Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vad gäller vid felplock?
- Detta ämne har 10 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av jarvsen.
-
FörfattareInlägg
-
16 februari, 2013 kl. 14:48 #159855jarvsenDeltagare
@Gustav 60415 wrote:
När jag själv har handlat privat och fått fel vara levererad, så har jag aldrig fått rätt vara, förens jag returnerat den felaktigt levererade. Tex så har Inet aldrig lyckats med att skicka rätt produkt vid första leveransen. Och de kräver alltid att jag ska returnera det jag har fått, innan jag får det jag har beställt.
Tjenare,
Låter inget vidare att du fått felskick från oss upprepade gånger. Det vore toppen om du kan skicka ordernummer som det gäller i ett PM så att jag kan kolla upp vad som hänt och göra en uppföljning och eventuell uppstyrning av rutinerna. Givetvis så ska inte kunden drabbas när det är vi som gör fel.
Edit: Vår plock går till så att en plockare får en lista och plockar produkterna samtidigt som de skannas för att undvika felplock. Produkterna läggs sen på plockbandet i separata backar för att precis innan själva packningen åter igen skannas för att minimera risken för felplock. Den troligaste anledningen till ”felplock” är att vi märkt upp produkten fel redan vid inleverans (oftast pga. förvillande lika förpackningar som är svåra att se skillnad på).
Vore intressant att kunna följa upp ovan ärende då felplock väldigt sällan inträffar och sannolikheten att få flera ordrar på rad med fel produkter bör vara låg. Toppen om ni kan höra av er så att vi kan undersöka vad som gått fel och kolla på om rutinerna går att förbättra ytterligare!
Mvh / Jonas
Inet.se -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.