Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Varubrev: Överdebiterade försändelser
- Detta ämne har 36 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 10 månader sedan av Ekraft.
-
FörfattareInlägg
-
7 november, 2014 kl. 13:01 #176759pyhobbyDeltagare
Från vår säljare fick vi höra att vi var tvungna att ange exakt rätt vikt på varje brev. Postens hantering av varubreven är totalt värdelös vad det verkar….
7 november, 2014 kl. 13:04 #176760Runns.seDeltagare@pyhobby 79927 wrote:
Från vår säljare fick vi höra att vi var tvungna att ange exakt rätt vikt på varje brev. Postens hantering av varubreven är totalt värdelös vad det verkar….
Visar ju på vilken bra koll de har när inte säljarna ger ut samma info
Tycker även man skulle kunna få kollinummer på fakturan, de funderade på att införa det fick jag till svar när jag frågade för ett år sedan.
7 november, 2014 kl. 13:49 #176762pyhobbyDeltagareSaken är den att vi vill använda varubrev, men Posten gör det helt omöjligt för oss att göra det. Man känner sig inte lockad att hoppa på båten när man läser om alla problem.
Är det någon som alltid får korrekta fakturor från Posten för varubreven?
För mig är detta på gränsen till bedrägeri. Man känner till felen sedan länge men skiter i det och fortsätter pumpa ut fakturor med felaktiga debiteringar. E-handlarens bästa vän är sannerligen helt underbar….
7 november, 2014 kl. 19:30 #176767blazernDeltagareJag ska börja kolla våra försändelser nu också, paketen går via Jönköping/Nässjö.
8 november, 2014 kl. 07:04 #176769Runns.seDeltagare@blazern 79937 wrote:
Jag ska börja kolla våra försändelser nu också, paketen går via Jönköping/Nässjö.
Ser fram emot dina resultat.
10 november, 2014 kl. 16:48 #176794blazernDeltagareHar nu granskat alla försändelser sedan en månad tillbaka och inte en enda feldebitering, inte ens om vi har vägd upp varan till 500 gram så har vi behövt betala mer än för 500 gram. Antingen måste vi ha en helt perfekt våg eller också fungerar hela systemet bättre i Jönköping/Nässjö.
Det enda som inte stämde på fakturorna var att vi har skickat 2 paket som vi inte blivit debiterade för, men det kan man ju inte klaga på
10 november, 2014 kl. 21:22 #176801jonathanbDeltagareSkickar 40-60 varubrev per dag. Hade stora problem med fel debiteringar i våras men sedan i juli stämmer det igen. Skickade in rättelser och fick 20kkr i kreditar utan tjafs. Vår terminal är Årsta, Stockholm.
11 november, 2014 kl. 05:31 #176807MajsanDeltagareVår terminal är den ”nya” i Hallsberg. Fick nya fakturor nu och en enda dag stämde vikten, resten var överdebiterat
11 november, 2014 kl. 07:48 #170937Henrik_GDeltagare@jonathanb 79973 wrote:
Skickar 40-60 varubrev per dag. Hade stora problem med fel debiteringar i våras men sedan i juli stämmer det igen. Skickade in rättelser och fick 20kkr i kreditar utan tjafs. Vår terminal är Årsta, Stockholm.
Vi har också terminalen i Årsta så uppenbarligen är det riktigt illa där.
Behövde ni gå igenom var enda kolli för att komma fram till korrekt debitering eller var det ett schablonbelopp?11 november, 2014 kl. 17:36 #176831MickeBDeltagareVi kör via Nässjö och det har aldrig varit några feldebiteringar av större sort. Gör stickprov ibland och då har det stämt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.