Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vad tycker ni om Trustpilot?
- Detta ämne har 136 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Anton A.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2012 kl. 09:15 #142525Cha1Deltagare
@Parvelito 41441 wrote:
Hur mycket tid har ni ödslat på att kräkas över en tjänst ni inte betalar för istället för att försöka tjäna lite pengar så ni har råd med Trustpilot?
Du som alla andra köper väl inget utan att få veta vad du köper.
Ingen går in på Siba och köper en TV som är i kartongen UTAN att få se på bildkvalitén? Rätta mig om jag har fel…16 april, 2012 kl. 09:17 #142526Cha1Deltagare@Richie72 41446 wrote:
En kund – leverantörsrelation innebär både ett givande och tagande. Personen i fråga har satsat på dig, lagt upp ett konto, gett dig en gratis prövoperiod, varit beredd att hjälpa dig.
Du har helt nonchalerat detta.
Nu beter du dig som om du skulle handla för en miljon och är världens största kund. Såklart han inte har tid att hjälpa dig när du har den attityden. Han har större kunder som är mer seriösa att ta hand om.
Absolut. MEN då är man återigen lite trevligare i mailet och kanske lite mer övertydlig på ett trevligsätt?
Alla kunder är väl viktiga?16 april, 2012 kl. 09:19 #142527Anton ADeltagare@Richie72 41446 wrote:
En kund – leverantörsrelation innebär både ett givande och tagande. Personen i fråga har satsat på dig, lagt upp ett konto, gett dig en gratis prövoperiod, varit beredd att hjälpa dig.
Du har helt nonchalerat detta.
Nu beter du dig som om du skulle handla för en miljon och är världens största kund. Såklart han inte har tid att hjälpa dig när du har den attityden. Han har större kunder som är mer seriösa att ta hand om.
Lagt mer tid på mig?
Han ringde mig och berättade om tjänsten för att då sälja; bad mig fylla i ett formulär så att testperioden inleddes.
Han lade ner ett par minuter på mig.Att ge mig 15 dagar till skulle ta ett par minuter till. På vilket sätt har jag helt nonchalerat detta? Det jag ifrågasätter är hans sätt att ifrågasätta en kund.
Vad spelar det för roll om jag är en miljonkund eller inte? Jag är fortfarande en potentiell kund som skulle betala för mig.Kan man inte lägga ner två minuter på att hjälpa mig, då anser jag att hans vilja att sälja inte är särskilt hög.
Sedan så behandlar jag alla mina kunder på samma sätt, oavsett för hur mycket de handlar för.
16 april, 2012 kl. 09:20 #142528Jimmy OstromDeltagareSkulle jag missat att testa något som jag senare vill testa eller om jag testat något som jag inte ansett mig ha testat klart och man inte vill ge mig en ny testperiod så är det hej då till detta företag.
Det är ju enkelt för dom att sparka igång skiten i 14 dagar till för en kund kan jag tycka.
Jag vet inte hur många hemsidor jag testat om och om och om igen för att verkligen ”få koll” och det har aldrig varit problem för alla har fixar en ny testperiod.
16 april, 2012 kl. 09:21 #142529Anton ADeltagare@Parvelito 41442 wrote:
Account manager betyder inte ekonomichef utan att man är en säljare med ansvar för kundkonton.
Jaja..
Han är fortfarande inte en vanlig säljare, utan en säljare med lite större ansvar!16 april, 2012 kl. 09:22 #142530Anton ADeltagare@Jimmy Öström 41451 wrote:
Skulle jag missat att testa något som jag senare vill testa eller om jag testat något som jag inte ansett mig ha testat klart och man inte vill ge mig en ny testperiod så är det hej då till detta företag.
Det är ju enkelt för dom att sparka igång skiten i 14 dagar till för en kund kan jag tycka.
Jag vet inte hur många hemsidor jag testat om och om och om igen för att verkligen ”få koll” och det har aldrig varit problem för alla har fixar en ny testperiod.
Precis, det skulle ta honom ett par minuter att ge mig 14 dagar till och det skulle inte kostat något för dem. Istället förlorade de en potentiell kund.
