Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Val av leveranstjänst?
- Detta ämne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av jp2.
-
FörfattareInlägg
-
14 februari, 2013 kl. 12:32 #159762ParvelitoDeltagare
Jag tror du kan räkna med allt från att det levereras som det skall, till att det kommer tillbaka till dig med arg etikett via att det försvinner spårlöst. Mycket osäkert att utmana ett maskineri som Postens om man vill att grejerna skall komma fram.
Ett sidospår: Jag har en bekant som samlar frimärken och postala försändelser. Han håller nästan dagligen på och skickar mer eller mindre provaktiva försändelser på Posten för att se vad som händer med dem, och för att över huvud taget komma över vissa etiketter som används sällan. Det är ofta fel adresser, poste restante, utan porto, trasiga kuvert etc. Både inrikes och utrikes. Han skickade t.ex. förra året ut 100 brev med adresser till helt påhittade städer och länder, och för en vecka sedan hade han hittills fått tillbaka 92 av dem. De flesta med spår av att ha varit utomlands någonstans och vänt.
Han börjar få en rätt god bild av hur Postens rutiner fungerar och påstår att för att vara ett företag med en massa rutiner och bestämmelser så är det märkligt hur olika samma typ av ärenden kan hanteras inom Posten.
22 februari, 2013 kl. 16:47 #160230 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.