Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Varning för Klarna
- Detta ämne har 9 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 2 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
7 oktober, 2014 kl. 10:29 #102131Trocadero4Deltagare
En kund köper varor för 1944 kr. Kunden får det leverat och klagar inte. Kunden har även gjort en beställning efter den första, ungefär 20 dagar efter det första köpet. Ungefär 1 månad efter det första köpet (när fakturan gått ut) får vi höra från Klarna att kunden inte vill betala. Vi säger att vi vill ha betalt. En vecka efter det kontaktar vi kunden och kunden kräver då att vi ska ge ut namnet på företaget vi köper produkter ifrån annars vill hon inte betala. Vi vill såklart inte ge ut våra inköpsvägar till någon som kan vara en konkurrent eller som kan ge våra konkurrenter informationen.
Vi säger till kunden att hon får returnera produkterna även fast returtiden har gått ut.
Kunden vägrar (Troligen har kunden redan använt produkterna och kan inte returnera dem(Förbrukningsvaror)).
Vi säger då att hon måste betala om hon inte vill returnera produkterna och vi säger till Klarna att de ska ta betalt.Klarna vägrar då ta betalt då de säger att kunden har rätt att få denna information. Vi säger att vi inte kan ge ut företagshemligheter men Klarna vägrar och säger att vi har 5 dagar på oss att blidka kunden annars måste vi stå för alla kostnader i ärendet.
Sen avrundar de med att säga att vi måste ha en mer nyanserad ton mot Klarna för att vi har varit kunder i så många år och inte borde klaga.
7 oktober, 2014 kl. 11:16 #176419BjornAnderssonDeltagareDet låter ju faktiskt helt galet om det stämmer.. Vore intressant att höra Klarnas förklaring på detta.
7 oktober, 2014 kl. 11:16 #176420sailorcapDeltagareHitta på en leverantörskontakt från Kina och skapa ett gmailkonto.
7 oktober, 2014 kl. 11:19 #176421CroonaDeltagare@Trocadero4 79477 wrote:
En kund köper varor för 1944 kr. Kunden får det leverat och klagar inte. Kunden har även gjort en beställning efter den första, ungefär 20 dagar efter det första köpet. Ungefär 1 månad efter det första köpet (när fakturan gått ut) får vi höra från Klarna att kunden inte vill betala. Vi säger att vi vill ha betalt. En vecka efter det kontaktar vi kunden och kunden kräver då att vi ska ge ut namnet på företaget vi köper produkter ifrån annars vill hon inte betala. Vi vill såklart inte ge ut våra inköpsvägar till någon som kan vara en konkurrent eller som kan ge våra konkurrenter informationen.
Vi säger till kunden att hon får returnera produkterna även fast returtiden har gått ut.
Kunden vägrar (Troligen har kunden redan använt produkterna och kan inte returnera dem(Förbrukningsvaror)).
Vi säger då att hon måste betala om hon inte vill returnera produkterna och vi säger till Klarna att de ska ta betalt.Klarna vägrar då ta betalt då de säger att kunden har rätt att få denna information. Vi säger att vi inte kan ge ut företagshemligheter men Klarna vägrar och säger att vi har 5 dagar på oss att blidka kunden annars måste vi stå för alla kostnader i ärendet.
Sen avrundar de med att säga att vi måste ha en mer nyanserad ton mot Klarna för att vi har varit kunder i så många år och inte borde klaga.
Hade ju hjälpt att veta vad du säljer…
Jag antar att du testat att prata med någon annan på Klarna?
7 oktober, 2014 kl. 11:30 #176422pyhobbyDeltagareBörja med att berätta vilken butik du representerar, då finns det säkert många fler som kan hjälpa till/ tycka till.
Jag själv vill exempelvis inte säga varken bu eller bä innan jag vet vem jag pratar med.
7 oktober, 2014 kl. 11:56 #176423Trocadero4DeltagareHej!
Inlägget är mer menat som en varning för andra ehandlare som inte vill avslöja privat information om företaget.
Jag räknar inte med att Klarna kommer göra något åt det.
Butiken är en mindre e-handlare som har funnits i 7 år(Om man är större skulle nog Klarna lyssna mer).
Det känns spontant som jag inte vill avslöja företagsnamnet för då kan fler kunder göra exakt samma sak om de ser denna tråd.7 oktober, 2014 kl. 12:30 #176424KrusDeltagare@Trocadero4 79482 wrote:
Hej!
Inlägget är mer menat som en varning för andra ehandlare som inte vill avslöja privat information om företaget.
Jag räknar inte med att Klarna kommer göra något åt det.
Butiken är en mindre e-handlare som har funnits i 7 år(Om man är större skulle nog Klarna lyssna mer).
Det känns spontant som jag inte vill avslöja företagsnamnet för då kan fler kunder göra exakt samma sak om de ser denna tråd.Förstår precis vad du menar, men att utge vart man kommer ifrån är ett krav för att få finnas på forumet. Därav reaktionerna
7 oktober, 2014 kl. 13:16 #176425pyhobbyDeltagareAnonym är du bara ett troll med trovärdighet = noll
8 oktober, 2014 kl. 07:44 #176429Trocadero4DeltagareTja, jag skulle snarare säga feg än troll. Alla kunder som söker på företagsnamnet kommer i så fall få upp denna tråd och då veta exakt hur de ska göra för att få varorna, ej behöva skicka tillbaka dem och sedan få fakturan makulerad.
Klarna kommer säkert att bekräfta ärendet med någon standardtext: ”Vi vill att alla våra gemensamma kunder ska vara nöjda”, ”Det är mellan er och kunden och vi kan inget göra”, ”Vi arbetar hårt för att våra tjänster ska vara så bra som möjligt”.Jag rekomenderar att alla som inte skrivit på kontraktet med klarna eller ska skriva på ett nytt och inte vill avslöja sina företagshemligheter att försöka få det inskrivet i avtalet annars kommer de inte kunna hjälpa till senare när man väl är fast i deras ”generösa” två års bindningstid.
8 oktober, 2014 kl. 09:56 #176430DanDeltagareAnonyma påhopp på företag utan trovärdiga källor eller material är inte konstruktiva. Vilken nytta skapas av denna tråd?
1. Ingen vet faktan, bara vad du säger.
2. Klarna kan inte bemöta ärendet för de vet inte vem du är.
3. Alla som läser det står som frågetecken.Hela upplägget känns osannolikt och inte trovärdigt. Men om du kan visa på e-postkonversationer som styrker detta ändrar det bilden och då kan även Klarna bemöta.
Om aktuell information är allt du kommer delge, kommer jag radera tråden inom 48 timmar eftersom det är hörsägen och ej konstruktivt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.