Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Utvärdering Specter i kombination med Textalk
- Detta ämne har 43 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Magento.
-
FörfattareInlägg
-
9 september, 2011 kl. 09:48 #126464najjieDeltagare
Det får nog bli en sådan funktion men med en stor varningstriangel vid aktiveringen. För det är ju inte alla som kommer använda den men alternativet kommer ju säkert att komma för de är säkert många fler ehandlare som vill ha den.
Nedanstående är faktiskt inte riktigt, det finns lagersaldo och sen ”disponibelt lagersaldo”. Dvs antal i lager – antal beställda. Webbshopen använder disponibelt saldo så det blir riktigt. Du har 50, kunder beställer 40 över helgen och disponibelt saldo säger 10 om ingen order är levererad men lagersaldot är fortfarande 50.
@Richie72 23697 wrote:2. Som tur är har Lennart fel när han skriver under punkt 4.
– Lagersaldo justeras (när man plockat ordern och tryckt enter ”min kommentar”).
Lagersaldot justeras när beställningen görs (enligt support) vilket är tur eftersom man annars kan få 20
beställningar över helgen på en vara som bara finns i ett exemplar.13 september, 2011 kl. 21:13 #126668Richie72DeltagareNu har jag köpt en scanner och provat snabbleverans som tidigare diskuterats och då tänkte jag också komplettera min utvärdering.
Så här fungerar systemet med scannern
1. Markera de beställningar du vill göra
2. Skriv ut plocksedlar (kommer då med en lite kod för scannern) för dessa beställningar.
3. När man plockat ordern eller vill skriva ut fakturan/kvittot så scannar man plocksedeln och då kommer ordern fram. Man trycker två gånger enter och så kommer fakturan/kvittot ut.
(Jag har Google Chrome så jag måste trycka enter en gång till, förstår inte varför).Okej, mina reflektioner.
1. Det är lättare än utan scanner och kräver mindre handpåläggning per order.
2. Det går ganska fort och jag förstår poängen med att en plockar, en person kollar och packar och scannar då ordern och trycker fram fakturan. Samtidigt som man inte aktiverar en faktura på en order man inte kan leverera.Sammanfattningsvis:
Specter är bra och har ett bra flöde för logistik. Det passar de flesta.Samtidigt sparar den funktion jag efterlyser minst 2 minuter per order och därför tycker jag att den borde finnas (jag hoppas fortfarande att den utvecklas). De kunder som inte klarar av det behöver ju inte använda det.
Men Specter är bra och jag tycker att det är ett vettigt alternativ för alla ehandlare som ska växla upp till ett affärssystem.
Tyvärr har inte Textalk fått ändan ur så kopplingen till Klarna saknas fortfarande vilket trasslar till det lite men det är ju inte Specters fel.
Specters kundtjänst är som vanligt lysande.
14 september, 2011 kl. 11:18 #126692NO LINGODeltagareTack för en bra utvärdering. Har själv testat Specter men fick det inte att funka riktigt bra. Var inne på att göra ett nytt försök efter att de relanserat kopplingen till Jetshop men det lär ha varit lite buggigt då. Ska dock vara fixat nu om jag förstår det hela rätt. Jag vill verkligen ha ett fungerande affärssystem i botten på min ehandel, trött på papper och penna, men tror att jag väntar lite till Tack för att ni delar med er av kunskap och erfarenheter.
14 september, 2011 kl. 17:10 #126720Richie72DeltagareDu kan komma förbi mig och kolla hur det fungerar i praktiken. Jag tror det skulle fungera bra för dig som har lite större ordervärde och koppling till Klarna klar.
17 oktober, 2011 kl. 20:22 #128725TomasDeltagareKul uppdatering från Specter, visa dina kunder på karta: http://www.screencast.com/t/EstLXLnTL
Och lite roligare med diagramvektyg: http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150329247413107
1 december, 2011 kl. 08:58 #131438GaerdDeltagareJag förstår din frustration Richie.
Det finns flera system som stödjer det du är ute efter. Batchkörning av leveranser och fakturering. Du markerar ordrarna du vill skriva ut, klickar på kör. Vips! skrivarn matar ut alla fakturor och fraktsedlar utan några manuella ändringar av fraktsätt etc. Dom här systemen är dyrare än Specter men dom har väldigt fördelaktiga finansieringar. Vi skulle spara in en halvtidstjänst på en automatiserad leverans/faktureringsmetod.Håller med dig om att Lennarts svar är nedlåtande. Om flera kunder vill ha det, se till att fixa det. Annars tappar man kunder!
Hans svar känns lika dumt som en lag på att du inte får ha fönstret öppet hemma för då du kan ramla ut och göra dig illa!Mvh Tobias på Vparts
1 december, 2011 kl. 09:01 #131439Richie72DeltagareJa, hans svar är så idiotiskt att jag undrar hur han kan få bestämma något alls. Kundservice är bra men det spelar ju ingen roll när jag lägger lika mycket tid på att skriva ut en order + faktura som lastbryggan gör för att skriva ut 80 stycken ordrar med plocksedlar, orderetiketter och fakturor/kvitton.
1 december, 2011 kl. 14:33 #131470najjieDeltagareJag har haft problem med ordrar som inte exporterats från textalk till specter. Katastrof! Sitter ju inte och dubbelkollar det precis.
Någon annan som haft samma problem?
1 december, 2011 kl. 16:14 #131486Richie72DeltagareJag har haft problem med ordrar som inte exporterats från textalk till specter. Katastrof! Sitter ju inte och dubbelkollar det precis.
Någon annan som haft samma problem?
Nej, inte vad vi vet. Men vi skriver ut våra adressetiketter från Textalk så det syns om någon försvinner. Men jag förstår att det är en katastrof. Har du kontakta Specter om detta? Har du fått något svar?
16 december, 2011 kl. 12:30 #132599najjieDeltagareNej, det har jag inte. Det är ju textalk som ska skicka dem. Kontaktade textalk och de skulle ”lägga upp ett ärende” sen hände inget mer.
Däremot fick jag ett mail från specter som visst bevakar ehandels forum, de ville veta mer så det ska de få. De kanske har någon bättre kontakt på textalk.
Har du lyckats ställa in på något sätt så vald fraktmetod kommer med?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.