Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Vilken nivå på "call to action" krävs det för att folk ska agera?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97952
    Per Nilsson
    Deltagare

    Hej!

    Har precis skickat ut ett nyhetsbrev med blandade nyheter och i mina ögon jäkligt bra erbjudanden.

    Tyvärr så verkar det inte som jag saltade erbjudandet tillräckligt och jag undrar därför vad ni anser är ett ”bra” erbjudande, alltså ett erbjudande som tar folk över köptröskeln och får dem att agera?

    Med vänlig hälsning
    Per

    #143292

    En grundregel är att visa erbjudandet. Det låg längst ner i brevet varpå det förmodligen missades av den stora massan.

    #143293
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Christoffer Tyrefors 42266 wrote:

    En grundregel är att visa erbjudandet. Det låg längst ner i brevet varpå det förmodligen missades av den stora massan.

    Fast jag hade ju några fler (alla i grönt).

    Men om du missade dem så är det ju mest största sannolikhet så att det är fler som gjorde det. :)

    Ska tydliggöra dem betydligt mer nästa gång. 😮

    Annars då, var erbjudandena för lama?

    #143297
    Joel
    Deltagare

    En bra grej kan vara att köra ett riktigt supererbjudande längst upp, typ ”Veckans vara” som du rear ut till inköpspris. Och då gärna en hyfsat populär produkt.

    Kör du det i varje nyhetsbrev kommer du även kunna öka öppningsfrekvensen då kunderna blir nyfikna på vad denna veckans vara är :)

    #143298
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Joel 42272 wrote:

    En bra grej kan vara att köra ett riktigt supererbjudande längst upp, typ ”Veckans vara” som du rear ut till inköpspris. Och då gärna en hyfsat populär produkt.

    Kör du det i varje nyhetsbrev kommer du även kunna öka öppningsfrekvensen då kunderna blir nyfikna på vad denna veckans vara är :)

    Bra tips!

    Det ska jag köra nästa gång.

    #143305
    Prix
    Deltagare

    Ett bra erbjudande behöver (oftast) komma bra i tid. Lönen kommer om en vecka, kan det vara så att det är lite på kontot hos dina kunder?

    #143306
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Prix 42281 wrote:

    Ett bra erbjudande behöver (oftast) komma bra i tid. Lönen kommer om en vecka, kan det vara så att det är lite på kontot hos dina kunder?

    Det där är ju också en aspekt som jag helt och hållet har glömt bort 😮

    Tackar för tipset!

    Till nästa nyhetsbrev:

    Tydligare erbjudanden (så att alla ser)
    Månadens vara i början av brevet
    Synkat med löneutbetalning

    #143759
    Pips
    Deltagare

    Vad hade du för rubrik? Det är ganska viktigt att köra en väl genomtänkt rubrik för att folk ens ska öppna nyhetsbrevet.

    Tänk på att folk får utbetalningar lite när som helst och erbjuder du faktura så är det ännu krångligare att hitta ”rätt” dag att skicka ett nyhetsbrev. Det brukar vara en stor uppgång runt 10-14 dagar innan lön och sen strax innan och under löneperioden.

    #143763
    Per Nilsson
    Deltagare

    Öppningsfrekvensen var helt okej så det är inte där skon klämmer.

    #143768
    danielandersson
    Deltagare

    Borde slänga upp ett screenshot på nyhetsbrevet så att vi som inte mottagit det kan se :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.