Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Varning Sverige-annonser
- Detta ämne har 12 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av Hogtidsgavor.se.
-
FörfattareInlägg
-
12 september, 2011 kl. 14:17 #126605AbbesnabbDeltagare
Jag brukar säga att det är bolagets policy att aldrig ingå några avtal via telefon.
12 september, 2011 kl. 14:59 #126608MajsanDeltagareEtt tips är också att kontrollera om ert telefonnummer står på registreringsbeviset från Skatteverket. Står det där och du inte vill ha en massa onödiga samtal – skriv ett brev och be dom ta bort telefonnumret. Tror även att man kan göra det hos SCB, återkommer om den delen.
Den information som Skatteverket tidigare gick ut med vid nyregistrering av företag var:
”Uppgifterna används förutom av Skatteverket även för underhåll av Statistiska Centralbyråns (SCB) företagsregister. Adresser och telefonnummer sprids av SCB vidare till myndigheter, organisationer och företag.
Detta är den information som Skatteverket lämnar idag:
”Uppgift om telefonnummer. Här anger du ditt företags telefonnummer som du kan nås på under dagtid. Ange aldrig hemligt telefonnummer eller ett telefonnummer som du av andra skäl inte vill ska spridas.”20 september, 2011 kl. 18:36 #127169Hogtidsgavor.seDeltagareJag har laddat ner en app för 7 kronor som heter ”vem ringde” Där uppdateras dagligen nya säljföretag och när någon ringer så står det: ”Blockerad av Vem Ringde”
Helt fantastiskt då jag besparar mig minst 5 samtal om dagen. Dock var det olyckligt när Klarna försökte nå mig, de var tydligen också blockerade
Men över lag är jag tacksam för tjänsten och varnas var gång de ringer. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.