Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Verified by Visa? Hur?
- Detta ämne har 54 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av Abbesnabb.
-
FörfattareInlägg
-
24 augusti, 2011 kl. 09:26 #125721LubicDeltagare
Är inte direktbetalning och kortbetalning lika ”jobbigt” för kunden? Men ni ser ändå en ökning på direktbetalningarna?
24 augusti, 2011 kl. 09:29 #125722danielanderssonDeltagare@Lubic 22887 wrote:
Är inte direktbetalning och kortbetalning lika ”jobbigt” för kunden? Men ni ser ändå en ökning på direktbetalningarna?
Jo, men många vet inte hur man aktiverar 3D Secure, däremot vet de hur man betalar via internetbanken
24 augusti, 2011 kl. 09:32 #125723friedrichDeltagaresenast för ngn dag sedan avbröt jag ett köp.
Har fått ett nytt visakort och det var inte ”aktiverat”, och orkade inte böka mig igenom allt just då (även om det inte är märkvärdigt). Där rök den ordern för handlaren. Allt var klart, hade tryckt på köpknappen, men nej…24 augusti, 2011 kl. 09:42 #125724JoelDeltagare@friedrich 22889 wrote:
senast för ngn dag sedan avbröt jag ett köp.
Har fått ett nytt visakort och det var inte ”aktiverat”, och orkade inte böka mig igenom allt just då (även om det inte är märkvärdigt). Där rök den ordern för handlaren. Allt var klart, hade tryckt på köpknappen, men nej…Känner igen det beteendet!
Tänk vad mycket enklare om 3d-securelösenordet byttes ut mot den pinkod kunden använder för kortet i bankomat…
OK att det inte går att lösa för alla kort (t.ex utländska) men för oss som kör svenska bankkort där vi är vana med PIN-kod i såväl bankomaten som i en bärbar terminal i taxibilar, varför inte på internet?
24 augusti, 2011 kl. 09:49 #125727danielanderssonDeltagare@Joel 22890 wrote:
OK att det inte går att lösa för alla kort (t.ex utländska) men för oss som kör svenska bankkort där vi är vana med PIN-kod i såväl bankomaten som i en bärbar terminal i taxibilar, varför inte på internet?
PIN:en ligger väl ändå på själva kortet?
24 augusti, 2011 kl. 10:16 #125729ParvelitoDeltagareOm det får fortsätta ett tag till så kan man säga upp kortinlösen och betalväxel eftersom det i alla fall mest är ett irritationsmoment när folk försöker betala med det och det inte går, och antalet genomförda köp med kort hela tiden sjunker.
Då kanske bankerna vaknar…
24 augusti, 2011 kl. 10:23 #125731Jimmy OstromDeltagareJa just som alla andra skriver så kommer man oftast inte ihåg koden för just 3D.
Jag själv har bytt koden på mitt 3D minst 3-4 gånger och minns inte längre vad det är för kod och kommer aldrig att ”förnya” koden.
Jag har själv helt slutat handla på företag som inte har direktbetalning(förutom om jag känner till företaget kan jag gör en bankgiro inbetalning, om allt annat är riktigt bra).
Men oavsett vilka betalningsalternativ man har så kostar ALLT pengar, även så direktbetalning kostar en bra slant varje månad och per transaktion.
@Lubic 22887 wrote:
Är inte direktbetalning och kortbetalning lika ”jobbigt” för kunden? Men ni ser ändå en ökning på direktbetalningarna?
24 augusti, 2011 kl. 10:24 #125732Jimmy OstromDeltagareJag håller med dig! Varför ska vi betala (Auriga) för köp som aldrig går igenom 😡
@Parvelito 22895 wrote:
Om det får fortsätta ett tag till så kan man säga upp kortinlösen och betalväxel eftersom det i alla fall mest är ett irritationsmoment när folk försöker betala med det och det inte går, och antalet genomförda köp med kort hela tiden sjunker.
Då kanske bankerna vaknar…
24 augusti, 2011 kl. 10:38 #125738C.ForsDeltagareJoo..jag har lite kunskaper om banker, har bland annat jobbat med kortbedrägerier (gör det inte längre). Men är trött på folk som inte kan fatta vad som är ditt och vad som är mitt så jag vill bara göra det svårt för dem. Men absolut inte på förlust för utebliven inkomst. Det ses inte som kostnad när kunder ej kan genomföra köp.
Det är inte bankerna som skapat 3Ds, de är påtvingade, men har minskat bedrägerier generellt. Problemet är att olika banker applicerar dessa kontroller olika. Den ska inte försvinna utan förbättras.
Om handlare (inkluderat mig själv) kan välja bort den för att göra det bekvämare för sina kunder ser jag inte som ett alternativ. Gör då ingen effekt så det är inte lösningen.Jag betalar alltid med kort och securecode (ombeds att knappa in min lösen) och har aldrig haft något problem med min bank. Vad är det för problem era kunder har. Var brister det någonstans? Är det kontakten till psp, är det att det glömt sitt lösenord eller är det hos vissa banker helt enkelt svårare än endast ett lösenord.
Har inte fått några som helst rapporteringar att det inte funkat i mitt företags butik men heller inte kommit igång ordentligt än. Kan mycket väl vara någon av de som skapat en varukorg men inte kommit riktigt hela vägen till köp och sen struntat i det.
Alternativet är att man plockar bort detta och kortinnehavarna själva står för risken, vilket jag ej heller kan se som möjligt för då kommer betalkort försvinna.
24 augusti, 2011 kl. 10:39 #125739LubicDeltagareI och med att jag just nu har Nordea som bank så har jag ingen kod utan använder samma dosa som jag använder vid direktbetalning och inloggning till internetbanken. Jag har tyvärr inte upplevt hur det fungerar för andra banker. Därför fick jag för mig att kort och direktbetalningar fungerar på samma sätt, för alla. Men ni har alltså två olika sätt för kort respektive direktbetalning?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.