Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vad tycker ni om Trustpilot?
- Detta ämne har 136 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Anton A.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2012 kl. 09:04 #142514Cha1Deltagare
@skinza.se 41434 wrote:
Syftet med en testperiod är att man vill prova tjänsten. Han ringde upp mig i november och erbjöd Trustpilot. Då inleddes en testperiod på 15 dagar. Dock så testade jag aldrig tjänsten.
Skulle inte ett företag som vill sälja erbjuda mig en ny testperiod då?
Är det konstigt att jag inte vill signa upp mig på 12 månader för en tjänst som jag inte provat?Att de ska stå för min glömska; nej det ville jag inte. Jag ville att de skulle ge mig en ny testperiod så att jag på ärligt kunde utvärdera tjänsten.
Tycker du att tonen han använde i texten var trevlig och säljande?
Tycker du att det är trevlig att skriva ”Mvh” i slutet av ett mail då man försöker sälja något?
Tydligen så har vi olika syn på hur man som företag ska bete sig mot kund.Håller med dig helt och hållet. Mycket oprofessionell bemötande.
16 april, 2012 kl. 09:06 #142515Cha1Deltagare@skinza.se 41436 wrote:
Precis! Nu hade han tonen ”Det är ditt eget fel och vi tänker inte hjälpa dig”.
Skulle inte chansen att jag i slutändan blivit kund varit större om han gett mig en testperiod så att jag på riktigt kunnat prova deras tjänst?Vad kostar det honom att erbjuda 15 dagars test. Inte ett dugg.
Vad kostar det honom att bemöta kunder så? Troligtvis en kund.Antar att du inte kommer välja dem?
16 april, 2012 kl. 09:06 #142516ParvelitoDeltagare@skinza.se 41434 wrote:
Tycker du att tonen han använde i texten var trevlig och säljande?
Tycker du att det är trevlig att skriva ”Mvh” i slutet av ett mail då man försöker sälja något?
Tydligen så har vi olika syn på hur man som företag ska bete sig mot kund och vilken service man ska ge.Ja, ja och ja.
16 april, 2012 kl. 09:06 #142517Anton ADeltagare@Cha1 41437 wrote:
Håller med dig helt och hållet. Mycket oprofessionell bemötande.
Att han sedan är ekonomichef över Norden gör ju inte saker.
Han ska vara en förebild för de säljare som jobbar hos Trustpilot.16 april, 2012 kl. 09:07 #142518ParvelitoDeltagare@Cha1 41438 wrote:
Vad kostar det honom att erbjuda 15 dagars test. Inte ett dugg.
Vad kostar det honom att bemöta kunder så? Troligtvis en kund.Antar att du inte kommer välja dem?
Hur mycket tid har ni ödslat på att kräkas över en tjänst ni inte betalar för istället för att försöka tjäna lite pengar så ni har råd med Trustpilot?
16 april, 2012 kl. 09:09 #142519ParvelitoDeltagare@skinza.se 41440 wrote:
Att han sedan är ekonomichef över Norden gör ju inte saker.
Han ska vara en förebild för de säljare som jobbar hos Trustpilot.Account manager betyder inte ekonomichef utan att man är en säljare med ansvar för kundkonton.
16 april, 2012 kl. 09:09 #142520Anton ADeltagare@Cha1 41438 wrote:
Vad kostar det honom att erbjuda 15 dagars test. Inte ett dugg.
Vad kostar det honom att bemöta kunder så? Troligtvis en kund.Antar att du inte kommer välja dem?
Precis!
Nepp, därför kommer vi att avstå!
Hade han däremot svarat så här, så hade jag definitivt övervägt att skaffa Trustpilot.
”Hej Anton!Självklart kan vi bjuda dig på ett nytt 15 dagars test så att du kan testa vår tjänst. Hör bara av dig till mig om du har några frågor eller funderingar!
Ha en fortsatt trevlig dag!
Med Vänlig Hälsning,
Martin”16 april, 2012 kl. 09:11 #142521Anton ADeltagare@Parvelito 41441 wrote:
Hur mycket tid har ni ödslat på att kräkas över en tjänst ni inte betalar för istället för att försöka tjäna lite pengar så ni har råd med Trustpilot?
Inte alls mycket tid! Allt är inte pengar här i världen…
16 april, 2012 kl. 09:11 #142522Cha1Deltagare@Parvelito 41441 wrote:
Hur mycket tid har ni ödslat på att kräkas över en tjänst ni inte betalar för istället för att försöka tjäna lite pengar så ni har råd med Trustpilot?
Jag tror inte Skinza har problem att betala för tjänsten. Men det är inte det han kräver. Han påpekade säljarens bemötande? Hade han haft ett bättre bemötande och varit lite mer övertydlig hade Skinza kanske betalt för att testa tjänsten.
16 april, 2012 kl. 09:12 #142523Richie72Deltagare@skinza.se 41434 wrote:
Tydligen så har vi olika syn på hur man som företag ska bete sig mot kund och vilken service man ska ge.
En kund – leverantörsrelation innebär både ett givande och tagande. Personen i fråga har satsat på dig, lagt upp ett konto, gett dig en gratis prövoperiod, varit beredd att hjälpa dig.
Du har helt nonchalerat detta.
Nu beter du dig som om du skulle handla för en miljon och är världens största kund. Såklart han inte har tid att hjälpa dig när du har den attityden. Han har större kunder som är mer seriösa att ta hand om.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.