Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Utforma kundenkät
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 7 månader sedan av
Joel.
-
FörfattareInlägg
-
9 september, 2010 kl. 18:47 #113963
flying_c
DeltagareDu kan använda getsatisfaction eller uservoices på din site.
Sen tror jag personligen att en fråga är max.Fråga om kunden är nöjd eller inte. Svarar man nej så får man möjlighet att skriva i en kommentar.
9 september, 2010 kl. 19:31 #113965GregerA
DeltagarePrecis – är han inte nöjd så får han svara på så många följdfrågor att han genast ändrar sig till att vara nöjd … :rolleyes:
Skall man skicka en enkät efter varje order så tror jag att 1-3 frågor är vad man bör hålla sig till. Man kan ju då fråga om han är nöjd med varan, leveranstiden och leveranssättet t.ex.
Vill man göra en lite djupare enkät så kan man skicka den till ett urval, och då kan det väl vara 5-15 frågor.
9 september, 2010 kl. 20:47 #113967Joel
DeltagareVi skickar ett mail per automatik två veckor efter det att kunden handlat (så att kunden hunnit få sina varor och fått en uppfattning om dem).
Vi låter där kunden sätta ett betyg (1-5) samt (frivilligt) kommentera produkterna som sedan också publiceras på sajten så att andra (framtida) kunder ska få en uppfattning om varan är bra eller inte.
Vi har fått mycket bra feedback och rättat till en hel del fel/misstag genom dessa enkäter.
Ps. Se gärna till att ha en månatlig tävling där du lottar ut ett presentkort eller liknande till de som deltar – du kommer få betydligt fler (och positivare) svar
/Joel
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.