Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Utvärdering av Svea Web Pay
- Detta ämne har 30 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
25 september, 2011 kl. 10:55 #127600Jimmy OstromDeltagare
Ja jag vet, men just nu gick det inte sa min säljare.
Men jag ska ta dom snart igen på detta, jag gillar mail och vill faktiskt inte betala dom extra kronorna, dom vill jag behålla själv
Ja jag är nöjd, riktigt nöjd och det beror nog främst på 4 saker.
1. Priset
2. Gränssnittet som är superenkelt
3. Pengarna dagen efter
4. Bra service/support (i alla fall med dom 4 olika personer jag varit i kontakt med)Jag hade faktiskt kunnat tagit sämre service/support för det var jag beredd och inställd på i med att en del inte tyckte Svea hade bra support/service, men otroligt nog har jag inte fått kass service än. Men det lär väl komma för alla har inte bara toppendagar i sina liv tyvärr.
@Nicklas 24937 wrote:
I min offert jag fick från dem fanns följande punkt:
”Svea kan skicka fakturorna åt er, då tillkommer x,xx kr för porto, utskrift och kuvertering”
Om jag tolkar detta rätt så borde de gå att skriva ut dem själv.
Det låter bra att du är nöjd, jag ska tänka på detta när de ringer upp igen nästa vecka, för offerten jag fick av dem sist kommer jag inte i närheten av med klarna, då skulle man plötsligt tjäna bra med pengar på fakturaavgiften med
Det som sprack sist var att de ville ha jag skulle borga för det privat.25 september, 2011 kl. 10:56 #127601Jimmy OstromDeltagareVarför detta? För det var ett nystartat företag?
Enskild firma eller AB?
@Nicklas 24937 wrote:
Det som sprack sist var att de ville ha jag skulle borga för det privat.
25 september, 2011 kl. 11:40 #127602EmilDeltagare@nobynator 24938 wrote:
Du krediterar fakturan i admin, sedan tar Svea dessa stålar vid nästa utbetalning, rätt smidigt.
Funkar det även där kunden ännu inte betalat sin faktura? Enligt kundtjänst så går det inte att makulera i admin och jag har inte heller sett att det är möjligt. Jag har ännu inte haft behov av återbetalningar av redan betalda fakturor utan endast makulering där kunden returnerat innan fakturatidens utgång.
25 september, 2011 kl. 12:54 #127604NicklasDeltagare@Jimmy Öström 24941 wrote:
Varför detta? För det var ett nystartat företag?
Enskild firma eller AB?
AB, vi har två olika men inget av dem gick igenom, de ville ha den säkerheten och då fick de vara.
25 september, 2011 kl. 13:03 #127605Jimmy OstromDeltagareJag har så jag kan makulera alla mina fakturor och då har inte Svea fått betalt för alla än.
Jag har en makulera knapp uppe till vänster när jag är inne i en faktura, har ju dock inte testat än men de borde ju funka om den finns.
@Emil 24942 wrote:
Funkar det även där kunden ännu inte betalat sin faktura? Enligt kundtjänst så går det inte att makulera i admin och jag har inte heller sett att det är möjligt. Jag har ännu inte haft behov av återbetalningar av redan betalda fakturor utan endast makulering där kunden returnerat innan fakturatidens utgång.
25 september, 2011 kl. 13:04 #127606Jimmy OstromDeltagareOkej då är jag med, jag får nog oxå vara beredd på detta i med att det snart ska startas ett AB.
@Nicklas 24944 wrote:
AB, vi har två olika men inget av dem gick igenom, de ville ha den säkerheten och då fick de vara.
25 september, 2011 kl. 14:04 #127609JeffDeltagareKul med en nyanserad och en lite mer positiv vinkel på faktura via Svea Jimmy!
Du får gärna återkomma när du kör ett tag och berätta om du fortfarande är lika positiv.
@Emil 24942 wrote:
Funkar det även där kunden ännu inte betalat sin faktura? Enligt kundtjänst så går det inte att makulera i admin och jag har inte heller sett att det är möjligt. Jag har ännu inte haft behov av återbetalningar av redan betalda fakturor utan endast makulering där kunden returnerat innan fakturatidens utgång.
