Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Vedhemma.se – Köp ved med hemleverans – Feedback önskas

Visar 8 inlägg - 21 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #133160
    fotofyndet
    Deltagare

    @Dan 31134 wrote:

    Det är mycket o-ehandelskt att prata med andra människor per telefon och bör undvikas.

    +1! Möjligen någon liten hälsning i meddelande fältet när man handlar av forumkollegorna, som idag när Toner-Rickard fick en order av oss. Prata i telefon… Huvvaligen.

    #133162
    basse1985
    Deltagare

    Kodmyran har rätt…. Det behöver inte vara så omständigt som du påstår att köpa ved på blocket.

    Men jag tror inte priset är något problem! Det är lättare att sänka priset än att höja det, så testa med detta pris och se ser ni hur det fungerar.
    Fungerar det – FINT! Fungerar det inte – då kanske du behöver fundera på att sänka.

    Men mer information efterslyses….

    Och kanske en kallare vinter?:)

    Lycka till!

    #133168
    Murmelin
    Deltagare

    Jag är definitivt i er målgrupp. Bor i radhus i en välbärgad närförort till Stockholm. Vi eldar mycket i vår kakelugn. Men era priser är verkligen tokhöga. Ni utklassar ju till och med svindyra Stockholms Vedlager. 20 st 40 l säckar hos er är drygt 400:- dyrare än hos dom.

    Och din beskrivning av att köpa ved på Blocket har ju väldigt lite med verkligheten att göra. Själv ringde jag ett telefonsamtal, bestämde en dag för leverans och vips så kom en lastbil körande med drygt 30 säckar till ett pris ungefär 30% lägre än erat.

    #133169
    Murmelin
    Deltagare

    Just det. Problemet är ju också att dom som myseldar (och därför är totalt prisokänsliga) lika gärna kan plocka med sig en kartong med ved på den dygnet-runt-öppna bensinmacken. Eller från mataffären.

    #133170
    Vedhemma_se
    Deltagare

    Godkväll! Bra fart här, det gillar vi!

    Mycket prisdiskussioner och lite lite konstruktivt.

    Det jag nämnde om blocket var, precis som jag skrev ett exempel på hur kan gå till. Det var alltså inte en beskrivning.

    Murmelin: Helt rätt, stafflingar har vi inte publicerat ut ännu. Vi är ju som sagt endast 2 veckor gamla. Vår tanke var en smyglansering fram till Januari. Just för att hinna med alla ändringar och förbättringar som är relaterat till en nylansering. Dock har orderingången tvingat oss agera snabbt och effektivt, om än lite statiskt för vår egen del. Dom ordrar vi fått på över 10 säckar har vi hittills justerat manuellt. På 10 säckar är vi dock billigare än Sthlms vedlager, även innan justeringen.
    Precis, macken eller vedhemma.se :).

    Ska vi köra lite ämnesrelaterat nu?

    Mer information verkar solklart vara ett behov.

    #133171
    basse1985
    Deltagare

    Jag tycker att ni ska jobba vidare med 3 stegs metoden.

    Stora enkla steg.
    Steg 1 – välj län
    Steg 2 – välj ved och mängd
    Detta är det viktigaste steget. Informationen ska vara lättåtkomlig och lättförstådd. Vad man behöver för ved ska vara uppenbart! För många alternativ är dåligt. Då blir det oftast att man inte väljer något.
    Alla steg borde vara på samma sida, vill man ha mer info om varje vedsort så ska INTE en ny sida öppnas, den ska vara som en ”drop down”.

    Steg 3 – Slutför köp
    Enkelt
    Varför ska man ange personnummer?
    Kan man spåra försändelsen?Får man alltså SMS avi – kollid? Om inte, varför ska man ange telefonnummer?

    #133327
    Sandra
    Deltagare

    Jag måste bara få flika in en liten kommentar om priset.
    Tycker idéen är kanonbra. Jag skulle lätt betala en hundring eller två mer bara för enkelheten. Att klicka hem en kubik på nätet till vår vedeldade bastu skulle lösa min vedsituation för ett år, jag slipper köpa 40 liters säckar på macken som skulle ha blivit betydligt dyrare och jag får hem min ved på gården.

    Jag skulle möjligen vilja veta lite om vem som levererar min ved och hur den levereras hem till mig.

    Grattis till en kanon idé och lycka till!

    #133676
    Vedhemma_se
    Deltagare

    @basse1985 31157 wrote:

    Jag tycker att ni ska jobba vidare med 3 stegs metoden.

    Stora enkla steg.
    Steg 1 – välj län
    Steg 2 – välj ved och mängd
    Detta är det viktigaste steget. Informationen ska vara lättåtkomlig och lättförstådd. Vad man behöver för ved ska vara uppenbart! För många alternativ är dåligt. Då blir det oftast att man inte väljer något.
    Alla steg borde vara på samma sida, vill man ha mer info om varje vedsort så ska INTE en ny sida öppnas, den ska vara som en ”drop down”.

    Steg 3 – Slutför köp
    Enkelt
    Varför ska man ange personnummer?
    Kan man spåra försändelsen?Får man alltså SMS avi – kollid? Om inte, varför ska man ange telefonnummer?

    Hejsan.
    Vi har ändrat på kassasidan nu så personnummer är inte längre är ett krav (såvida man inte valt ett betalsätt som kräver det). Kravet på telefonnummer kvarstår dock då vedleverantörerna måste kunna komma i kontakt med kunden i samband med leveransen. Därtill vill flera kunder vill att man ska ringa först så de är hemma när veden levereras (en kund var till och med tvungen att vara hemma för att öppna en låst grind för att leveransen skulle kunna ske).

    Vad gäller en ”snabbguide” så har vi börjat skissa på en, så tids nog kommer det att dyka upp en förbättrad version av webbplatsen där köpflödet är förenklat. Man vet ju inte riktigt vad folk vill ha förrän man släppt webbplatsen (men det är ni väl alla bekanta med).

Visar 8 inlägg - 21 till 28 (av 28 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.