Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Vårnyheter från Dhl – Inrikesprodukter
- Detta ämne har 33 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av Ankis.
-
FörfattareInlägg
-
21 maj, 2012 kl. 21:00 #145994tompedDeltagare
Känner att man framöver får dubbelkolla varje faktura från DHL.
Ja, ring DHL imorgon! När jag pratade med deras support idag så nämnde jag att andra e-handlare blivit debiterade och då rekommenderade hon att de ”drabbade” skulle höra av sig så fort som möjligt för att se var det eventuella felet ligger.
21 maj, 2012 kl. 21:09 #145996JeffDeltagareDet låter helt sinnes om de tar betalt för att kanske skicka ut ett brev.
Jag anser att Postens avgift absolut är okej då de tar 10:- på de försändelser som inte hämtats ut efter 2 stycken sms, det går inte ens att välja bort den tjänsten (och varför skulle man vilja).
22 maj, 2012 kl. 03:52 #146010MajsanDeltagareVi har varit i kontakt med DHL angående detta. Tjänsten brevavisering är gratis men deras system klarar inte av det än så dom håller på att uppdatera systemen.
DHL kommer att skicka ut kredit på detta. Sen om det krävs ett telefonsamtal före vet jag däremot inte.
22 maj, 2012 kl. 12:33 #146038AnkisDeltagarePratade med DHL idag och det har blivit en massa fel sa de efter ändringarna i tillvalen, men bara i vissas fakturor där då en avgift råkat bli debiterad fast det inte skulle.
Det ska alltså inte kosta något att ha brevavisering vid icke uthämtat paket!
Jag skulle få det tillrättat. De kunde dock inte svara på varför det bara drabbat vissa och andra inte? Så kolla lite extra på fakturorna ett tag.Men jag är lugn och glad igen
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.