Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vanligt att ragga andras kunder?
- Detta ämne har 15 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 4 månader sedan av Carl of Sweden.
-
FörfattareInlägg
-
8 juli, 2009 kl. 16:43 #106465ParvelitoDeltagare
Det blir mer och mer vanligt att man försöker ”knycka” kunder av varandra, men man måste ju göra det med lite finess. Telefonbolagen och elbolagen är värst på det här, och där är argumenten inte särskilt många eller bärande, precis som det Jetshop nu försökte.
Man skulle ju kunna begära att säljaren kollat in din webshop och konstaterat att där saknades ett antal funktioner som de har i sin lösning, och med utgångspunkt från dem resonerat kring dina behov och möjligheter. Men, det kräver å andra sidan en duktig säljare, och sådana är det ont om. Det där lät mer som något telemarketingföretag som har ett gäng skoltrötta ungdomar i gymnasieåldern anställda för minimilön.
8 juli, 2009 kl. 19:22 #106468RollUp-KungenDeltagare@Carl of Sweden 1190 wrote:
OK, jag har läst din synpunkt nu! Tycker ändå fortfarande att det är märkligt att JetShop lägger ner arbete på att ragga kunder från andra butikslösningar. Sådan aggressiv marknadsföring gillar jag inte alls! Sedan får du naturligtvis tycka som du vill!
Nej jag tycker inte heller om det alls, trött på alla säljare som ringer men förstår ju ändå grundtanken att säljare måste jaga kunder vare sig de går på sådana som redan har lösningar eller inte…
Att ringa anser jag inte så aggressivt, värre med de som står i dörren.
Luren kan man ju alltid lägga på…8 juli, 2009 kl. 19:57 #106470DanDeltagareJag hatar alla säljare, men det jag tycker är konstigt att man inte föreslår vad man konkret kan göra bättre än du gör i din nuvarande lösning. Fick du några förslag? Typ: ”din site är inte sökmotoroptimerad, du har dålig länkstruktur, du har ingen bra bildvisning, din kassa är i för många steg” osv…?
9 juli, 2009 kl. 05:48 #106476NicklasDeltagareSäljare är oftast rätt okänsliga så det är inte mycket att bry sig om.
9 juli, 2009 kl. 09:35 #106478Carl of SwedenDeltagareNej, inga som helst förslag. Han hann ju i och för sig inte komma med några..
Fick senare ett svar som lyder:
”Att avfärda en ehandelslösning pga en prisjämförelse är som att säga att Volkswagen är sämre än BMW, eftersom det är olika saker man betalar för – därav mitt svar.Jag tycker er webbutik är mycket bättre än snittet, och ville inte på något sätt nedvärdera den – utan endast poängtera att vår prisbild är lågt satt, sett till vad man får.”
Om JetShop är BMW då kanske i hans ögon?
I så fall är jag mer än nöjd med en Volkswagen!
9 juli, 2009 kl. 09:40 #106479Carl of SwedenDeltagareJo, men vi är ju alla lite av säljare….
Men tjyva kunder från andra tycker jag inte är rent spel. Det är väl därför jag fortfarande är fattig kanske!
Men pengar är inte allt…..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.