Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Vilken plattform för webshop med tusentals artiklar?
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 11 månader sedan av Oveo.
-
FörfattareInlägg
-
27 november, 2016 kl. 16:30 #103878JanMikaelDeltagare
Hej,
Jag börjar med att säga som det är: Jag är helt ny på området ehandelsplattformar. Jag har tidigare tagit hand om innehållet i en webshop men aldrig jobbat med själva plattformen. Nu har jag fått ett nytt jobb och som första uppgift att ta reda på vilken plattform som kan lämpa sig bäst för oss. Jag tänkte att en fråga här kunde vara en bra början:)
Jag har inte riktigt börjat ännu men företaget är leverantör inom restaurangbranschen.
I shoppen finns nästa 20 000 artiklar och för närvarande vilar den på zpider.
Ledningen vill dock byta plattform och följande är viktigt:
Att det går att brygga in plattformen i Visma.
Att check out går att knyta till tex Klarna eller Svea Finans.
Att användarinterfacet är användarvänligt.
Att beställning är enkel för kund, både att lägga till i sparade inköpslistor och att redigera i dessa.Det finns såklart massa mer som måste stämma för oss men ni som kan detta kanske kan peka mig åt rätt håll?
Har hittills kikat på Shopify och Magento.
Säg gärna till om info saknas här för att kunna ge några tips.Tack på förhand!
27 november, 2016 kl. 23:44 #182822timintDeltagareLetar du efter en hostad tjänst eller en plattform du själv besitter?
LiteCart har hög prestanda, är lätt att modifiera och är väldigt användarvänlig.
http://demo.litecart.net/admin/
Skapa en brygga kan du göra med bakgrundsjobb eller ordermoduler. Klarna Checkout och Svea Ekonomi finns. Enstegsutcheckning för snabb konvertering.
28 november, 2016 kl. 09:45 #182823JanMikaelDeltagareHej och tack för svar,
Jag letar efter en egen plattform som gärna får vara tänkt från början att vara enkel att modifiera med appar eller settings som syftar till att ha ett stort antal kundspecifika rabattlistor. Även ett stort antal beställningslistor där specifik kunds priser är inkluderade då många kunder har olika rabattlistor.
Mycket önskvärt är också att integrationen med Visma medger att lagersaldo kan visas för kund.Såklart måste även icke-registrerade kunder kunna lägga beställning och även för dessa vill vi ha en så snabb och enkel konvertering som möjligt.
Det är dessa problem vi har under zpider: Knöligt för kund att redigera (lägga till och dra ifrån) artiklar i redan sparade inköpslistor. Krånglig check out, särskilt för nya kunder. Bristande info om lagersaldo. Noll färdiga lösningar på integration med Visma.
29 november, 2016 kl. 08:44 #182829Stefan72Deltagarehar man väldigt mycket krav så måste det ju vara bättre att anlita nån som bygger efter kundens behov? Det kostar därefter men det brukar vara svårt att hitta nåt ”standard” som fungerar optimalt.
Ett alternativ som jag känner till själv är ju Unikum och deras pyramid men jag vet inte om de har koppling till visma dock. De har ju allt under samma tak och bygger precis de funktioner du vill ha.29 november, 2016 kl. 13:55 #182834AstyrnaDeltagareHej,
Vi har gjort ett antal lösningar i prestashop kopplat mot HansaWorld affärssystem. Du kan kika på lite kundcase osv här, https://prestashop.appli.se/sv/
Så länge ditt visma system klarar att hantera rätt data och kommunicera den så ska det inte vara några problem att koppla mot samtliga moderna plattformar. Vet dock att vi stött på visma kunder vid ett flertal tillfällen där man saknat vissa funktioner.
mvh
Andreas1 december, 2016 kl. 13:50 #182856timintDeltagareJanMikael: Det finns add-ons för pris per kundgrupp. Gästutcheckning är standard i plattformen.
2 december, 2016 kl. 08:51 #182858OveoDeltagareJag antar att det är Visma Business ni har som ERP? Storm, Epi, Magento, E37 har kopplat mot det tidigare.
PM till mig om du vill prata vidare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.