Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Varför har Klarna bindningstid 24månader?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100944
    alle78
    Deltagare

    Hej,

    Se upp innan ni binder er med Klarna!

    Märkte nu i avtalet att bindningstiden är 24 månader, fick inte reda på det alls någonstans! Det är ett fult trick dem kör med!

    Jag vet att jag borde ha läst i avtalet innan :(

    Mvh
    //Alonso Ramos

    #169897
    JohanK
    Deltagare

    Som du sa själv så hade du ju kunnat läsa avtalet eller frågat den som sålde på dig tjänsten.

    #169899
    DavidWigg
    Deltagare

    Du har svarat själv. Det är klart att man måste läsa avtalet innan man skriver på. Tråden känns onödig, i alla fall rubriken.

    #169900
    alle78
    Deltagare

    @DavidWigg 71638 wrote:

    Du har svarat själv. Det är klart att man måste läsa avtalet innan man skriver på. Tråden känns onödig, i alla fall rubriken.

    Varför skulle tråden vara onödig? Bra att meddela övriga innan man bestämmer sig?

    Mvh
    //Alonso

    #169902
    DavidWigg
    Deltagare

    I så fall får vi göra en tråd om varje leverantör.

    Att skriva ut en varning om ett företag för att man själv inte har läst avtalet ser jag som onödigt.

    #169911
    Dan
    Deltagare

    Detta står i avtalet. Detta är ej Klarnas fel.

    Trådämne ändrat för att avspegla innehållet och ej användas som utlopp för frustration för att man ej läst avtalet.

    Däremot kan man såklart diskutera bindningstider överlag hos alla leverantörer.

    #169913
    Qarillion
    Deltagare

    Har klarna ändrat bindningstiderna?

    I vårt senast avtal så hade vi 12 månaders avtal. Har själv varit lite bitter men så bär även vi en del av skulden.

    Avtalet behöver dock sägas upp 3 månader innan det går ut vilket jag kan tycka är i längsta laget för en uppsägning hos en seriös aktör. Tycker att om man vill värna om sina kunder så borde det gå ut en påminnelse att avtalet fortlöper om man inte säger upp det innan ett visst datum alternativt 1 månads uppsägning istället fär 3.

    Vi åkte förra året på att betala en årsavgift till klarna för att vi sa upp det 2 veckor för sent. Döm av min förvåning när vi fick en ny faktura för 5-6 veckor sedan som jag sedan fick bråka lite om att vi faktiskt hade sagt upp vårt avtal och fick sedan bekräftat att ”Nu är det borta och inga mer kostnader kommer”.

    I fredags dök det upp en påminnelse på fakturan som skulle varit borttagen kopplat till avtalet som skulle vara uppsagt. Tur att man har sina mailkonversationer sparade så att man kan bevisa vad som hänt och sagts.

    När man säger upp avtal och dylikt måste jag säga att mail är ett synnerligen bra sätt då man sedan kan ”bevisa” att det faktiskt är uppsagt. Till skillnad mot telefon som är väldigt svårt att få rätt igenom.

    #169916
    Richie72
    Deltagare

    @Qarillion 71653 wrote:

    När man säger upp avtal och dylikt måste jag säga att mail är ett synnerligen bra sätt då man sedan kan ”bevisa” att det faktiskt är uppsagt. Till skillnad mot telefon som är väldigt svårt att få rätt igenom.

    Jag brukar skicka skriftliga uppsägningar och be leverantören skriva under och skicka tillbaka.

    #169953
    bslask
    Deltagare

    Klarnas avtalstid har ju diskuterats i flera andra trådar, är det någon annan betalning-leverantör som har bindingstid?

    Sen tror jag många är alldeles för naiva när dom börjar driva företag, det är helt andra (hårdare) regler som gäller B2B än när man handlar som konsument och är oerhört skyddad.
    Det är inte bara att skriva på avtal till höger och vänster utan man MÅSTE för sin egen skull lägga tid på avtal och förhandlingar. Tycker man det känns jobbigt och/eller tråkigt är nog inte egenföretagande riktigt rätt inriktning.

    #169955
    Prix
    Deltagare

    Svea har 18 månader när jag fick avtalet. Sen justerade vi det lite men de finns fortfarande en bindningstid.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.