Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vart skaffa support telefon?
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 11 månader sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
30 december, 2015 kl. 21:22 #103199timpeltDeltagare
För mig att läste någon undersökning för länge sen om att kunder litar mer på en webshop som har ett telefonnummer en en som inte har. Skulle vilja ha något till mobilen, men något webbaserat funkar också. Enda kravet egentligen är bara kösystem och att den säger att jag inte finns där på vissa tider. To.m något som kan koppla vidare till mitt förrtagskontankort funkar. Har kollat på 3, dom vägrar pågrund av dålig kredit (måste ha abonnemang!) vad finns det mer för alternativ där ute?
30 december, 2015 kl. 21:52 #180274xsirezDeltagareDe finns ganska prisvärda växellösningar typ centrex som fungerar till mobil samt dator.
Man får ett fast nr som vidare kopplas allt som krävs är en liten dosa och tillgång till internet så är allt klart.30 december, 2015 kl. 21:58 #180275timpeltDeltagareSka kolla på centrex tack. Det är exakt något sånt här jag letar efter http://www.evoice.com/
31 december, 2015 kl. 06:27 #180276xsirezDeltagareDu kan kolla denna.
Jag funderar på att välja dessa.
http://www.bearcom.se/tjanster/ip-telefoni31 december, 2015 kl. 19:21 #180278timpeltDeltagareEtt annat sätt är ju att skaffa ett skypetelefonnummer för 199 kronor i månaden . Men då tutar det ju som sagt upptaget men antar att kunden kanske ringer upp.. Det jag har märkt nu med dom svenska alternativen är att månadskostnaden kanske är låg, men uppkopplingsavgiften är betydligt värre.
31 december, 2015 kl. 20:37 #180279blazernDeltagareAllt beror ju på hur mycket kunder som ringer, vi kör ett vanligt mobilabonnemang hos Vimla för 80 kr/mån och kör med samtal väntar, då ser man ju i varje fall vem som ringt. Vi har dock inte mycket telefonkunder samtidigt.
1 januari, 2016 kl. 11:50 #180281timpeltDeltagare@blazern 85370 wrote:
Allt beror ju på hur mycket kunder som ringer, vi kör ett vanligt mobilabonnemang hos Vimla för 80 kr/mån och kör med samtal väntar, då ser man ju i varje fall vem som ringt. Vi har dock inte mycket telefonkunder samtidigt.
Precis, eftersom jag vill skilja på kundtjänstnummer och jobbtelefonsnummer så skaffade jag skype nummer. Den vidarekopplar direkt till min jobbtelefon och sen kan jag ställa in att den kopplar direkt till en röstbrevlåda när jag inte vill att kundtjänsten ska vara öppen. 59 kronor i månaden för skypenummer tycker jag är bra
1 januari, 2016 kl. 13:28 #180283FredrikGustDeltagareVi har telefonpassning på vår kundtjänsttelefon som kan hjälpa till med frågor kring hur man beställer, returer och frågor kring öppettider i den fysiska butiken. De svarar när vi inte har möjlighet och skickar mail/sms när de tagit ett meddelande. Telefonförsäljare filtreras bort och vi behöver aldrig handskas med dessa. Är det brådskande kan de koppla igenom samtalet till oss och fråga om vi vill ta samtalet ändå.
Skillnaden för den som ringer när de får tala med en människa gör jättestor skillnad, särskilt med dem som söker kontakt med företaget och vill ställa frågor, när vi plockat fel, när ett paket blivit skadat i transporten och sådant som skulle kunna elda upp en kund att bli missnöjd.
En annan positiv effekt är att företaget upplevs som större när en professionell telefonist svarar på samtalet.
Vi har valt att jobba med telefonpassningen.com men det finns även andra alternativ.
Telefonnummer är ett vanligt IP-telefonnummer som vi kan ha i vanlig telefon i butiken eller som går att ha med sig i datorn. Det som krävs för att kunna ha telefonpassning är att man ska kunna koppla samtalet vidare efter ett antal signaler eller permanent vidarekoppling när man vill stänga sin telefon.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.