Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vem ska stå för retur trasig produkt
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
26 juli, 2011 kl. 12:05 #96252SkatanDeltagare
Vi har ett litet dilemma där en produkt som vi levererat varit trasig vid leverans till kund (fabrikationsfel) – leverantören skickade upp en ersättningsprodukt till kunden vid felanmälan.
Sedan ringde slutkunden och sa att leverantören hade sagt att vi som Återförsäljare skulle skicka slutkunden en färdig retursedel för leverans av den trasiga produkten till tillverkaren.Givetvis skall inte slutkund betala detta. Men vad gäller mellan mig och leverantören – är det per regel att vi som ÅF skall betala detta.
(Om det inte är regel/norm så ser jag det som värt att ta till diskussion med leverantören)26 juli, 2011 kl. 13:00 #124825ParvelitoDeltagareDet handlar väl om vad som står i avtalet mellan dig och leverantören, eller under de villkor som affären gjorts. Mellan näringsidkare gäller normalt köplagen, en mycket dispositiv lag (dvs man kan avtala om annat), som inte direkt reglerar sådant här heller.
Jag skulle ta ett snack med leverantören om det hela.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.