Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vilket mejl support program?
- Detta ämne har 50 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
28 mars, 2012 kl. 12:10 #97734Jimmy OstromDeltagare
Jag vet att det finns lite sprida trådar om olika program, men jag vill nu samla detta i en tråd.
Jag använder idag G-mejl och detta funkar helt okej.
Men jag är nu ensam om supporten på Blekinge Bilradio och har snart nått bristgränsen på vad jag klarar av i support på en dag och snart har vi fem hemsidor till så jag måste ta hjälp av anställda inom firman snart med supporten.
Vi pratar idag om ca 30-40 tunga mejl om dagen men inom någon månad kommer vi säkert ha över 100 mejl om dagen varav 50 stycken är ”tyngre” mejl.
Hur ska jag enklast lösa så flera anställda inom företagen kan svara på support mejl?Man måste på ett enkelt sätt se att någon svarar på ett mejl eller har svarat på ett mejl.
Vilket program rekommenderar du?
28 mars, 2012 kl. 12:14 #140724danielanderssonDeltagareVi kör (som du vet) Kayako och är väldigt nöjda. Det saknas lite statistik (hur länge tar det i snitt för oss att svara? osv), men det är enligt dem på väg.
Om någon håller på att skriva och man klickar på ”Post reply” så står det att X svarar och även vad denne har skrivit än så länge.
När ett mail är besvarat så flyttas det till en annan ”mapp”, man kan även ändra mapp när man svarar (ifall det ska till Behandlas istället för Stängd, t ex). Och självklart kan man skapa egna mappar också.
28 mars, 2012 kl. 12:16 #140726Jimmy OstromDeltagareTack Daniel för denna informationen!
@lunarmys 39495 wrote:
Vi kör (som du vet) Kayako och är väldigt nöjda. Det saknas lite statistik (hur länge tar det i snitt för oss att svara? osv), men det är enligt dem på väg.
Om någon håller på att skriva och man klickar på ”Post reply” så står det att X svarar och även vad denne har skrivit än så länge.
När ett mail är besvarat så flyttas det till en annan ”mapp”, man kan även ändra mapp när man svarar (ifall det ska till Behandlas istället för Stängd, t ex). Och självklart kan man skapa egna mappar också.
28 mars, 2012 kl. 13:11 #140740bloggusDeltagarelunarmys har tagit upp Kayako innan och visst är det bra.
Problemet är att om du skall ha 5 sidor (5 sidor/varumärken), så vill man skicka ut och ta emot från olika adresser, samt inte blanda ihop sidor i supportsystemet. Kayako har gjort det jädrans svårt i version 4 och för de flesta krävs det en licens för varje ”sida/varumärke” som jag förstått ==> det kostar mer än vad det smakar med dagens licenssystem. Inte så bra med andra ord om man skall köra flera butiker i ett supportsystem.
Du måste ha systemet installerat på en domän för en license. Visst kan man skapa mallgrupper och man vill visa olika fronter, men alla måste vara på en och samma domän. Dessutom verkar det skapa en del andra problem i bakgrunden.
Det är en fråga som förekommer oftast i deras supportforum och som många användare beklagar sig över.
28 mars, 2012 kl. 13:18 #140742Jimmy OstromDeltagareBlääää vad tråkig du var:p
Okej, men vad finns det för fler alternativ?
@bloggus 39513 wrote:
lunarmys har tagit upp Kayako innan och visst är det bra.
Problemet är att om du skall ha 5 sidor (5 sidor/varumärken), så vill man skicka ut och ta emot från olika adresser, samt inte blanda ihop sidor i supportsystemet. Kayako har gjort det jädrans svårt i version 4 och för de flesta krävs det en licens för varje ”sida/varumärke” som jag förstått ==> det kostar mer än vad det smakar med dagens licenssystem. Inte så bra med andra ord om man skall köra flera butiker i ett supportsystem.
Du måste ha systemet installerat på en domän för en license. Visst kan man skapa mallgrupper och man vill visa olika fronter, men alla måste vara på en och samma domän. Dessutom verkar det skapa en del andra problem i bakgrunden.
Det är en fråga som förekommer oftast i deras supportforum och som många användare beklagar sig över.
28 mars, 2012 kl. 13:27 #140744bloggusDeltagareJa, jag förstörde lite för dig. Men just att du skall köra olika butiker, under olika namn, olika domäner, olika produkter, så måste man ha rätt system helt enkelt. Det är tyvärr inte enkelt med Kayako verkar det som.
