Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Vad betalar ni på CPC på Adwords
- Detta ämne har 10 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av danielandersson.
-
FörfattareInlägg
-
14 november, 2011 kl. 18:39 #130231danielanderssonDeltagare
@Gymkedjan 27850 wrote:
Varför inte CPM?
om man har ett sökord som man kanske har 1000 visningar på så kan man betala per cpm så är de ju mkt bättre? tycker jag iallafall!
Det som gör mig irriterad är att adwords kör den på nått display network som man får massa klick på också som jag inte vet vilket sökord det är.
Jag kör keyword tool för att kolla sökorden.
Men jag har inte uppfattat att kostnad per klick har sjunkit ju lägre som söker på den och ju mindre konkurrens det är? tycker fortfarande det är högt!
Du borde snacka med bannernätverken, dom kommer ÄLSKA dig!
CPM _kan_ vara bra för branding, men absolut inte för försäljning. 1000 visningar och inga klick? Då har du antingen fel sökord eller en kass annons.
Sidorna där displaynätverksannonserna visas på innehåller väl ett antal sökord och annonsen plockas fram efter detta, oftast troligen inte bara baserat på ETT sökord, utan fler (säkert i samband med annonstexten också).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.