Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Världens sämsta CR?
- Detta ämne har 90 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Per Nilsson.
-
FörfattareInlägg
-
29 mars, 2012 kl. 09:11 #140849KockenDeltagare
Du kommer inte att bli bättre med din inställning. Folk tar sig tid att skriva bra saker och du försvarar dig.
Önskar dig lycka till!29 mars, 2012 kl. 09:21 #140851Per NilssonDeltagare@Kocken 39628 wrote:
Du kommer inte att bli bättre med din inställning. Folk tar sig tid att skriva bra saker och du försvarar dig.
Önskar dig lycka till!Jag har tagit till mig det bra som folk har skrivit. Det jag inte har tagit till mig är oseriöst och icke-konstruktivt gnäll.
Jag har säkert en och en annan belackare som gärna vill gnälla lite på mig när de får chansen. Det får de självklart göra också eftersom det inte är jag som ställs i dålig dager. Tja, resten kan du väl räkna ut själv.
Så, du har uppbringat en tes som jag har svarat att jag inte förstår och jag har inbjudet dig ett flertal gånger att förklara och utveckla din tes men du vägrar.
Undra vem som inte är förtroendeingivande?
Här är mina frågeställningar som du inte har lyckats svara på. Ärligt, vad är det jag ska tacka för? Hur kan jag ha en dålig inställning när jag inte accepterar tomt gnäll som konstruktiv feedback? Måste man acceptera skit för att ha en bra inställning enligt dig eller?
Nej, jag fattar inte, varför skulle jag ha dålig CR bara för att andra säljer köksknivar?
I mina ögon så var inte dessa sidor speciellt mycket snyggare eller mer lättnavigerade än min.
Jag har inga som helst problem med att driva trafik till sidan, det är när de är på sidan som jag inte kan konvertera besökarna till köpare.Efter detta så har du i princip bara ordbajsat.
Jag frågar igen (a.k.a. ger dig chansen att återvinna din trovärdighet):
På vilket sätt är dessa sidor snyggare (förutom Cleancut) och på vilket sätt är de mer förtroendeskapande än min köksknivssida?
Vad föreslår du att jag gör för ändringar?
29 mars, 2012 kl. 10:21 #140866LubicDeltagareNär ni jämför med andra sidor så skulle det förmodligen hjälpa om man vet att dessa konverterar bättre (eller sämre), samt hur mycket, innan man kan diskutera om den ena är bättre än den andra.
Ett tips skulle kanske kunna vara att visa några produkter direkt i (huvud)kategorien så man inte behöver klicka sig in för att se vad det finns för spännande att handla. Visa t.ex. de 4 mest sålda/populäraste köksknivarna direkt.
Jag som kund skulle även gärna vilja se fraktpriser direkt, om möjligt, på sidan. Försök visa detta tydligt om du nu har bra fraktpriser.
Men huvudfrågan är om du verkligen konverterar dåligt eller inte. Kan vara så att kunder som söker köksknivar inte är ute efter bra kvalitet som kostar lite extra, utan vill ha något billigt skräp. Kan också var så att ditt varumärke inte är tillräckligt starkt hos ”Svensson” för att de ska våga handla.
Kan också vara bra att titta på hur många som sticker direkt i dörren eller hur många som först klicka runt i kategorierna innan de drar. Om många klickar runt innan de tröttnar så kan t.ex. prisnivån vara för hög för målgruppen. Om de lämnar direkt så är det för att de inte tror sig hitta det de ville ha tag i.
29 mars, 2012 kl. 10:44 #140868Per NilssonDeltagare@Lubic 39647 wrote:
När ni jämför med andra sidor så skulle det förmodligen hjälpa om man vet att dessa konverterar bättre (eller sämre), samt hur mycket, innan man kan diskutera om den ena är bättre än den andra.
Ett tips skulle kanske kunna vara att visa några produkter direkt i (huvud)kategorien så man inte behöver klicka sig in för att se vad det finns för spännande att handla. Visa t.ex. de 4 mest sålda/populäraste köksknivarna direkt.
Jag som kund skulle även gärna vilja se fraktpriser direkt, om möjligt, på sidan. Försök visa detta tydligt om du nu har bra fraktpriser.
Men huvudfrågan är om du verkligen konverterar dåligt eller inte. Kan vara så att kunder som söker köksknivar inte är ute efter bra kvalitet som kostar lite extra, utan vill ha något billigt skräp. Kan också var så att ditt varumärke inte är tillräckligt starkt hos ”Svensson” för att de ska våga handla.
Kan också vara bra att titta på hur många som sticker direkt i dörren eller hur många som först klicka runt i kategorierna innan de drar. Om många klickar runt innan de tröttnar så kan t.ex. prisnivån vara för hög för målgruppen. Om de lämnar direkt så är det för att de inte tror sig hitta det de ville ha tag i.
Tack!
Vara tydligare med fraktpriser – att åtgärda
Angående priset så ligger jag i alla tänkbara prisspann. Jag har t.ex. en skalkniv som kostar 99 och en annan som kostar 1169 (och en drös där i mellan). Jag måste uppenbarligen jobba vidare på budskapet eftersom det är lite dåligt och inte riktar sig till någon specifik kundgrupp. Idag skjuter jag så vilt och brett med köksknivssortimentet att jag inte ens verkar träffa en ladugårdsvägg.
