Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › UPS och inga mobiltelefoner
Etiketter: mobiltelefoner, ups
- Detta ämne har 11 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av kontorsmagasinet.
-
FörfattareInlägg
-
22 augusti, 2012 kl. 11:37 #150803GgaivDeltagare
Argh, måste få skriva av mig om UPS och hur de sköter mig som privatperson. Jag har beställt en upphämting av ett paket (UPS saver), beställningen gjordes i måndags på morgonen. På tisdagen då jag är hemma hela dagen ringer en chaufför från grannstaden och undrar varför han ska hämta mitt paket, jag säger att det är fel stad. Jag bekräftar att adress, postnummer & stad stämmer i beställningen. Upplyser chauffören om att jag är hemma efter 14 idag, han lovar vidarebefordra upphämtningen. Idag när jag kommer hem så har UPS redan varit här klockan 11… Ringer då tillbaka till UPS som säger att de inte kan hämta mer idag och imorgon kan de inte komma efter 16 då jag är hemma. Det har de ingen lust till så istället ska de nu komma fredag då jag är hemma på förmiddagen.
3 arbetsdagar i försening, inte bra jobbat.
22 augusti, 2012 kl. 14:42 #150814kontorsmagasinetDeltagare@GregerA 26676 wrote:
Dessutom så planeras alla deras bilrutter så att antalet vänstersvängar minimeras, eftersom de tar längre tid.
Rob kanske bor i en vänstersväng … :rolleyes:
Det där med vänstersvängar är nog främst i USA, där är det ju i princip alltid lagligt att köra mot rött om du gör en högersväng. Tidsvinsten där är nog mkt större än i sverige.
I övrigt så känns det som att de flesta fraktbolag har ungefär samma problem, fast i olika områden. Har man otur och bor i ett område där det är en lat/ohjälpsam/paragrafryttare till chaufför så kommer det att fungera dåligt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.