OstromDeltagareAlltså allt detta kan jag göra idag via G mejl, där kan vi mappa upp allt osv.
Men det känns B tyvärr och inte riktigt säkert.
En lösning på några tusenlappar om året är enligt mig ”billigt” men när det trillar över 10 lök om året börjar det ta emot:o
@iesus 39536 wrote:
En gratis ganska enkel fullösning om du kör typ outlook/thunderbird etc så delar ni helt enkelt upp mailen mellan supportpersonalen ni har ett IMAP konto och helt enkelt flyttar mailen till en undermapp per person innan ni börjar svara.
tar en tredjedel och stoppar in i undermapp1 nästa del i undermapp2 osv
sedan svarar man i varsin undermapp och flyttar därefter mailen till ”svarat på”.28 mars, 2012 kl. 14:16 #140767SolskenDeltagare@iesus 39536 wrote:
En gratis ganska enkel fullösning om du kör typ outlook/thunderbird etc så delar ni helt enkelt upp mailen mellan supportpersonalen ni har ett IMAP konto och helt enkelt flyttar mailen till en undermapp per person innan ni börjar svara.
tar en tredjedel och stoppar in i undermapp1 nästa del i undermapp2 osv
sedan svarar man i varsin undermapp och flyttar därefter mailen till ”svarat på”.Lånar lite grann…
Är det så att när man använder IMAP så flyttas det man flyttar lokalt även på servern? Vi är 2 som har varsin dator med samma mailkonton i varsin thunderbird, skulle den andra se vad jag flyttat hos mig då i sin thunderbird? Kör POP3 nu.. är pop3 gammalt som gatan kanske -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.