Det jag lade till igår som förtroendestärkare var en länk till mina omdömen på Prisjakt. Jag hoppas att detta sänker tröskeln lite för ”Svenssons” när de ska köpa köksknivar.
Som jag har skrivit tidigare och som andra också har påpekat så är det säkerligen förvirrande för den gemena köksknivsköparen att hamna i en butik som säljer alla möjliga knivar. De är mer vana med rena kökstillbehörsbutiker. Jag har åtgärdat detta med att ha en satellit-butik för bara köksknivar och ska köra dubbelt för att underlätta för köparna.
Nu landar kunden direkt in bland köksknivarna när det söks på relevant ord, förut hade jag bara knivmärkena där, nu har jag även typ av kniv (filékniv etc etc).
Bra poäng det där med att jämföra med andra butiker.
//Per
29 mars, 2012 kl. 11:07 #140871LubicDeltagareDet med prisjakt är nog ganska bra för att inge ett förtroende. Dock är det viktigt för dig att jaga fler omdömen i och med att du får bra betyg så behöver du bara fler för att få upp siffran. Går du från 8 till 9 i betyg så ger det väldigt mycket bättre intryck.
För mig personligen så tycker jag det iofs är bra att ni sälja alla möjliga knivar. Det ger mig ett förtroende om att ni är väldigt bra på just knivar. Går man till en ”vanlig” köksbutik så är det inte säkert att knivar är deras starka sida, så att säga. Men en satellit-butik blir nog kanon.
Vi själva har valt att driva 4 olika webbutiker, istället för en, även om produkterna i vissa fall delar samma målgrupp.
29 mars, 2012 kl. 11:55 #140876Per NilssonDeltagare@Lubic 39652 wrote:
Det med prisjakt är nog ganska bra för att inge ett förtroende. Dock är det viktigt för dig att jaga fler omdömen i och med att du får bra betyg så behöver du bara fler för att få upp siffran. Går du från 8 till 9 i betyg så ger det väldigt mycket bättre intryck.
För mig personligen så tycker jag det iofs är bra att ni sälja alla möjliga knivar. Det ger mig ett förtroende om att ni är väldigt bra på just knivar. Går man till en ”vanlig” köksbutik så är det inte säkert att knivar är deras starka sida, så att säga. Men en satellit-butik blir nog kanon.
Vi själva har valt att driva 4 olika webbutiker, istället för en, även om produkterna i vissa fall delar samma målgrupp.
Ja, jag har varit inaktiv med betygjakt, nu har jag dock aktiverat mig igen och jagar betyg
Det är synd att Prisjakt viktar sitt betyg på sitt sätt, jag har ju en 9:a och resten 10:er
Intressant tanke angående knivar och förtroende, jag har känt mig lite låg efter mitt köksknivsfiasko så den kommentaren värmde
29 mars, 2012 kl. 17:40 #140906PlastskivorDeltagareKöksprylar är nog i stor utsträckning presentartiklar. Det är ju jul, födelsedagar, farsdag, morsdag, bröllop, avtackningar på jobbet, bingovinster etc.
När köpte man en kökskniv till sig själv senast?? Alla som ligger i vår kökslåda är presenter.
Övriga kategorier är livsstilsprodukter. Livsstilsprylar köper man åt sig själv.
Jag gillar t.ex. längdskidåkning och varenda pryl till detta har jag köpt åt mig själv. Förmodligen hade det varit likadant om mitt fritidsintresse hade varit jakt, fiske etc.Helt olika marknader alltså.
För att lyckas med köksknivarna måste man nog förstå sig på presentartikelbranschen.
(och jag gör det inte så fråga inte mej.. )29 mars, 2012 kl. 18:10 #140908Per NilssonDeltagare@Plastskivor 39693 wrote:
Köksprylar är nog i stor utsträckning presentartiklar. Det är ju jul, födelsedagar, farsdag, morsdag, bröllop, avtackningar på jobbet, bingovinster etc.
När köpte man en kökskniv till sig själv senast?? Alla som ligger i vår kökslåda är presenter.
Övriga kategorier är livsstilsprodukter. Livsstilsprylar köper man åt sig själv.
Jag gillar t.ex. längdskidåkning och varenda pryl till detta har jag köpt åt mig själv. Förmodligen hade det varit likadant om mitt fritidsintresse hade varit jakt, fiske etc.Helt olika marknader alltså.
För att lyckas med köksknivarna måste man nog förstå sig på presentartikelbranschen.
(och jag gör det inte så fråga inte mej.. )Bra tanke. Du har delvis rätt där. Jag ska fundera på just det konceptet och tydliggöra det bättre i min nya köksknivsbutik. Jag ska lära mig presentartikelbranschen.
Jag vill att kunden ska uppleva butiken både som en ”här köper jag mina köksknivar för jag gillar bra knivar” och ”här köper jag köksknivar till andra”.
Tack för dina tankar.
//Per
31 mars, 2012 kl. 18:00 #141088Per NilssonDeltagareProblem solved?
[url]http://www.köksknivsbutiken.se/[/url]
31 mars, 2012 kl. 18:02 #141090Anton ADeltagare@Per Nilsson 39891 wrote:
Problem solved?
[url]http://www.köksknivsbutiken.se/[/url]
Personligen så tycker jag att man ska undvika Ä,Å och Ö i domännamn:
Vlkommen till Kksknivsbutiken.se – Kksknivsbutiken.se -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.