Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Vägskäl gällande plattform, kopplingar etc
- Detta ämne har 10 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av nordicwebteam.
-
FörfattareInlägg
-
9 april, 2013 kl. 07:44 #162626nordicwebteamDeltagare
@jenpal 45304 wrote:
Hej alla,
Idag har jag en webbutik via Magento. Jag har blandade känslor för den här lösningen. Just nu famlar jag helt i mörkret. Jag vet inte om jag ska ligga kvar på den här plattformen eller byta. Jag står oxå i ett vägskäl där jag behöver koppla samman ehandelslösningen med ett bokföringssystem och en koppling till Unifaun och kanske även ngt annat.När det gäller min e-handelslöning så är min upplevelse är att så fort jag behöver något fixat (förutom att lägga in produkter, metataggar och byta bilder etc) så behöver jag hjälp utifrån.
Ex jag vill ha en direktlänk till DHL Servicepoints spårningssida, i leveransmailet till kunden. Det här önskemålet ligger utanför standard och kostar x antal tusenlappar att fixa. Liknande önskemål som för mig är självklara måste jag hela tiden köpa till. Jag betalar idag ca 2500 kr/mån (inkl moms) för min e-handelslösning. Känner att jag betalar ganska mkt eller jag tror det i alla fall. Kopplingar till bokföringssystem kommer att öka månadskostnaden med ca 1000 kr/mån (förutom startavgifterna).
Nya funktioner och utveckling skulle jag vilja kunna tillgodogöra mig kontinuerligt. Om min e-handelslösning ska uppgraderas till en nyare version av Magento kostar det mig ca 25000 kr (plus minus).Men det är kanske så här det funkar i alla lösningar?
Som ni märker av mitt inlägg är jag helt förvirrad;))) Jag vet knappt inte vad jag behöver. Samtidigt tänker jag att om jag gör en förändring nu vill jag inte upptäcka om 6 månader att jag saknar det här eller det där. T ex behöver jag ett annat system för lagerhantering eller räcker detta?
Jag är nyfiken på att höra vad ni andra har för lösningar med e-handelsplattformar och kopplingar till olika andra system som bokföring och frakt.
Öppen för alla idéer och tankar!
kram JHej hej
Vi har byggt en lösning för Unifaun / Pacsoft till Magento. Samt en koppling till specters affärssystem.
Månadskostnad för Unifaun och specter är 570 exkl. moms.
Om du har kopplingen till Unifaun/pacsoft så kan du få spårningslänk i mailet.
Det finns även flera kopplingar till många andra affärssystem. Bl.a.
Sharespine har till Visma, Mamut och e-conomic.
Vad det gäller månadskostnad generellt så är det ju svårt att säga om det är mycket eller lite. För det beror ju på omfattningen och vad som ingår.Det är oftast inte nödvändigt att uppgradera Magento. Hur svårt det är att uppgradera beror på hur mycket sidan har modifierats. Är det en standardinstallation så borde del bli mindre än så. I vilket fall behöver du fundera på varför du behöver uppgraderingen.
Rent allmänt så är leverantörer väldigt bra på att ta betalt för extra tjänster. Som kund är det bättre att använda en open source plattform som man själv äger eftersom det ger ett större förhandlingsutrymme mot leverantören.
Har du en hyrlösning finns det ingen konkurrens för de interna extra funktioner de erbjuder. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.