Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vanligt att ragga andras kunder?
- Detta ämne har 15 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 5 månader sedan av Carl of Sweden.
-
FörfattareInlägg
-
8 juli, 2009 kl. 09:24 #93954Carl of SwedenDeltagare
Fick ett mail från Jetshop där de skrev…
Citat:
”Har försökt att nå dig för att kolla intresset av att eventuellt utveckla er webbutik!”Är ju ganska ny inom E-handel och undrar nu om det är vanligt att man försöker ”sno” andras kunder på det här sättet?
Jag blev lite sur faktiskt….
Carl, trogen Nordiskehandel-kund….
8 juli, 2009 kl. 09:39 #106450DanDeltagareJag har inte varit med om det faktiskt. Dock känns det väldigt riskfyllt att göra så, speciellt om man stöter på trogna kunder, som faktiskt du är. Ska man göra det ska man gå på de med undermåliga lösningar ju
8 juli, 2009 kl. 09:51 #106451Carl of SwedenDeltagareJo, det är ganska fräckt att fråga om vi vill utveckla vår redan fantastiska butik med en annan butikslösning!
Inga vidare ”raggare” de på JetShop!
8 juli, 2009 kl. 12:14 #106454Katrin LundgrenDeltagareDet är inte vanligt och känns otroligt dumt, för att inte tala om desperat…
Vi skulle aldrig göra så eftersom jag tycker det känns totalt oetiskt.8 juli, 2009 kl. 13:42 #106455RollUp-KungenDeltagareJag ser inte problemet? inte för att vi jobbar så men alla säljer ju och har man en säljare kan man ju anta att han ringer kunder som redan har en leverantör, hos oss ringer det dagarna i ända med folk som vill sälja saker.
Om man gämför det med att alla vill peta ner sin konkurrent från No1 platsen på Google så är ju det samma sak, att ta andelar och eftersom marknaden inte är så stor att det finns obegränsat med ”ny” kunder så måste ju någon jaga alla de som redan har lösning, ibland får de napp när någon är missnöjd med nuvarande och ibland är ju kunden så nöjd att man tackar nej till nya förslag på samarbeten.Som sagt så ser jag inte dilemmat i att någon raggar kunder.. våra konkurrenter är på våra kunder hela tiden men vi lägger energin på att göra dem så nöjda att de säger nej till andra uppvaktningar eftersom jag har svårt att se att konkurrenterna slutar jaga våra kunder bara för att vi ”vill” det..
8 juli, 2009 kl. 14:05 #106456RikardDeltagareJag ser heller inte det oetiska i agerandet. Möjligen kan ju man ta illa upp för att dom tycker att weshopen är usel och behöver förbättras men i övrigt får man väl acceptera att säljare vill sälja in andra produkter på detta vis?
8 juli, 2009 kl. 14:08 #106457Carl of SwedenDeltagareTycker det är en viss skillnad. Om du säljer ett tvättpaket och andra varor som är BILLIGARE än de från den leverantören du får från så kan det ju vara en god affär. Dessutom är det ganska lätt att ändra…
Jag har jobbat med denna butiken i mer än ett halvår nu och är väldigt nöjd med Nordiskehandel.se
Förstår inte varför jag skulle byta plattform efter allt jobb jag har haft och dessutom till något mycket dyrare än vad jag har?
Men det är inte priset i sig som gör mig sur. Utan att JetShop tydligen har synpunkter på min sajt om att den bör förbättras och behöver utvecklas!
Vill jag utveckla butiken vilket jag kommer att gör så småningom så använder jag mig naturligtvis av den plattform jag redan har och som är väl inarbetad!
Så jag tycker fortfarande det känns märkligt…..
8 juli, 2009 kl. 14:11 #106458Carl of SwedenDeltagareJag skiter fullständigt i om de inte gillar vår butik. Vi är själva mycket nöjda med den vilket även alla våra partners är!
Och de borde fatta att om vi vill utveckla vår butik ännu mer så vänder vi oss till Nordiskehandel.se i första hand!
8 juli, 2009 kl. 14:58 #106462RollUp-KungenDeltagare@Carl of Sweden 1185 wrote:
Jag skiter fullständigt i om de inte gillar vår butik. Vi är själva mycket nöjda med den vilket även alla våra partners är!
Och de borde fatta att om vi vill utveckla vår butik ännu mer så vänder vi oss till Nordiskehandel.se i första hand!
Varför borde de ”fatta” det? man kan ju inte anta att alla säljare redan vet att alla är nöjda för då behövs de ju inte,,, deras jobb är ju att göra x antal kontakter och på dessa få x antal avslut, om de visste alla som var nöjda redan hade ju detta varit klärvojant. Det är ju toppen att ni är nöjda med er leverantör och inte vill byta och det är ju även lätt att förmedla till de som försöker sälja in något men tänk om,, bara tänk om någon inte är nöjd med sin lösning,,, då kanske de är glada att någon ringde och erbjöd något bättre..
Just if…8 juli, 2009 kl. 16:21 #106463Carl of SwedenDeltagare@alex@a-skylt.se 1189 wrote:
Varför borde de ”fatta” det? man kan ju inte anta att alla säljare redan vet att alla är nöjda för då behövs de ju inte,,, deras jobb är ju att göra x antal kontakter och på dessa få x antal avslut, om de visste alla som var nöjda redan hade ju detta varit klärvojant. Det är ju toppen att ni är nöjda med er leverantör och inte vill byta och det är ju även lätt att förmedla till de som försöker sälja in något men tänk om,, bara tänk om någon inte är nöjd med sin lösning,,, då kanske de är glada att någon ringde och erbjöd något bättre..
Just if…OK, jag har läst din synpunkt nu! Tycker ändå fortfarande att det är märkligt att JetShop lägger ner arbete på att ragga kunder från andra butikslösningar. Sådan aggressiv marknadsföring gillar jag inte alls! Sedan får du naturligtvis tycka som du vill!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.