Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Varubrev, vad har hänt?
- Detta ämne har 19 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 7 månader sedan av blazern.
-
FörfattareInlägg
-
9 april, 2014 kl. 08:31 #174073nmnDeltagare
@Jeffen 76572 wrote:
Som du säger så låter det som ett lokalt fel i närheten av dig. Jag förstår din frustration, man gör allt för att leverera snabbt och smidigt och sen skiter det sig i alla fall. Och det är inte ”Olles åkeri och frukt” det handlar om, utan självaste Posten som inte sköter sina åtaganden.
Olle får sköta sin verksamhet om han skall vara kvar, Posten ägs av staten och och kan bära sig åt hur som helst, går de med förlust så är det bara att fylla på med skattepengar.
9 april, 2014 kl. 15:29 #174087PrixDeltagareDenna är ju mysig: Vi har redan krediterat kunden…
2014-04-07 10:25 Posten Försändelsen är aviserad mottagaren via SMS
2014-04-07 09:47 Hemköp Matextra Brevik Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Kommer att aviseras
2014-03-18 19:33 Malmö Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud
2014-03-18 18:30 Edi-kund Varubrev Elektronisk förhandsinformation har mottagits9 april, 2014 kl. 18:38 #174088blazernDeltagareFortfarande ingen förändring på statusen på varubreven jag kollade igår.
Snackade med företagscenter när jag lämnade in idag, de tyckte att detta var väldigt konstigt och skulle genast kolla upp detta (det vet man ju hur det går), men bra ändå att de säger att de ska ta tag i det.
Ska testa att maila några kunder och kolla om dem inte har fått något eller om det bara är datastrul hos Posten.
Hoppas verkligen på det sistnämnda.
9 april, 2014 kl. 19:46 #174089david71Deltagare@Runns.se 76552 wrote:
Kan det vara ett problem med din postsorteringscentral. Vi har inte haft fler försvunna paket än vanligt (ca 1-4/månad). (…)
Jag har inga som helst problem alls med varubreven faktiskt. När jag ser att det som vanligt försvinner 1-4 brevsändningar i månaden för dig blir jag intresserad. Själv har jag ETT förlorat brev på FEM ÅR. Skickat sisådär 200 brev i månaden de senaste två åren ca 50/50 porto betalt/varubrev (det försvunna brevet var ”porto betalt”). Är det så att du skickar väldigt många fler än mig? Annars skulle det vara intressant att veta varför det skiljer så i svinnet.
9 april, 2014 kl. 19:58 #174090PrixDeltagareHar också pratat med företagscenter idag som var toppen. De berättade om problem som varit och att det stått stilla i början av förra veckan men skulle nu åter vara igång. Idag är allt som vanligt, första dagen. Tack för alla svar! Dåligt att Posten inte kan gå ut och berätta att ens försändelser är 5-6 dagar försenade.
david71: Enkelt, det är bedrägeri eller maximal otur.
9 april, 2014 kl. 20:33 #174091david71Deltagare@Prix 76596 wrote:
(…)
david71: Enkelt, det är bedrägeri eller maximal otur.Är det bedrägeri så kommer den intressanta följdfrågan om vi har olika ärliga kunder i olika branscher då? Men detta kanske är ett ämne för en helt egen tråd
9 april, 2014 kl. 20:37 #174092blazernDeltagare@Prix 76596 wrote:
Har också pratat med företagscenter idag som var toppen. De berättade om problem som varit och att det stått stilla i början av förra veckan men skulle nu åter vara igång. Idag är allt som vanligt, första dagen. Tack för alla svar! Dåligt att Posten inte kan gå ut och berätta att ens försändelser är 5-6 dagar försenade.
david71: Enkelt, det är bedrägeri eller maximal otur.
Det låter ju kanon, då får vi hoppas att det flyter på nu! Ja, lite information hade ju inte skadat.
9 april, 2014 kl. 20:43 #174093blazernDeltagare@david71 76597 wrote:
Är det bedrägeri så kommer den intressanta följdfrågan om vi har olika ärliga kunder i olika branscher då? Men detta kanske är ett ämne för en helt egen tråd
Håller på att skicka saker i två helt skilda kategorier, bedrägeri finns det alltid. Jag skickar mot faktura vilket är väldigt uppskattat, men tyvärr tittar rötäggen fram också.
2/200 hävdar att de aldrig fått produkten, då brukar jag be dem kontakta Posten med kollinumret på varubrevet (vilket tyvärr inte är helt spårbart, men det syns i alla fall att jag har skickat iväg det).
När de sen säger att Posten inte vet något (antagligen har de aldrig varit där, utan sitter hemma med sakerna fast tror att de kan lura till sig en omgång till), då brukar jag be om vilket postkontor de har varit på samt vem de har pratat med så jag kan ”ringa och dubbelkolla”. Då brukar det bli tyst, givetvis blir fakturan aldrig betald, men jag slipper att skicka en ny produkt.
19 april, 2014 kl. 12:48 #174247PrixDeltagareKunds varubrev har gått i retur, istället för att smsa oss om att det finns att hämta så smsar man kunden som bor i Västerås (vi i Malmö). Har fått tre mejl där kunden undrar vad som händer.
22 april, 2014 kl. 20:11 #174256blazernDeltagare@Prix 76791 wrote:
Kunds varubrev har gått i retur, istället för att smsa oss om att det finns att hämta så smsar man kunden som bor i Västerås (vi i Malmö). Har fått tre mejl där kunden undrar vad som händer.
Vi har inte fått några i retur, men fortfarande ett par som inte verkar ha kommit fram på ca 20 dagar. Våra verkar ha fastnat i Jönköping till en början, sen verkar det ha krånglat allmänt över halva landet.
Reklamerade samtliga hos Posten innan de lyckades få upp något felmeddelande i Pacsoft. Inte hört ett ljud än, men det kan ju ta upp till en månad….otroligt bra kundservice.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.