Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Väldigt konstig beställning, hjälp
- Detta ämne har 9 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av laser.
-
FörfattareInlägg
-
25 mars, 2012 kl. 18:05 #97741PrixDeltagare
Hej!
Fått en beställning som det finns mycket som är väldigt skumt. Den är betald med kort, först ett försök på ett utländskt kort som blev nekat och sedan ett från Nordea. Kortinnehavaren stämmer överrens med leveransadressen men namnet är ett ”skämt”. Vet inte alls hur jag skall hantera denna beställningen så om någon vill hjälpa till så skickar jag gärna hela historien med lite mer utförlig info på PM eftersom jag inte vill skriva det här! Ytterst tacksam för hjälp, tar bara några minuter
25 mars, 2012 kl. 18:13 #140526pyhobbyDeltagareJag kan gärna kika på det via PM.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
25 mars, 2012 kl. 18:21 #140527DanDeltagareKontakta din PSP och inlösare. Det är deras jobb att avgöra detta.
25 mars, 2012 kl. 18:33 #140531PrixDeltagareTänkte ringa dem imorgon Ville mest veta om någon varit med om liknande!
25 mars, 2012 kl. 18:38 #140534DanDeltagareJapp… Både en och två gånger. 99.999999% bedrägeri.
Exakt hur de får tag på varorna vet jag inte dock… Men kontakter på utlämningsställe, liknande namn som kortinnehavaren, inbrott på utlämningsstället… Eller liknande
26 mars, 2012 kl. 10:13 #140577PrixDeltagareEfter att ha pratat med Euroline så har följande sagt:
Kortet som är användes har gått igenom med högsta säkerhet. Ägaren på kortnumret innehar samma adress som jag fått. Kortet har inte bytats mellan det nekade köpet och det godkända.
Det jag undrar då, om allt är rätt på den sidan. Hur hanterar ni en beställning där den riktiga personen har man förstått heter (Fredrik Olsson – figurerat) men han har skrivit som leveransadress (Kalle Anka)?
Order är ju betald, hade det varit faktura hade jag bara struntat i det. Så jävla trött på folk!
26 mars, 2012 kl. 10:30 #140578MissRetroDeltagareNu är jag inte helt insatt i bedrägeriförsök..
Men testar dem inte på otroligt många sidor för att se om nåt går igenom.
Rimligtvis kommer de inte ihåg var dem har beställt olika saker från.Är det en Kalle Anka beställning så får du inte nåt mail om att dem saknar varan. Medans om det är en riktig beställning så börjar dem kanske undra om någon vecka vart paketet har blivit av?
Jag vet inte om det är en ide att hålla på varan tills du blir kontaktad, istället för andra hållet om.
26 mars, 2012 kl. 10:33 #140579ParvelitoDeltagare@Prix 39336 wrote:
Det jag undrar då, om allt är rätt på den sidan. Hur hanterar ni en beställning där den riktiga personen har man förstått heter (Fredrik Olsson – figurerat) men han har skrivit som leveransadress (Kalle Anka)?
Order är ju betald, hade det varit faktura hade jag bara struntat i det. Så jävla trött på folk!
Då får du väl maila kunden och höra om de är seriösa med namnet. En bra ehandlare bryr sig.
(För min del tror jag att det är en fyllegrej eller något sådant)
26 mars, 2012 kl. 10:55 #140581Per NilssonDeltagare@Parvelito 39338 wrote:
Då får du väl maila kunden och höra om de är seriösa med namnet. En bra ehandlare bryr sig.
(För min del tror jag att det är en fyllegrej eller något sådant)
Jepp
Lönehelg = fyllebeställningar = Okej beställningar = bra för dig = bra för kunden = win-win x 10^3
27 mars, 2012 kl. 23:53 #140685laserDeltagareHade det varit något skumt med kortet hade Euroline flaggat kortet
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.