16 april, 2012 kl. 09:23 #142531Jimmy OstromDeltagareJa jag tycker det var dåligt gjort av dom, kass inställning.
@skinza.se 41453 wrote:
Precis, det skulle ta honom ett par minuter att ge mig 14 dagar till och det skulle inte kostat något för dem. Istället förlorade de en potentiell kund.
16 april, 2012 kl. 09:34 #142532Cha1Deltagare@skinza.se 41453 wrote:
Precis, det skulle ta honom ett par minuter att ge mig 14 dagar till och det skulle inte kostat något för dem. Istället förlorade de en potentiell kund.
Han kontakta även min kollega för ett tag sedan. Blev mer och mer otrevlig ju längre samtalet på gick. Nu vet jag INTE om det var samma person.
Desperata?16 april, 2012 kl. 09:42 #142535bloggusDeltagare@Jimmy Öström 41399 wrote:
Är inga hemliga saker.
Deras minsta paket = 700 kronor i månaden.
Vilket är en höjning redan. 1 år sedan var detta paket satt till 500 kr. Kom ihåg att det minsta paketet endast ger dig ett vist antal mail/ordrar som skickas ut. Har du mycket fller ordrar än typ 1000 st per månad så går priset upp och upp …
16 april, 2012 kl. 09:54 #142538bloggusDeltagare@Jimmy Öström 41451 wrote:
Skulle jag missat att testa något som jag senare vill testa eller om jag testat något som jag inte ansett mig ha testat klart och man inte vill ge mig en ny testperiod så är det hej då till detta företag.
Det är ju enkelt för dom att sparka igång skiten i 14 dagar till för en kund kan jag tycka.
Jag vet inte hur många hemsidor jag testat om och om och om igen för att verkligen ”få koll” och det har aldrig varit problem för alla har fixar en ny testperiod.
Det är väl inte konstigt. Eller?
Det kommer ramla in mest recensioner precis när man börjar för å man kan ta och maila in en hel lista med typ 300 adresser på en gång för ”gamla ordrar”.
Efter detta inser man att der droppar in väldigt lite recensioner, då folk inte känner till tjänsten i Sverige, inte använder den heller. Du får kanske 1-4% av alla kunder som lämnar en recension.
Minsta paketet omfattar väl fortfarande 1000 mail de skickar ut per månad. Efter det så ökar priset, så låt oss räkna på 500 mail, ganska normalt för medelstor butik här på forumet tror jag. Låt oss också vara snälla och säga att 4% kommer att skicka in en recension. Det är nog ett högt medeltal, men …. Det betyder att du hamnar på 20 recensioner per månad, som kostar dig 35 kr stycket. Det är nog i bästa läget ….. och om du har 500 ordrar i månaden.
Har du 200 ordrar i månaden ökar kostnaden med 4% redan till 87,50 kr stycket !!!! 😮
Har du 100 ordrar i månaden ökar kostnaden med 4% redan till 175 kr stycket !!!! 😮
Så varför får du inte testa tjänsten? längre Jo, jag misstänkter på att det är den dåliga konverteringen som är anledningen. Det är så få som recenserar att om du inte har massor av ordrar så skulle du på 14 dagar tveka, men efter längre period inse att det är en svindyr tjänst där, men få recensioner där du dessutom inte äger rätten till recensioner om du inte fortsätter betala. Har sagt det några gånger, men man betalar för att skapa innehåll till deras tjänst . …
Varför tror du annars att de vill ta betalt per år på en gång? Samma anledning tror jag – för att inte man skall ångra tjänsten snabbt och avsluta den.
Som Dan också nämnde i en annan tråd, så om man använder prisjakt/pricerunner, så får man sina recensioner där ändå. Pricerunner och prisjakt är så kända att Trustpilot inte får in en fot och varför betala för en tjänst som inte genererar trafik och som ingen annan än ehandlarna själva känner till?
Det är i alla fall min synpunkt. Andra får kanske bilda sig sin egen uppfattning.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.