Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Vad kan jag göra för att konvertera bättre?
Etiketter: konvertering, konverteringsgrad, webbhotell
- Detta ämne har 27 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av TommyK.
-
FörfattareInlägg
-
3 februari, 2013 kl. 16:41 #159251connywesthDeltagare
@TommyK 60010 wrote:
Tack för synpunkter. Jag har redan börjat fila på en feature-tabell för att göra det tydligare vad som ingår, så det är helt rätt. Jag har kikat en hel del på alla möjliga webbhotell/hostingföretag, och hela tänket med mina designval är att ändå stå ut som ett annorlunda webbhotell.
Snittordern ligger ganska mycket högre än minsta paketet, och det går att få ekonomi i det här på sikt. Som jag nämnde i förra posten finns det planer på att utveckla sortimentet med tjänster som är högre prissatta och har hyggliga marginaler.
Även om inte vår ekonomi direkt handlar om konvertering, så är det nog ändå precis det det handlar om, vårt låga pris bidrar hårt till skepsis.
Skulle jag konvertera bättre om jag höjde priset?
– Först behöver du ha bättr einformation om vad som ingår i de olika paketen
– Sen behöver du höja priset så det ligger i linje med lite större aktöre, det ger bättre förtroende för ditt koncept
– Sen behöver du fokusera på vad som är det UNIKA VÄRDE som gör att kunden ska välja ditt webbhotell i stället för Exempelvis one.com, binero.se, loopia.se, sajthotellet.com, admax.se eller något annat mer etablerat koncept– Vad är det ”Unika värdet” du levererar?
– Vad är din ”Unique selling Point”?
– Vilken är din målgrupp?
– Hur ska du nå din målgrupp?Fokusera stenhårt på an målgrupp som består av högst 1000 kunder. se till att du vet exakt vilka dem är och hur du ska nå dem. När du fått 20-30% av dem som kunder då är du sannaolikt även välkänd bland de övriga 70% men de har ändå valt en annan leverantör. Då är det dags att utöka din målgrupp med utterliage något tusental, och försöka nå dem….
Men det svåraste är nog att få de första hundra kunderna. Eller den absolut första betalande kunden, denne måste ju chansa utan att ha några andra referenser att utgå ifrån.
3 februari, 2013 kl. 16:47 #159252connywesthDeltagare@sabio 60008 wrote:
Nu efterfrågade TS bättre konvertering, inte en uppläxning gällande den ekonomiska bärkraften.
Allt detta hänger ihop, när man gör affärer så gäller det att bygga upp ett förtroende mellan leverantören och kunden.
Kunder i gemen är inte dumma i huvudet utan många tänker längre än vad näsan räcker. En kund som bara fokuserar på lägsta pris har en tanke som inte når till nästippen.
När det gäller webbhotelltjänster så innebär det tidsmässigt ganska långa avtalsperioder. på sammanlagt flera år om man räknar in förlängningarna. Då vill man att leverantören finns kvar och att tjänsten fingerar, då man investerar ganska mycket egen tid och många gånger egna pengar. I synnerhet om man driver ett företag som är beroende av webbtjänsten.
3 februari, 2013 kl. 17:18 #159254Oscar TroedsonDeltagare@connywesth 60015 wrote:
En kund som bara fokuserar på lägsta pris har en tanke som inte når till nästippen.
Ohederlig generalisering, beror helt på vem kunden är. Du hänvisar till homogena grupper av kunder som inte finns. Varje kund är unik och hens incitament för köp har du ingen aning om. Fortsättningsvis, syfte jag på det raljerade tonläget i stycke två. Huruvida tjänsten kan försörja 5 personer i framtiden är ovidkommande för TS:s frågeställning.
Avslutningsvis, OT-utsvävningar undanbedes
@TS, kanske lite mer info om er som företag på FAQ:en? Organisationsnummer, var ni finns osv.
4 februari, 2013 kl. 15:27 #159324Oscar TroedsonDeltagareSkickar över en av våra satellitsidor till dig, tycker initiativet skall premieras.
Det som hade varit bra hade varit om man skickas tillbaka till sidan efter Paypal-betalning (gärna på svenska också, inte för att jag personligen bryr mig speciellt mycket men ser seriösare ut )Allt gott,
Oscar4 februari, 2013 kl. 16:27 #159328AndreasDeltagareJag kommer smälla upp några sidor hos dig.
Vi får se hur samarbetet utvecklas, förväntansfull.
4 februari, 2013 kl. 17:08 #159331TommyKDeltagare@sabio 60096 wrote:
Skickar över en av våra satellitsidor till dig, tycker initiativet skall premieras.
Det som hade varit bra hade varit om man skickas tillbaka till sidan efter Paypal-betalning (gärna på svenska också, inte för att jag personligen bryr mig speciellt mycket men ser seriösare ut )Allt gott,
OscarSupertack Oscar! Skall kolla vad det är som händer vid paypal och se om det är något jag kan förbättra.
@Andreas 60100 wrote:
Jag kommer smälla upp några sidor hos dig.
Vi får se hur samarbetet utvecklas, förväntansfull.
Kanon! Du är jättevälkommen!
4 februari, 2013 kl. 17:48 #159336krickeDeltagareHej
Vi kommer också att utvärdera detta med några sidor nu.4 februari, 2013 kl. 17:55 #159337TommyKDeltagare@kricke 60109 wrote:
Hej
Vi kommer också att utvärdera detta med några sidor nu.Underbart! Mycket välkommen!
4 februari, 2013 kl. 18:54 #159341HenshDeltagareRäkna med mig också!
Jag tycker att du har väldigt snygg sida. Mycket bättre än många av dina konkurrenter. Däremot tycker jag att du bör ha en checklista på vad som ingår för respektive paket.
4 februari, 2013 kl. 19:15 #159342danielanderssonDeltagare”Man får vad man betalar för” gäller även webbhotell, så om priset är 10 kr/mån så förväntar man sig inte så mycket. Några oviktiga sidor kan man alltid smälla upp för det priset.
Featurematix är det enda jag saknar, annars bra. En sak som störde mig bland all info var ”vilket många andra webbhotell gör”. Kasta skit på andra får mig alltid att rygga tillbaks.
Något som också kan vara intressant från ett SEO-perspektiv är om ni kör på svenska IPn trots att servrarna ligger i England.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.