Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Vilken plattform har snabbkassa?
- Detta ämne har 38 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av Nicklas.
-
FörfattareInlägg
-
26 september, 2010 kl. 09:29 #114480MonyDeltagare
@Kodmyran 9917 wrote:
..Bygga helt från scratch är också ett alternativ, men då ska man verkligen tycka att det är en del av nöjet och älska att koda.. ”
Hur många timmar tar det (ungefär) att bygga en basiclösning a la shop4sale bas?
26 september, 2010 kl. 10:08 #114484DanDeltagareJag tror inte du ska bygga själv Moa, satsa på att sälja istället
Jag vill inte ens räkna vad jag lagt på min plattform i timmar men det är många många tusen arbetstimmar… så det kräver verkligen intresse för det tekniska annars är det slöseri med tid
26 september, 2010 kl. 10:12 #114485Christoffer TyreforsDeltagareoch varför göra en själv om du vill ha den som en vanlig bas-butik? jag tror att Dan byggde sin shop eftersom han inte hittade någon som erbjöd det han ville ha och då är det helt plötsligt värt tiden
26 september, 2010 kl. 10:29 #114486DanDeltagareJapp så var det för mig när jag skulle sälja t-shirts 2003 var det inte många som hade fattat alternativprodukter och liknande saker, samt att jag behövde massa specialfält för produkterna, så jag byggde själv.
När jag 2008 skulle starta roligaprylar funderade jag hårt och länge över hyrlösning, men insåg att alla var för dåliga just då och byggde eget, något jag inte ångrar nu.
26 september, 2010 kl. 10:56 #114491Katrin LundgrenDeltagareDet ligger många tusen timmar bakom Shop4sale, och jag lovar att det är många tusen timmar kvar också innan vi får all funktionalitet i den helt som vi vill, och då har jag inte ens räknat med alla nya funktioner som vi säkert kommer att komma på att vi vill ha på vägen
När jag började fanns heller inget jag ville ha och därför byggde vi, det var 2001, så det var inte mycket utvecklat då, sedan har naturligtvis Shop4sale byggts om och utvecklats under åren, ska man ha en plattform som hänger med får man räkna med en del timmars kodande under åren.26 september, 2010 kl. 11:45 #114494MonyDeltagareNi har nog rätt (som vanligt, hehe). Att göra en egen shop från början är idag inte mycket lönt då det finns MÅNGA färdiga lösningar på marknaden.
Men som ni säger så är ju fördelen att man får som man själv vill ha den, samt känner sin site utan och innan.
För närvarande är det mycket i en baslösning som jag inte behöver och en del som jag skulle vilja ha finns inte.
Lager och dyl behöver jag inte men dock behöver jag flera språk och valutor. Lager finns i många baslösningar och flera språk/valutor finns i supreme-lösningar. Månadskostnaden skiljer ju sig rätt mycket och i dagsläget är inte en supremelösning aktuell.
Ett tips för er som säljer lösningar är att sätta pris per modul/funktion.
Då hade jag som konsument klickat i de moduler jag hade behövt och betalt efter det och på så sätt sluppit tusenlappar i månaden för avancerade paket bara för att just det jag behöver ingår i ett sådant och inte i ett billigare.
Men som Dan påminner mig om, så kliar det i fingrarna för att börja sälja :p
26 september, 2010 kl. 12:00 #114495NicklasDeltagare@Mony 10264 wrote:
För närvarande är det mycket i en bas-lösning som jag inte behöver och en del som jag skulle vilja ha.
Ex, behöver jag inte lager och ex är att jag vill ha flera språk och valutor. Lager finns i många baslösningar och flera språk/valutor finns i supreme-lösningar. Månadskostnaden skiljer ju sig rätt mycket och i dagsläget är inte en supreme-lösning aktuell.Prestashop har det du letar efter gratis, bara att fixa en lämplig template och ett konto på Moneybookers så är du igång för minimal kostnad.
26 september, 2010 kl. 13:17 #114498Katrin LundgrenDeltagare@Mony 10264 wrote:
Ni har nog rätt (som vanligt, hehe). Att göra en egen shop från början är idag inte mycket lönt då det finns MÅNGA färdiga lösningar på marknaden.
Men som ni säger så är ju fördelen att man får som man själv vill ha den, samt känner sin site utan och innan.
För närvarande är det mycket i en baslösning som jag inte behöver och en del som jag skulle vilja ha finns inte.
Lager och dyl behöver jag inte men dock behöver jag flera språk och valutor. Lager finns i många baslösningar och flera språk/valutor finns i supreme-lösningar. Månadskostnaden skiljer ju sig rätt mycket och i dagsläget är inte en supremelösning aktuell.
Ett tips för er som säljer lösningar är att sätta pris per modul/funktion.
Då hade jag som konsument klickat i de moduler jag hade behövt och betalt efter det och på så sätt sluppit tusenlappar i månaden för avancerade paket bara för att just det jag behöver ingår i ett sådant och inte i ett billigare.
Men som Dan påminner mig om, så kliar det i fingrarna för att börja sälja :p
Ville bara förklara lite, vi som säljer shoppar vill inte ha 200 olika kunder med 200 olika shoppar eftersom då blir det omöjligt med support och totalt omöjligt att hantera när man vidareutvecklar butikslösningen. Det är därför vi valt att göra olika paketlösningar, och lagt ihop de vanligaste funktionerna till ett paket.
Sedan är det som du säger att ett paket passar inte alla, men jag kan garantera att bland alla 100 tals leverantörer av butiker så hittar du säkerligen en med ett paket som passar just dina behov.
26 september, 2010 kl. 17:08 #114507MonyDeltagareDet jag menade var att e-shop leverantörer kan styra om mot lite mer android tänk
Ni kan ju ändå supportera/underhålla ER lösning, bara att det hela lösningen är uppdelad i lego och konsumenten bara betalar för de bitarna som behövs.
En annan fördel är ju om 1000 använder den röda legobiten men bara 20 den gröna, kan ni välja vart ni vill lägga uppdateringsjobbet om ni måste prioritera
27 september, 2010 kl. 06:53 #114521danielanderssonDeltagare@Mony 10277 wrote:
Det jag menade var att e-shop leverantörer kan styra om mot lite mer android tänk
Du menar skapa en fragmenterad marknad för utvecklare?
(OT men var tvungen)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.