Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Väldigt förvirrad med betalningar, HJÄLP

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101863
    delfinita
    Deltagare

    Hej alla

    Jag var redo att använda BILLMATE som betalnings lösning men min bank gav mig problem och ville pusha att jag använder Payex.

    Så för att kunna använda Billmate krävs en inlösare. Billmate rekommendera TELLER men teller krävs att jag har ett specifik kortomsättningen inom två månaders (de sa inte hur mycket trots att jag frågade) eller de ska debiteras en startavgift på 2000kr.

    Så kontaktar jag Teller, frågar efter kostnad, etc och de säger att jag behöver ett PSP provider, och att Billmate är inte detta, men de är lika Direct2internet som ÄR PSP provider.

    Så nu Teller rekommenderas att jag använder Direct2internet istället av Billmate. Helt förvirrande. Har varit ute med detta för länge, vet ej vad jag ska göra!

    Nu vill jag ge upp och kör bara med PAypal, enklare men lite dyrare per transaktion. Kanske jag kan köra detta tills jag är på gång och då ha ett bättre lösning? Ska svenska marknad köra på paypal tycker ni?

    Någon som kan förklara EXACT hur de funkar? Jag frågar och frågar bolaget men de svarar inte på mina frågor, de bara återkomer med andra lösningar och avtaler som jag ska skriva under.

    Kanske inte erbjuda kortbetalning alls? Men jag tror att de ska påverka min sälj om jag inte erbjuder kortbetalning till mina kunder.

    Hjälp snälla!

    #175110
    allstars
    Deltagare

    Det verkar som alla försöker att pusha för de leverantörer de själva vill arbeta med.
    Du ska kunna använda vilken inlösenpart du vill och vilken PSP du vill.

    Well, Teller är ju en inlösare och Billmate är en PSP.

    #175130
    Hollman
    Deltagare

    Jag fick igång Billmate i min webshop för ett par veckor sedan och så här har jag fått det förklarat.

    Billmate samarbetar med Direct2internet, det är deras PSP. Det ingår i avtalet vad jag förstått det och jag själv har bara haft kontakt med min kontaktperson på Billmate.

    Jag kan även rekommendera att kontakta billmates kundtjänst, de är jättetrevliga och fixar saker snabbt.

    #175135
    allstars
    Deltagare

    Ja ok, Billmate är en slags ÅF till D2I då, men tjänstemässigt (avtalsmässigt) är det väl ändå samma, tänker jag.

    #175150
    delfinita
    Deltagare

    Underbart, tack för svaret! De har kontaktat mig och ni allt är på väg. Väldigt bra kundservice på Billmate, måste jag säga!

    Tack!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.