Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vad prioriterar kunden?
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 7 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
23 mars, 2009 kl. 14:48 #93835scrdjDeltagare
Letar efter en kundundersökning där det framgår vad kunden prioriterar. Är det pris, låga fraktkostnader, leveranstid, support etc…
Någon som vet var det finns?
23 mars, 2009 kl. 15:55 #105639polsenDeltagareKänner inte till någon sådan undersökning men det borde finnas, tror att en kombination av alla är det bästa för att nå en bred kundkrets.
23 mars, 2009 kl. 20:18 #105641gregerDeltagareDet finns en undersökning av Handelns Utrednings Institut (e-barometern Q3 2008) som kom fram till att det viktigaste för att man ska vilja handla är att sajten känns seriös, sedan att totalkostnad och leveransinformation är tydlig och förstås att priset är lågt.
Fråga: Vilka faktorer är viktigast för att du ska vilja handla på en internetsajt?
58% Att siten känns seriös
54% Att total kostnad tydligt framgår
48% Tydlig information om leveranserna på sajten
44% Att priset är lågt
25 mars, 2009 kl. 15:28 #105643AndersDeltagareEn anden raport er ”Distanshandeln idag 2008”
http://www.posten.se/img/cmt/PDF/distanshandeln_idag.pdf
Enkel att navigera 39%
Bra inforamtion om varorna 34%
Känns seriös 27%
Lågt pris 25%
Leveranstiderna framgår tydligt/intet for långa 23%
Enkelt att beställa 22%
Kostnad framgår tydligt 19%
Lager status 19%
Erbjuds olika sätt att betala 16%Konklusion: Pris er ikke længere den eneste faktor for E-handel!!!
26 mars, 2009 kl. 16:19 #105649Katrin LundgrenDeltagareDet är ju spännande att inte låg frakt finns med i undersökningen….
Det är en av de saker våra kunder mest efterfrågar. Jag gick ut med en enkät senast föra veckan och de kunderna mest efterfrågade och som de angav som kritiskt för om de skullle handla eller ej var just lång frakt.
Kanske så att posten inte vill undersöka det, och framhäva det eftersom de är särklass sämst på fraktkostnaden. det finns ingen som är dyrare, och de är den största bromsklossen via har i dag för e-handeln.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.