Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vad behöver jag för att sätta upp telefonkö?
- Detta ämne har 8 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av JohanK.
-
FörfattareInlägg
-
13 februari, 2012 kl. 19:40 #97167FreddaDeltagare
Som rubriken lyder så är vi ute efter ett kösystem för telefon, men jag har ingen aning om vad som behövs. Det ska fungera på följande sätt när kunden ringer och det är upptaget:
”Hej och välkommen till firman. Alla linjer är för närvarande upptagna, men var god och dröj så svarar vi så fort vi kan. Du har för närvarande nummer tre i kön”.
Behöver jag någon speciell utrustning eller går detta sätta upp hos tele-leverantören? Telias kundtjänst kunde inte riktigt svara på detta…
Vore tacksam för hjälp i rätt riktning!
13 februari, 2012 kl. 19:50 #136438fotofyndetDeltagareSka du gå på traditionell telefoni så tror jag att det där blir riktigt dyrt. Om du kan tänka dig IP-telefoni så har bla Cellip sådana funktioner. Vet att flera här på forumet använder Cellip, med varierande framgång, dock inte vi.
13 februari, 2012 kl. 20:02 #136439FreddaDeltagareJag är definitivt ute efter något som fungerar och som man kan växa i. Jag är beredd att betala för det, dock självklart till en viss gräns…
13 februari, 2012 kl. 20:06 #136440Per NilssonDeltagareCellip har den lösningen.
13 februari, 2012 kl. 20:14 #136441ParvelitoDeltagareJag sitter och läser ett reklamblad jag fick idag från ett företag som heter Sonetel, som också verkar ha den lösningen.
Nu har jag aldrig hört talas om dem förr, men någon annan kanske kan säga bu eller bä om dem?
13 februari, 2012 kl. 20:37 #136442Per NilssonDeltagare@Parvelito 34801 wrote:
Jag sitter och läser ett reklamblad jag fick idag från ett företag som heter Sonetel, som också verkar ha den lösningen.
Nu har jag aldrig hört talas om dem förr, men någon annan kanske kan säga bu eller bä om dem?
Fick också det reklambladet idag. Kan passa på att tipsa den som skrev det att i Sverige så sätter man ett utropstecken efter namnet och inte ett komma.
Rätt: Hej Per!
Fel: Hej Per,Men det är inte topic…
Så ”på ämnet”.
Kollade igenom Sonotels tjänster och de är nog klockrena för företag som t.ex. behöver lokala supportnummer i olika länder. Deras växellösning verkar inte stödja köfunktionalitet. Cellip har den funktionen.
Däremot kunde man välja vart man ville komma med Sonotels system.
13 februari, 2012 kl. 20:43 #136443Jimmy OstromDeltagareOj då är man med i denna klubben tyvärr:o
@Per Nilsson 34802 wrote:
Kan passa på att tipsa den som skrev det att i Sverige så sätter man ett utropstecken efter namnet och inte ett komma.
Rätt: Hej Per!
Fel: Hej Per,13 februari, 2012 kl. 21:25 #136447fenrikDeltagareJag använder telia jobbmobil växel till det du önskar. Det fungerar helt ok o kostar inte mycket.
Tyvärr är det via telia välj själv vilken typ av leverantör du önskar. Man får vad man betalar för. Telia är inte dyra, inte bra men helt ok.
Det kanske du mäkte eftersom deras egen personal inte kan sälja tjänsten.
Samma för mig. Vi fick vända oss till stjärna fyrkant som är telia åf.Det bästa är att vi har kombinerat våra egna mobiler med fastnätsnummer samt kopplat in flera verksamheter i samma växel, utan att den som ringer märker det. Vi kom på förfarandet själva, inte via telia support som lämnar en del att önska.
Lycka till. Alltså telia jobbmobil växel
13 februari, 2012 kl. 23:19 #136459JohanKDeltagare3 mobila växel har det också om jag inte minns fel
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.