Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Varubrev & stora problem
- Detta ämne har 41 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 3 månader sedan av MagnusJohansson.
-
FörfattareInlägg
-
25 maj, 2011 kl. 19:23 #96068LastbrygganDeltagare
Jag har kört med varubrev sedan oktober förra året och fram tills februari i år var jag fantastiskt nöjd med tjänsten. Men helt plötsligt i mitten av februari började en del kunder höra av sig att de inte kom fram och de fick ingen avisering.
Sedan några veckor tillbaka har det varit bedrövligt med mejl och telefonsamtal från kunder som inte fått sina varubrev. Varje gång en kund hör av sig får jag kontakta Posten kundtjänst och får samma besked att dom kan tyvärr inte hitta det, samma visa varenda jä..a gång.
När jag (vänligt) ber tjejen på kundtjänst att ringa utlämningsstället och be dem leta fysiskt efter det får jag oftast till svar att det inte ingår i tjänsten att de skall ringa…WTF
Nu har jag ändå lyckats få tag på några serviceinriktade personer på Posten som faktiskt ringt upp utlämningsstället och i samtliga fall är det utlämningsstället som missat att ankomstregistrera varubrevet.
Jag har också fått ur samma (trevliga) personer att de har sett en ökad andel varubrev som inte aviseras och när jag påtalade att vi märkt skillnad från februari fick jag reda på att just i februari anslöt posten ett stort antal nya utlämningsställen.
När jag påtalar att de nya utlämningsställena inte fått tillräcklig information om just varubrevet så får jag till svar att ”så ligger det nog till”. Jag har också fått veta att de har en utredning om vilka brister som finns om just varubrevet, men postens stora kugghjul har väl inte smörjats de senaste hundra åren så det går förbannat trögt.
Förra veckan hade jag 7 kunder som hörde av sig, denna veckan 5 hittills varav tre idag. Jag har väl för fan annat att göra än att sitta och höra på en idiot i andra änden som förklarar att det inte ingår i tjänsten att hon skall behöva ringa utlämningsstället.
Det jag brukar få till svar är att gå in via denna länken och gör en reklamation… In my ass att jag sitter och lägger energi på nåt som jag ändå inte får någon ersättning för.
Jag kan tillägga att 100% av de ”försvunna” varubreven är skannade i postens system i Nässjö på kvällen men efter Nässjö slutar spären mystiskt…
25 maj, 2011 kl. 19:53 #123126polsenDeltagareVi kör också varubrev sedan förra sommaren (ca. 70 brev/dag) och jag tycker också att det fungerar bra överlag.
Jag har inte märkt någon större skillnad att det skulle blivit sämre senaste tiden.
Överlag tycker jag att Postens personal verkar ha ganska dålig koll på tjänsten/produkten. Och visst ha vi haft lite problem, vid några tillfällen har vi har haft en hel vagn som glömt att registreras på terminalen på flera dagar men i ditt fall tror jag inte att det är utlämningstället (trots att de hittat en del av paketen) utan det verkar mer vara din terminal som strular. Detta tror jag eftersom vi inte upplevt samma problem som du.Posten är bra och säker partner när det gäller logistik men deras kundtjänst är under all kritik, oförstående för vilka problem det skapar för oss och inget intresse av att lösa problemen.
25 maj, 2011 kl. 20:03 #123128danielanderssonDeltagareInte för att det spelar så stor roll nu, då de lägger ner i princip alla företagscenter, men det vi har lärt oss med Posten är att de enda som hjälper en är de man har kontakt med på företagscentret.
De har ställt upp otroligt mycket och har inte haft några problem att ringa upp utlämningsställe när något skrymmande brev (inte varubrev) saknats.
Men de läggs ner nästa vecka, så ännu ett skäl till att se sig om efter alternativ.
Undra om vi får lägre priser nu när de har mindre personal att betala?
25 maj, 2011 kl. 21:14 #123131RetrospectDeltagareHar haft en del problem med att registrering missats i Nässjö vilket resulterat i att kunder ej fått SMS avi samt att ingen info finns på Posten.se ”sök” vilket gör att finessen med varubrevet går förlorat dvs att kunden kan se att vi trots allt lämnat försändelsen för leverans till denne!
De har försökt att se om EDI filen ej kommit men denna har alltid funnits! då har de sagt att jag trots allt slipper betala då det är registrering/scanning som triggar fakturering. skiter trots allt i om jag slipper betala någon enstaka försändelse det jag vill är att kunderna får sina varor i tid det är mycket mer värt!
25 maj, 2011 kl. 21:19 #123132JoelDeltagareLite OT men ändå inte…
Använder man Pacsoft för att boka och skriva ut fraktetiketter för varubrev?
Är det en tjänst som tillhandahålls av Posten Meddelande (brev) eller Posten Logistik (paket)?
25 maj, 2011 kl. 22:26 #123133LastbrygganDeltagare@Joel 20007 wrote:
Lite OT men ändå inte…
Använder man Pacsoft för att boka och skriva ut fraktetiketter för varubrev?
Är det en tjänst som tillhandahålls av Posten Meddelande (brev) eller Posten Logistik (paket)?
På fråga A svarar jag JA
På fråga B svarar jag Posten Meddelande(Fick lite ”Vi i femman-känsla”)
25 maj, 2011 kl. 23:35 #123134evomediaDeltagareHar haft en del problem med att sms avin inte skickas men att kunderna sedan får papperspåminnelsen och vem blir beskylld för att inte hålla leveranstiden jo vi fastän posten strular med sms avin… inte roligt:P
26 maj, 2011 kl. 05:51 #123138Jimmy OstromDeltagareHe He He
@lunarmys 20003 wrote:
Undra om vi får lägre priser nu när de har mindre personal att betala?
26 maj, 2011 kl. 09:31 #123152JoelDeltagareÄr det någon som lyckats förhandla ner priserna något på varubreven eller är det alltid prislistan som gäller?
26 maj, 2011 kl. 21:27 #123202PrixDeltagareFrågade samma sak igår, parvelitos erfarenhet var att det krävs tusentals försäldelser / dag som man ska kunna förhandla.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.