Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Val av lokal?
- Detta ämne har 21 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av NellyPeter.
-
FörfattareInlägg
-
5 februari, 2011 kl. 17:35 #118670obbeDeltagare
@Dan 14969 wrote:
Ja, det är svårt att hitta en perfekt lokal. Alla är kompromisser tyvärr, om man inte har oändligt med pengar då kan man få en perfekt
Vi har 180 m2 idag i ”kontorsmiljö” och flyttar till (inte signat kontraktet än) 325 m2 som är 300 m2 öppet lager med hög takhöjd fördelat på två stora skepp i vilket det ena har pallställage. Så vi kommer kunna trycka in mycket mer där än i vårt nuvarande kontor.
Sen ska man inte glömma att man alltid kan ha hyresgäster för att lätta på hyreskostnaden. Att hyra ut ett par platser är inte jobbigt utan kan rentav vara stimulerande (det var så jag och Julius började jobba ihop) och man sänker hyresrisken betydligt.
Nice, vi kan snart behöva större får prata med dig då
4 januari, 2013 kl. 12:42 #157957PrixDeltagareVäljer med att hyra in mig hos någon annan där de mesta ingår eller en egen lokal där det mesta inte ingår? Prismässigt skiljer det just nu 1700 kr mellan att vara hos annan (dyrare) eller egen (billigare)..
Det som än så länge vet ingår om jag hyr in mig är bland annat:
Gemensamt avtal med DHL (även om jag har pluskontot nu)
El
Värme
Vatten
4 kvm mer
Larm + säkerhetsdörr
Gemensamt utrymme för inlastning/ank. godsVet ej hur det är med Nät, sophantering.. Glömt något?
Det som ingår i egen lokal är:
Egen lokal med en dålig lastramp och inga galler för fönsterna.
Det som inte ingår är:
Värme
El
Larm
Galler för fönster
Bredband/Nät
Sophantering…. I slutändan känns det som det är billigare att hyra in mig? Eller vad tycker ni, kan det vara värt att betala mer för att vara ensam? … Har inte exakta siffror på allt utan skall besöka och få det nästa vecka!
4 januari, 2013 kl. 12:51 #157960GregerADeltagareHar du bara fri tillgång till din lokal hos den du hyr in dig hos, så är det nog ett bra alternativ. Likadant att din del är avskild så att du känner dig trygg med att de inte går och ”snokar”.
Jag vet inte vilken uppsägningstid man brukar tillämpa på ”inneboende”, men se till att uppsägning från hyresvärdens sida är lång nog för att du skall hinna skaffa ny lokal om han skulle vilja köra ut dig.
Kostnader du bör ha med i budgeten är el, vatten, värme, larm, bredband och telefoni. En del av det kan ingå i hyran.
4 januari, 2013 kl. 13:02 #157962ParvelitoDeltagareDen där inhyrningsvarianten ser bra ut så här på avstånd. En fördel till är att man kan få arbetskamrater/kollegor att prata skit med en kvart vid fikan, att hjälpa varandra på fredagar med att passa sista hämtningen av gods så att man inte alltid måste vänta själv, kunna hjälpa och få hjälp med att ta emot gods om man inte är där någon dag etc.
Fungerar det mellan er så är det värt mycket.
4 januari, 2013 kl. 13:06 #157964PrixDeltagare@GregerA 58554 wrote:
Har du bara fri tillgång till din lokal hos den du hyr in dig hos, så är det nog ett bra alternativ. Likadant att din del är avskild så att du känner dig trygg med att de inte går och ”snokar”.
Jag vet inte vilken uppsägningstid man brukar tillämpa på ”inneboende”, men se till att uppsägning från hyresvärdens sida är lång nog för att du skall hinna skaffa ny lokal om han skulle vilja köra ut dig.
Kostnader du bör ha med i budgeten är el, vatten, värme, larm, bredband och telefoni. En del av det kan ingå i hyran.
Tack! Ska tänka på det och kolla upp det.
Vad jag har förstått så skall jag ha tillgång till lokalen 24/7 vilket jag satte som ett krav då jag t.ex. under julen fick packa både natt och helg. Händer det igen så måste jag ju ha möjligheten, plus att jag jobbar bäst sena kvällar och helger… Konstigt men jag är som effektivast då.
4 januari, 2013 kl. 13:17 #157965RikardDeltagareDela lokal tycker jag är grymt. Vi har nu både Attitude.se och rakbladonline.se i samma lokal som oss. Även om vi arbetar med helt produkter så är många frågor branschöverskridande. Dessutom är det en hel del kostnader som finns med lokaler som man inte räknar med, städ, fönsterputsning, byte av kylskåp, ny router skrivare etc etc.
4 januari, 2013 kl. 15:46 #157973martinkilandDeltagare(tog bort inlägget som stod här, pga att jag inte läste så nog vad det gällde:D)
4 januari, 2013 kl. 16:16 #157978fotofyndetDeltagareMartin, Joel startade tråden för två år sedan men Prix är i flyttartagen nu och lånade samma tråd
4 januari, 2013 kl. 16:38 #157980GregerADeltagare@fotofyndet 58569 wrote:
Martin, Joel startade tråden för två år sedan men Prix är i flyttartagen nu och lånade samma tråd
Det är väl bra att vi kan återanvända gamla trådar …
4 januari, 2013 kl. 18:56 #157982martinkilandDeltagare@fotofyndet 58569 wrote:
Martin, Joel startade tråden för två år sedan men Prix är i flyttartagen nu och lånade samma tråd
Hehe, jag var visst lite väl snabb där Så om jag ska svara på vad jag tycker för Prix fall då så tycker jag inhyrning är en grym lösning tills man hunnit växa sig lite större. Kollegor som också är egenföretagare är klockrent att kunna diskutera (och fika) med.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.