Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Verktyg för att hantera kundmail som ärenden
- Detta ämne har 8 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 10 månader sedan av Jim Westergren.
-
FörfattareInlägg
-
3 september, 2014 kl. 20:31 #102043gustaleroDeltagare
Hallå!
Är det någon som har tips på hur man kan hantera inkommande kundmail på ett smidigt sätt så att de blir kundärenden, inte glöms bort, går att hitta och svaras inom en viss tid etc.?
Finns det något bra verktyg? Bra mailprogram som flera medarbetare kan jobba i?
Det är inte lätt när man har många mail in per dag. 😮
4 september, 2014 kl. 04:46 #176057FredrikGustDeltagareDet finns en hel del verktyg att välja bland. Har själv fastnat för Zendesk som fungerar väldigt smidigt för mig där jag även kopplat kontaktformulären direkt att skapa ärenden. Zendesk har däremot fått en del kritik på hur man hanterar användaruppgifter hosnågon av de stoea aktörerna.
4 september, 2014 kl. 06:37 #176058QarillionDeltagareLetar med ljus och lykta efter samma typ av program.
Vi är idag 5st som sköter mailen och det är inte lätt att göra det på ett bra sätt tillsammans. Någon med flera som sköter mail som använder något bra program?
Idag har vi outlook installerat med ”systerkonton” och så flaggar vi dem som är besvarade. Vi är inte alls nöjda med detta, men vad finns mer att välja på?
(Vi har cirka 100 mail som behöver besvaras varje dag)
4 september, 2014 kl. 06:45 #176059argitDeltagareHej,
Vi använder som FredrikGust nämnde Zendesk. Det fungerar faktiskt väldigt bra, men som sagt det är en djungel.
4 september, 2014 kl. 13:30 #176067gustaleroDeltagareTack för bra svar och tips!
Det var verkligen inte lätt att hitta på nätet.
Vilken version kör ni av Zendesk?
Starter? Regular? Plus?
4 september, 2014 kl. 20:41 #176070MickeBDeltagare@Qarillion 79036 wrote:
Letar med ljus och lykta efter samma typ av program.
Vi kör Kayako och är nöjda med det.
5 september, 2014 kl. 09:19 #176073bslaskDeltagareInspirerad av denna tråd körde jag igång en Trial av Zendesk. Imponerande enkelt att komma igång. Gillar starkt gränssnittet samt appen i telefonen så man kan hantera ärenden på springande fot. Även macro funktionen med standardiserade svar är ju en stor tidssparare (inge mer leta gamla mail å copy/paste här inte!)
Jag ska köra trial-tiden (30 dagar) ut, därefter bestämma mig om jag går vidare. Är det någon som har argument för andra system gentemot just Zendesk vore det ju fint att få läsa dem här.
5 september, 2014 kl. 13:50 #176076Jim WestergrenDeltagareVi använder http://www.helpscout.net/ för all epost i vårt bolag och det är helt suveränt + osynligt för kunden. Rekommenderas.
6 februari, 2015 kl. 16:07 #161346 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.