Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Utkörning av returer?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av Robin.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2011 kl. 17:58 #95516JoelDeltagare
Hej!
När en kund ångrat ett köp och skickar tillbaka produkten/produkterna i ett Postpaket till oss så måste vi själva åka och hämta ut paktet på närmaste serviceställe.
Finns det någon tjänst hos Posten där man kan få dessa utkörda? Jag har sett att många andra e-handelsföretag kör med postboxar. Går det att koppla på en tjänst på en postbox där man får t.ex postpaket (och gärna övrig post såklart) utkört till vår kontorsadress? Vad kostar det?
Vi vill gärna slippa köra och hämta returer själv + att man slipper skylta med vart lagret håller till.
/Joel
1 februari, 2011 kl. 20:04 #118518SolskenDeltagare1 februari, 2011 kl. 20:12 #118520JoelDeltagareTack!
Av priserna att döma så är det ju inte värt förrän man kommit upp i en bra stor volym av returer…
7 februari, 2011 kl. 15:19 #118718RobinDeltagareJag hade en diskussion med vår säljare om just detta för ett drygt halvår sedan. Min fundering var om det inte fanns möjlighet att ta med våra returer i samband med hämtning av våra paket och pallar eftersom den bilen åker från samma terminal som returerna ankommer till innan de körs till utlämningsstället. Det verkade inte alls omöjligt och skulle kanske rentav inte innebära någon extra kostnad. Tyvärr har inte säljaren återkommit i ärendet och jag har inte haft någon prio på det, men nu när jag blev påmind får man väl ta och kolla upp om han kommit fram till något.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.