Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Värsta kundhistorierna
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
30 juni, 2009 kl. 13:13 #93944MickeDeltagare
ibland undrar man hur kunderna tänker
Har fått samtal 2gånger senaste 2månadersperioden innan klockan sex på morgonen till min mobil. Tilläggas bör att mobilnumret är inte utsatt på sidan eller på typ hitta.se så jag har ingen aning om hur dom har fått tag idet. (Svarar pga att det kan vara något viktigt som har hänt familjen eller likande.)
Sen är det lite kul med kunder som ringer å är inställda på att skälla på en som leverantör och när man förklarar läget (tex att paketet finns att hämta ut hos deras postombud) blir helt mållösa och snabbt avslutar samtalet.
Vad är era värsta kundhistorier?
2 juli, 2009 kl. 22:01 #106404ParvelitoDeltagareDet jag avskyr mest är nog barn till curlingföräldrar. De börjar bli myndiga nu, och de är helt fantastiskt odrägliga verklighetsfrånvända socialt inkompetenta icketänkande ansvarslösa hjon som samhället för lång tid framåt kommer få dras med.
Aldrig har de fått några gränser uppsatta för sig. Aldrig har de behövt inordna sig efter något annat regelverk än det som råder hemma. Aldrig har de fått dra konsekvenserna av sitt agerande. Och när de sedan vågar sig bort från mammas gata så blir allt fel för dem, och för de som råkar ut för dem. De får ju inte göra lumpen längre, där man förut kunde nöta bort en del olater.
Typiska drag är att de skall bli ”kompenserade” in absurdum. Är ett blixtlås på en väska för 20kr trasigt så tycker de inte att det är OK att bara få en ny väska. Ett annat drag är oförmåga att göra egna enkla felsökningar, som att kolla batterier, kabelanslutningar eller att det monterats rätt. Det är någon annans problem att göra det. Ett tredje karaktärsdrag är oförmågan att förstå konsekvensen av sitt handlande. I deras värld är det OK att beställa saker, och sedan skicka pappa eller mamma att förklara att man inte vill ha sakerna, att ”allt blev fel”. Det är OK att begå lagbott i form av bedrägeri eller urkundsförfalskning, och sedan skicka mamma eller pappa för att försöka ursäkta det hela etc.
Hur identifierar man dem då? Ofta +18 år med god ekonomi trots avsaknad av arbete. Bor hemma hos mamma och pappa, och förmodligen är det de som kommer flytta först och överlåta huset till honom, för det är förvånansvärt ofta en han även om undantag finns. Har massor med frågor, inte sällan blandat med drömmar och tossiga idéer av ett slag som man inte förstår och är onormalt tidskrävande innan man kommer till avslut. Sänder inte sällan vibbar om sig at vara bortskämd.
Råkar man på en sådan, så är det ofta billigast att inte ens försöka göra affärer. De får skicka mamma eller pappa istället…
3 juli, 2009 kl. 08:56 #106406Katrin LundgrenDeltagareja du, det mest otrevliga är nog faktiskt dödshot för att ett paket inte anlänt i tid enl kundens sätt att se på det.
Att de ringer på nätterna på firmatelefonen är mer regel än undantag tyvärr. Julafton, nyårsafton osv ringer det också folk, och så säger de förvånat Oj, svarade någon….
Numer har jag skaffat en växellösning och telefonen ringer inte efter 17.00. det blev helt enkelt ohållbart när det ringde jämt.tidigare när jag hade företagets adress på min sajt som är hemadressen kom det titt som tätt folk och skulle handla trots att info fanns att vi enbart fanns på nätet.
kunder som ska ha garanti på att paketet ska anlända nästa dag.
jag kan göra en lång lista…kommer kanske på mer senare
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.