Hur ofta händer det att du måste makulera en faktura där kunden redan har betalat den? Jag tror att det hänt 2-3 ggr hos oss under 2 år…
Kan man returnera en faktura hos Klarna som är betald?
25 september, 2011 kl. 18:25 #127617TinaDeltagareVi är precis på väg att byta från Svea till Klarna.
Den största anledningen till det är att våra kunder nästan har krävt det! Flera av dem har känt sig illa bemötta av Svea. Och sen verkar det vara så att Klarna godkänner fler. Vi har haft kunder som har blivit godkända för kanske 100 kr. Sen blir de inte godkända för 400 kr. Trots att de då har betalt den första fakturan. Enligt Svea har de ”inte tillräcklig inkomst”. Fast samma kunder blir godkända hos Klarna och blev förvånade över att de inte blev godkända av Svea.
Det är också ett förvånande stort antal av deras postade fakturor som inte kommer fram…vi har massor med kunder som kontaktar oss för att få en ny faktura strax innan betalningstiden går ut.
Du har haft tur som har fått bra teknisk support, det fick inte jag. Trots upprepade mail fick jag inte några svar och när jag kontaktade någon annan blev mailet vidarebefordrat och jag fick aldrig något svar där heller. Till slut gav jag upp…
En annan sak, om man drar tillbaka en faktura (tex en retur) som man redan har fått betalt för så får man betala 15 kr en gång till. Enligt Klarna så tar de ingen avgift för returer.
Så, jag har inte varit så nöjd med Svea. Hoppas de behandlar dig och dina kunder bättre!
25 september, 2011 kl. 18:46 #127618bloggusDeltagare@Jimmy Öström 24933 wrote:
Jag förstår dig och håller med dig till 110%.
Man skulle absolut kunna välja sin utbetalningsdag, detta ska jag vidarebefodra till dom. Allt som gör att man kan spara tid ur bokföringssynpunkt är bra.
Nu kommer jag inte vilja detta i dagsläget för jag har en likviditet som en fisk på land:eek::rolleyes:
Har påpekat det då och då och väntat i 7 månader, men inget har hänt. Det är egentligen anledningen varför jag inte gått över till Svea.
25 september, 2011 kl. 18:59 #127621Jimmy OstromDeltagareSynd att du inte varit nöjd.
Jag skrev just ut mina rapporter om utbetalning, oj vad enkelt och skrivet så en björn förstår, jag blir bara mer och mer imponerad av Svea måste jag säga.
Jag har inte sett att det kostar pengar att göra en kredit, men jag kan förstå att det kanske kan kosta frimärke igen (4,40 kronor + moms tar dom ser jag på min rapport) men förhoppningsvis kan man få sina fakturor utmailade istället. Jag hade 136,40 kronor + moms i porto på min första rapport, och då är det ju knappt en vecka ju så detta vill jag inte betala i framtiden.
@Tina 24958 wrote:
Vi är precis på väg att byta från Svea till Klarna.
Den största anledningen till det är att våra kunder nästan har krävt det! Flera av dem har känt sig illa bemötta av Svea. Och sen verkar det vara så att Klarna godkänner fler. Vi har haft kunder som har blivit godkända för kanske 100 kr. Sen blir de inte godkända för 400 kr. Trots att de då har betalt den första fakturan. Enligt Svea har de ”inte tillräcklig inkomst”. Fast samma kunder blir godkända hos Klarna och blev förvånade över att de inte blev godkända av Svea.
Det är också ett förvånande stort antal av deras postade fakturor som inte kommer fram…vi har massor med kunder som kontaktar oss för att få en ny faktura strax innan betalningstiden går ut.
Du har haft tur som har fått bra teknisk support, det fick inte jag. Trots upprepade mail fick jag inte några svar och när jag kontaktade någon annan blev mailet vidarebefordrat och jag fick aldrig något svar där heller. Till slut gav jag upp…
En annan sak, om man drar tillbaka en faktura (tex en retur) som man redan har fått betalt för så får man betala 15 kr en gång till. Enligt Klarna så tar de ingen avgift för returer.
Så, jag har inte varit så nöjd med Svea. Hoppas de behandlar dig och dina kunder bättre!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.