Jag tror inte att kan kan sätta upp på en licens, flera avdelningar där varje avdelning i mjukvaran tar emot mail och skickar från olika adresser typ:
avdelning (butik) 1 -> [email]support@domän1.se[/email]
avdelning (butik) 2 -> [email]support@domän2.se[/email]
avdelning (butik) 3 -> [email]support@domän3.se[/email]Det är väl det minsta man kan kräva …
Man kunde inte det med Kayako 4 när det kom ut. Daniel får gärna korrigera mig här om något har ändrats sedan dess … Det skulle bara glädja mig.
Vision startade med nästan en klon av Kayako och de utvecklar i Indien, som Kayako för det mesta. Tycker själv inte om deras system, hur man hanterar saker och ting, rutar som poppar upp, men du kan ju testa deras demo. Just att hantera flera domäner är nog bättre hos de; Vision Helpdesk | Satellite Multi-Domain Helpdesk | Web Based Help Desk Software| Online Support Ticketing Tracking
Verkligen sätt upp specifikationer hur du vill att det skall fungera med flera butiker, mailadresser mm. och skicka in en fråga till dessa företag. Se vilka svar du får.
28 mars, 2012 kl. 13:32 #140747bizDeltagareVi har använt emailcenterpro.com i ett par år, har alla basic funktioner man behöver som att man ser om någon annan håller på och svarar på samma mail man tittar på, man kan lägga upp hur många epost adresser som helst, templates för återkommande frågor etc.
28 mars, 2012 kl. 13:40 #140752mickevvsDeltagare@bloggus 39513 wrote:
lunarmys har tagit upp Kayako innan och visst är det bra.
Problemet är att om du skall ha 5 sidor (5 sidor/varumärken), så vill man skicka ut och ta emot från olika adresser, samt inte blanda ihop sidor i supportsystemet. Kayako har gjort det jädrans svårt i version 4 och för de flesta krävs det en licens för varje ”sida/varumärke” som jag förstått ==> det kostar mer än vad det smakar med dagens licenssystem. Inte så bra med andra ord om man skall köra flera butiker i ett supportsystem.
Du måste ha systemet installerat på en domän för en license. Visst kan man skapa mallgrupper och man vill visa olika fronter, men alla måste vara på en och samma domän. Dessutom verkar det skapa en del andra problem i bakgrunden.
Det är en fråga som förekommer oftast i deras supportforum och som många användare beklagar sig över.
Men varför inte bara vidarebefodra alla mejl till 1 och samma adress? Som vi, vi får e-post meddelande från 5 olika e-post adresser till en och samma (Som i dagsläget bara 1 anställd har). Skulle det inte kunna gå att knyta denna till systemet? och sedan då att alla andra är i systemet som förklarat innan?
Bara en liten funderare
/Micke
28 mars, 2012 kl. 13:40 #140753Jimmy OstromDeltagareGott jag tackar.
@bloggus 39517 wrote:
Ja, jag förstörde lite för dig. Men just att du skall köra olika butiker, under olika namn, olika domäner, olika produkter, så måste man ha rätt system helt enkelt. Det är tyvärr inte enkelt med Kayako verkar det som.
Jag tror inte att kan kan sätta upp på en licens, flera avdelningar där varje avdelning i mjukvaran tar emot mail och skickar från olika adresser typ:
avdelning (butik) 1 -> [email]support@domän1.se[/email]
avdelning (butik) 2 -> [email]support@domän2.se[/email]
avdelning (butik) 3 -> [email]support@domän3.se[/email]Det är väl det minsta man kan kräva …
Man kunde inte det med Kayako 4 när det kom ut. Daniel får gärna korrigera mig här om något har ändrats sedan dess … Det skulle bara glädja mig.
Vision startade med nästan en klon av Kayako och de utvecklar i Indien, som Kayako för det mesta. Tycker själv inte om deras system, hur man hanterar saker och ting, rutar som poppar upp, men du kan ju testa deras demo. Just att hantera flera domäner är nog bättre hos de; Vision Helpdesk | Satellite Multi-Domain Helpdesk | Web Based Help Desk Software| Online Support Ticketing Tracking
Verkligen sätt upp specifikationer hur du vill att det skall fungera med flera butiker, mailadresser mm. och skicka in en fråga till dessa företag. Se vilka svar du får.
28 mars, 2012 kl. 13:41 #140754Jimmy OstromDeltagareKlirrrrrrrr sa det i kassan där, detta kändes ju riktigt nice för pengarna.
Stort tack för detta.
@biz 39520 wrote:
Vi har använt emailcenterpro.com i ett par år, har alla basic funktioner man behöver som att man ser om någon annan håller på och svarar på samma mail man tittar på, man kan lägga upp hur många epost adresser som helst, templates för återkommande frågor etc.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.