Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Varubrev – terminalen i Nässjö

Visar 5 inlägg - 11 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #175461
    MagnusJohansson
    Deltagare

    Posten tog tag i det här väldigt bra. Vi märker upp vilka som är våra säckar idag så ska Posten låta varubreven ta olika vägar genom terminalen. Förhoppningsvis hittas felet, kanske inte idag men efter x antal gånger. Jag uppdaterar tråden när jag vet mer.

    Jag ställde också frågan varför min testsändning till mig själv visserligen skannades in OK runt 20:30 i Nässjö men inte aviserades till mig via SMS förrens på morgonen dagen efter. Detta beror visst på att SMS:en läggs upp i en kö och de SMS som inte hinner skickas före kl 22 skickas dagen efter. Hur ofta detta händer vet jag inte. Dock är det ju inte bra när det händer för kunder kan tolka det som att paketet skickas från oss först dagen efter.

    #175469
    MagnusJohansson
    Deltagare

    Eventuellt är det någon maskin som har har varit felinställd men som i slutet på förra veckan lagades/fixades.

    Viktigt att säga till Posten när detta händer för de verkar inte själva ha någon bevakning själva så allt flyter på som det ska när det gäller denna del.

    Vi rapporterar nu varje dag närmsta tiden till Posten hur det går…

    #175483
    Runns.se
    Deltagare

    @MagnusJohansson 78305 wrote:

    Eventuellt är det någon maskin som har har varit felinställd men som i slutet på förra veckan lagades/fixades.

    Låter ju tryggt att maskinerna kan vara ”felinställda”. 😡

    #175669
    MagnusJohansson
    Deltagare

    För oss så har 100% av varubreven skickats OK sedan den felinställda maskinen fixades. Så ärendet känns nu löst. Skönt!

    #175670
    Runns.se
    Deltagare

    @MagnusJohansson 78543 wrote:

    För oss så har 100% av varubreven skickats OK sedan den felinställda maskinen fixades. Så ärendet känns nu löst. Skönt!

    Låter ju bra :-)

Visar 5 inlägg - 11 till 15 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.