Startsida Forum E-handelsforumet Logistik UPS, apropå detta med ID-koll

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #171775
    Prix
    Deltagare

    Helt sjukt. Undrar vad företaget i fråga skulle säga om ni hade skrivit till dem och förklarat läget.

    #171777
    sanmic
    Deltagare

    Jag håller med dig på alla punkter, UPS är bästa fraktbolaget vi jobbat med, men om det mot all förmodan blir problem med ett/flera paket så är kundtjänst otroligt arroganta och försöker helst vifta bort det hela på olika sätt.

    Det är inte ofta vi behövt kontakta dem, men nästan varje gång blir det att gå direkt till säljaren om man ska få någon hjälp.

    Vi har ett ärende liggande nu på att felmätt paket.
    Det är väl normalt sett inget att bråka om, men paketet är skickat till Indonesien och felmätningen hos UPS (uppmätt volymvikt 34,5kg mot den rätta volymvikten som är 8,5kg) gör att vi ska betala ~1000kr mer för frakten.

    Felet ligger med 100% säkerhet hos UPS då vi inte har några kartonger som är i närheten av de måtten som de mätt upp.

    Det sista jag hörde var att vi kommer behöva punga ut med dessa 1000kr trots att felet är deras.

    Ärendet är dock inte avslutat…

    Som sagt, UPS är ändå det klart bästa fraktbolaget vi arbetat med sedan starten 2007!

    #171780
    banane
    Deltagare

    De gånger jag fått vara i kontakt med UPS så har deras kundtjänst tyvärr varit helt oresonlig och direkt otrevlig. T.ex när en leverans förväxlats och jag fick 8 lådor med loggböcker för piloter. Då envisades kundtjänst med att hävda att jag fått mina produkter för det stod i deras system. Vi fick lösa det själva genom att skicka rätt produkterna med DHL eftersom UPS kundtjänst vägrade acceptera att mina paket hamnat i USA istället…

    #173355
    dd88
    Deltagare

    Det är alltid bäst att lösa udda problem direkt med sin säljare/handläggare på UPS, kundtjänst har ofta svårt att sätta sig in i udda problem då deras handbok ofta inte täcker det.

    #173360
    Lastbryggan
    Deltagare

    @dd88 75702 wrote:

    Det är alltid bäst att lösa udda problem direkt med sin säljare/handläggare på UPS, kundtjänst har ofta svårt att sätta sig in i udda problem då deras handbok ofta inte täcker det.

    Hade man/jag varit kund hos UPS så hade det självklart varit den naturliga vägen.

    #175023
    ppc
    Deltagare

    UPS är klart en av de bättre transportörerna!

    Aldrig haft problem med deras kundtjänst, men man kan ju välja att lämna in alla sina försändelser hos Mail Boxes Etc. | Sverige. om man bor i Stockholm eller Göteborg, så är det de som sköter eventuella reklamationer.

    Skicka med UPS men slipp deras kundtjänst :)

    #175396
    blazern
    Deltagare

    Jag ringde häromdagen till UPS kundtjänst för att klargöra en fullmakt när det gäller paketutlämning, den första killen jag pratade med snackade så otydligt att det var omöjligt att höra vad han sa. Nästa var otrevlig och inte ett skit hjälpsam, men hon tog våra uppgifter och skulle skicka detta vidare till UPS i Jönköping.

    Det dröjde ungefär 30 min innan det ringde en enormt trevlig kille från UPS i Jönköping och löste allt detta över telefon. Paketet som kom efter 1 timme krävde ingen underskrift och sen dess har de bara lämnat av det.

    Aldrig haft något strul med UPS, de lämnar när dem ska och är bara trevliga!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.