Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Vad Nordkorea kan lära dig om att fixa länkar till din ehandel!
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 10 månader sedan av Rudolf.
-
FörfattareInlägg
-
7 januari, 2015 kl. 08:30 #102181RudolfDeltagare
Den allra bästa SEO;n man kan göra som ehandlare är att attrahera länkar till sina produktsidor. Det är dock inte helt lätt, speciellt om man har en produkt som inte är så spännande. Typ tvättmedel.
Ett sätt att göra det lättare är att skapa spännande produkter, som man kanske inte säljer så mycket av men som era användare gärna vill prata om och dela i sociala medier.
Skrev ihop en bloggpost med exempel på sådana ”Vad Nordkorea kan lära dig om att fixa länkar till din ehandel”
Ett exempel är Kosta Boda som tog fram en ljuslyckta i form av ett kvinnligt könsorgan(Ja, de tog verkligen i men det var modigt av dem)
Det är inte så lätt att hitta bra svenska exempel på sådana här kampanjer. Ni får gärna tipsa mig om ni gjort sådana här kampanjer själva eller om ni känner till branschkollegor som gjort ngt liknande
Några andra exempel som jag fått tips om är
Svenska Dildos (SD) En briljant kampanj som rider på den ständiga diskussionen om sverigedemokraterna.
Göra en actionfigur av sig själv. En skånsk fotograf som beställde 400 avbilder av sig själv som actionfigur och skickade till existerande och nya kunder
7 januari, 2015 kl. 08:33 #160803CroonaDeltagareDet är väl Kosta Boda som tagit fram:)?
8 januari, 2015 kl. 08:54 #160820RudolfDeltagareDu har helt rätt Croona. Justerat nu
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.